זירת הפיגוע בבנימין הלילה (צילום: אהוד אמיתון/TPS)
זירת הפיגוע הלילה | צילום: אהוד אמיתון/TPS

פיגוע ירי בבנימין: במהלך הלילה (שני) בסמוך לשעה 1:00 התקבל דיווח על אש שנורתה מכיוונו של רכב חולף על רכב ישראלי בסמוך לישוב עופרים שבבנימין. כתוצאה מהירי נפגע בפניו צעיר ישראלי והוא פונה לבית החולים לצורך קבלת טיפול רפואי.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

מבדיקה ראשונית בזירה עולה כי מדובר במחבלים שנסעו בכיוון התנועה הנגדי לרכב הישראלי ופתחו באש בזמן הנסיעה. צעיר ישראלי תושב חלמיש כבן 25 שנסע ברכבו לכיוון היישוב עופרים נתקל באש שנפתחה לעברו בצומת שוקבא.

למרות שנפצע כתוצאה מהירי, המשיך הצעיר בנסיעה עד שהגיע לפילבוקס צה"ל הסמוך לכפר הפלסטיני עבוד, שם חבר לכוחות הביטחון וההצלה.

פיגוע ירי ליד עופרים (צילום: אהוד אמיתון/TPS)
צילום: אהוד אמיתון/TPS

כתוצאה מהירי הצעיר נפצע בפניו מרסיסים ומצבו מוגדר קל. נזק כבד נגרם לרכבו. מדובר צה"ל נמסר כי הפצוע פונה לבית החולים, וכי החלו סריקות נרחבות בחיפוש אחר היורים. כמו כן, הכוחות קיבלו דיווח על רכב נטוש בגזרה, ונבדקת האפשרות שהרכב ננטש על ידי המחבלים לאחר שהוציאו לפועל את פיגוע הירי.

פיגוע ירי ליד עופרים (צילום: אהוד אמיתון/TPS)
צילום: אהוד אמיתון/TPS

לפני כשבועיים הותר לפרסום כי בפעילות שירות הביטחון הכללי בשיתוף עם חטמ"ר בנימין בצה"ל ויחידת המסתערבים של משמר הגבול, נעצרה חוליית טרור שביצעה מספר פיגועי ירי לעבר מוצב עפרה שבגזרת בנימין.

בשב"כ נחשף כי החוליה שמנתה שלושה קטינים פלסטינים, ביצעה ארבעה פיגועי ירי במהלך החודשים אוקטובר-נובמבר 2016, באמצעות כלי נשק בייצור עצמי. במסגרת החקירה נתפסו כלי הנשק וכן רכבים אשר שימשו את החוליה בביצוע הפיגועים.

בנוסף למעצרם של חברי החוליה, נעצרו גם קרובי משפחתם, אשר היו מעורבים בהסתרת כלי הנשק ששימשו לביצוע הפיגועים. תוצרי חקירתם של המעורבים יועברו בימים הקרובים לגורמי התביעה הצבאית, לשם הגשת כתב אישום בעניינם.