וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע ירי בדרום ירדן: תשעה נהרגו; 14 תיירים הוחזקו בני ערובה

לפחות חמישה חמושים פתחו בירי לעבר תחנת משטרה בעיר אל-כרכ, ומיד לאחר מכן נמלטו והתבצרו במצודה עתיקה בעיר. תיירת קנדית ושלושה אזרחים נוספים נהרגו, וכ-30 נפצעו. ראש העירייה: "החמושים הם טרוריסטים מיומנים בירי"

עריכה: אוהד פיטר

לפחות תשעה בני אדם, בהם חמישה שוטרים, תיירת קנדית ושלושה אזרחים, נהרגו היום (ראשון) ולפחות 28 נוספים נפצעו במתקפת חמושים על תחנת משטרה בעיר אל-כרכ שבדרום ירדן – כך מסרו גורמים ביטחוניים במדינה. לדברי הגורמים, החמושים, שמספרם מוערך בחמישה או שישה, נמלטו למצודה עתיקה בעיר, שם הם החזיקו בלפחות 14 תיירים בני ערובה.

כוחות משטרה רבים הוזעקו למקום, שם החמושים התבצרו וירו לעבר המשטרה. דווח כי כוחות מיוחדים של המשטרה פשטו על המצודה ושחררו את כל בני הערובה, מרביתם תיירים ממלזיה. בהמשך הוכרז על סיום המבצע, עם חיסולם של ארבעה חמושים. כוחות הביטחון קראו לכל התושבים והתיירים להתרחק מהאזור, ומסוק משטרתי פעל מהאוויר במקביל לכוחות על הקרקע.

ראש עיריית אל-כרכ מוחמד אל-מעאיטה מסר כי "נראה כי כוחות הביטחון השתלטו" על מצודת אל-כרכ, והוסיף כי הופסקו קולות הירי באזור. משטרת ירדן אישרה כי "המתקפה הסתיימה. לדברי אל-מעאיטה, "אין עוד מידע על זהות החמושים, אך לפי אופן פעולתם נראה כי הם טרוריסטים מיומנים בשימוש בנשק חם".

עוד בוואלה! NEWS:
גורמי ביטחון: "בניית הגדר בגבול עם ירדן לא תעצור מסתננים"
ירדן: שלושה אנשי צבא אמריקנים נהרגו בחילופי ירי עם כוחות הביטחון
מתקפת הטרור בירדן מוכיחה: הסיוט הגדול של הממלכה מתחיל להתגשם

פיגוע ירי באל-כרכ, ירדן, 18 בדצמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
זירת הירי, היום/צילום מסך, טוויטר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם נמסר מידע בנוגע לזהות החמושים, אולם על פי חלק מהדיווחים מדובר בפעולה של דאעש, ועוד דווח מפי גורמים ביטחוניים כי הם ככל הנראה לובים או סורים. העימותים, על פי הדיווחים בכלי התקשורת הירדניים, החלו סמוך לשעה 13:30 (שעון מקומי), ולאחר הירי לעבר תחנת המשטרה, היורים נמלטו מהזירה בכלי רכב.

הממשלה הירדנית תתכנס הערב לדיון חירום בעמאן בעקבות האירוע. פיגועי טרור, שכמעט ולא הכו בירדן עד לפני כשנתיים, עדיין נחשבים למאורע נדיר מאוד בממלכה ההאשמית, שפועלת ביתר שאת נגד אחיזה של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בשטח. עם זאת, בשנה האחרונה גורמים ביטחוניים במדינה, כמו גם בישראל ובמדינות אחרות, העלו חשש מפני התחזקות התמיכה בדאעש בעיקר בדרום ירדן והאפשרות של כניסת לוחמי הארגון למדינה מסוריה או ממדינות אחרות.

(עדכון ראשון: 16:25)

הנסיך ראשד, בן דודו של המלך עבדאללה, משתתף בפעילות המשטרתית בעיר:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully