וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחנה הציוני שקלו חרם על סמוטריץ' - אך 17 ח"כים תומכים בחוק שלו

ברקע דיונים פנימיים על הפסקת שיתוף פעולה עם חברי כנסת שאינם חולקים את סולם הערכים של המפלגה, הגיש חבר הסיעה חיליק בר יחד עם הח"כ מהבית היהודי הצעת חוק להעברת תקציבים לירושלים. החוק צפוי לגרום למחלוקת עם שר האוצר כחלון

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק

(ח"כ סמוטריץ' בנאום לפני ההצבעה על חוק ההסדרה, בתחילת החודש)

17 ח"כים מהמחנה הציוני חתמו על הצעת חוק העוסקת בתקצוב העיר ירושלים שמובילים ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) וח"כ חיליק בר (המחנה הציוני). ההצעה הונחה השבוע על שולחן הכנסת, כשברקע הוויכוח במפלגתם אם להחרים את סמוטריץ' בשל התבטאויותיו מהעבר, בעיקר בנושאי קהילת הלהט"ב. לפי הצעת החוק, ייקבע סכום מסודר, שאותו יעביר משרד האוצר בכל שנה לעירייה כחלק ממענק הבירה. מדובר בסכום גבוה מאוד שלא יפחת מ-975 מיליון שקלים בשנה הראשונה ובכל שנה לאחר מכן יתעדכן על פי נוסחה שתפצה על הפער של הוצאה לתושב.

לפני שלושה שבועות החלו דיונים במחנה הציוני סביב שיתוף פעולה עם חברי כנסת שרחוקים מסולם הערכים של המפלגה, בהם סמוטריץ' ואורן חזן (הליכוד). הוויכוח התעצם כשיו"ר הסיעה מרב מיכאלי ניגשה לח"כ בר במליאת הכנסת וביקשה ממנו להסיר את חתימתו מהחוק על ירושלים. השבוע, אחרי שהונחה ההצעה, התברר שחתומים עליה 16 חברי המפלגה, בהם, מנואל טרכטנברג, איציק שמולי, קסניה סבטלובה, רויטל סויד, נחמן שי, איתן כבל, יואל חסון, איילת נחמיאס ורבין ועוד.

ביום שני האחרון, בפתח ישיבת הסיעה של המחנה הציוני, אמר הרצוג כי הוא "רוצה לציין את החוק של חיליק בר על ירושלים כי הוא מפרפר את הקואליציה", והבהיר כי "נאפשר למי שרוצה לחתום עליו". בעקבות כך הצטרפו ח"כים נוספים מהמפלגה להצעת החוק.

עוד בוואלה! NEWS:
טרור, תג מחיר וסרבנות: התרחישים המדאיגים לפני עמונה
זוג הורים מרמלה נעצרו בחשד לטלטול אלים של תינוקם; מצבו קשה
טופולנסקי ניצח בזירה הערכית, אך הזירה המשפטית עדיין סבוכה

ח"כ בצלאל סמוטריץ', הצבעה טרומית על חוק ההסדרה. הכנסת, 5 בדצמבר 2016. בני דורון, דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
"לדלל את שיתוף הפעולה". סמוטריץ'/מערכת וואלה! NEWS, בני דורון, דוברות הכנסת

לוואלה! NEWS נודע כי לפני ישיבת הסיעה, בר ומיכאלי דנו בנושא עם הרצוג. בר התעקש שצריך לחתום על החוק, ואמר כי הוא מתנגד לחרמות מכל סוג שהוא ושהניסיון להחרים חבר כנסת צריכה להתקבל בדיון מסודר שלאחריו תתקיים הצבעה. מיכאלי הדגישה כי היא לא קראה להחרים אף אחד אלא "לדלל את שיתוף הפעולה", והציעה לבר להגיש הצעת חוק נפרדת שתוצמד להצעת חוק זהה שתוגש בשמו של סמוטריץ', אך הוא סירב.

החוק המדובר עשוי לייצר מתיחות בקואליציה, בגלל מעורבותו העמוקה של ראש עיריית ירושלים ניר ברקת בניסוחו וההיסטוריה המרה של היחסים בינו ובין שר האוצר, משה כחלון. בדיוק לפני שנה, סביב העברת התקציב הקודם, ברקת השיק קמפיין ציבורי אגרסיבי בדרישה לתוספת תקציבים, שכלל הפגנות סוערות והתמקדות אישית בכחלון, שתקף בחזרה את התנהלותה הכלכלית של העירייה.

הדם הרע בין השניים טרם חלף, ולפי ההערכה בקואליציה, היות שברקת עומד מאחורי החוק, הוא ייבלם. באוצר מתנגדים להעברת תקציבים נוספים לעיר הבירה, שגם כך זוכה למענקים מיוחדים ומוגדרת כעיר עם התקציב הכי גדול בישראל. ברקת עצמו גם נערך כבר לקרב והודיע כי הוא מתכנן עצרת מחאה בכותל המערבי בעקבות התנגדות האוצר לענות על דרישותיו התקציביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully