אישה תושבת העיר חאלב שבסוריה, אחות במקצועה, הותירה אחריה מכתב התאבדות שבו כתבה כי היא עושה את המעשה הנורא כדי שהחיילים הסורים לא יוכלו "להתענג בזמן שהם אונסים אותה". הדיווח הזה מגיע אלינו בזמן שאנשי אסד מכריזים על השלמת ההשתלטות על העיר, באחד מהקרבות המרכזיים ביותר במלחמה שמתחוללת במדינה.

במכתב שהגיע לידי ההנהגה של האופוזיציה שנלחמת בנשיא אסד, האישה ששמה לא ידוע טענה כי המצב בעיר כל כך גרוע ש"עדיף כבר להיות בגיהינום". במכתב נשבעה שתשים קץ לחייה לפני שהחיילים הסורים (אותם היא מכנה "חיות") יגיעו אליה. המכתב קורע הלב של האחות התגלה במהלך חלון הזמנים לפינוי אזרחים שסיפקו הצדדים הלוחמים. חלון זה הסתיים, וההפצצות בעיר בינתיים חודשו.

"אני אחת מהנשים בחאלב ובקרוב אעבור אונס. אין עוד נשקים שיכולים לעמוד בינינו לבין החיות שעומדים להגיע לכאן, ונקראים הצבא של המדינה", כתבה במכתב. "אני לא רוצים שהאנשים של אסד יתענגו בזמן שהם אונסים אותי, בזמן שאתמול הם בכלל פחדו להגיד את המילה 'חאלב'... אני לא חושבת שלהבות הגיהינום גרועות יותר מזה".

בשיחה עם ה-dailymail הבריטי טען עבדולה אות'מן, מנהיג קבוצת מורדים שפועלת בחזית, שלפחות 20 נשים בחרו להתאבד מתוך רצון שלא להפוך לקורבנות אונס עם ההשתלטות של הצבא הסורי על העיר. אולם דיווח זה טרם אומת.

המורדים בעיר שנמצאים בשלבי כניעה, מתקשים לפעול תחת המתקפות האוויריות הכבדות של צבא אסד, וכמו כן גם של הרוסים. כשהקרב על העיר יסתיים באופן סופי, מדובר יהיה בניצחון הגדול ביותר לאסד במהלך מלחמת האזרחים בסוריה.