שתף קטע נבחר

בנק ישראל חזר לשוק: רכש כ-200 מיליון דולר

לאחר הרכישה, הדולר עבר מירידה של 0.8% לרמה של 3.76 שקלים, אך ההתערבות לא הצליחה למנוע ירידה של 0.7% בשער היציג. בחודש אוגוסט רכש בנק ישראל 1.65 מיליארד דולר והגדיל את יתרות המט"ח ל-60 מיליארד דולר

בנק ישראל חזר לשוק. ל"כלכליסט" נודע כי בנק ישראל רכש היום (ג') כ-200 מיליון דולר והקפיץ את המטבע האמריקני מירידה של 0.8% לרמות הפתיחה סביב 3.76 שקלים.

 

 

למרות ההתערבות, שערו היציג של הדולר נקבע על 3.733 שקלים, ירידה של 0.7% לעומת פתיחת המסחר היום. האירו ירד ב-0.1% לרמה של 5.4974 שקלים. לאחר קביעת השער היציג הדולר נסחר ברמה של 3.74, עליה של 0.2% לעומת השער היציג החדש.

 

היום פירסם בנק ישראל כי יתרות מטבע החוץ בבנק ישראל הסתכמו בסוף ספטמבר בכ-60 מיליארד שקל - עלייה של 2.2 מיליארד דולר לעומת סוף אוגוסט. הגידול ביתרות המט"ח מוסבר בעיקר ברכישות שביצע הבנק המרכזי במהלך המסחר בסך 1.65 מיליארד דולר. 

 

עוד ברקע המסחר, ה"אינדיפנדנט" ציטט מקורות בהונג קונג שגורסים כי מדינות המפרץ הפרסי שוקלות ברצינות לזנוח את הדולר כמטבע למסחר בנפט. כיום מקבלות מדינות המפרץ הפרסי שנמנות על קרטל הנפט אופ"ק את תמורת מכירות הנפט בדולרים, אך עם היחלשותו של המטבע האמריקני בעולם, עולה השאלה האם המהלך כדאי. שהרי התקבולים המומרים למטבעות המקומיים נמוכים יותר מהתמורה הדולרית.

 

בהכנת הידיעה השתתפו שהם לוי ותומר זלצר
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים