שתף קטע נבחר

גאודלוק: "הבעיה של מכבי היא לא המאמן"

גארד הצהובים התייחס למשבר רגע לפני הטיסה למפגש מול הכוכב האדום בלגרד (ה', 21:00): "היינו רגילים לתפקידים אחרים במקומות הקודמים בהם שיחקנו, גם אני". על הלחץ מסביב: "זה מגוחך. בכל פעם שאנחנו מפסידים כולם משתגעים, ובניצחונות אומרים שזו הקבוצה הטובה ביותר". רמי הדר: "מרגיש תמיכה מהמועדון"

בצל המשבר הגדול ביותר שפקד העונה, לפחות בינתיים, את מכבי תל אביב, יצאה הקבוצה בצהריים (ד') בטיסה ישירה לבלגרד לקראת המפגש מחר (21:00) מול הכוכב האדום במחזור ה-12 ביורוליג. הצהובים, שהפסידו את שני משחקיהם הקודמים, מדורגים אמנם במקום השמיני (מאזן 6:5) אך יחד איתם גם דרושפאקה של דייויד בלאט וברצלונה.

 

משמעות המשחק ברורה: ניצחון ישאיר את מכבי ת"א חזק במאבק על הכניסה לפלייאוף ואולי ייתן קצת שקט למערכת הגועשת בימים האחרונים. הפסד יוריד את הקבוצה לחלקו התחתון של הטבלה ויערער עוד יותר את המצב.

 

רמי הדר. "נעבור את המשבר יחד" (צילום: עוז מועלם)
רמי הדר. "נעבור את המשבר יחד"(צילום: עוז מועלם)

 

רמי הדר, שנמצא במוקד האש בתקופה האחרונה בעקבות התקופה הלא טובה של מכבי ת"א ומעמדו מעורער מאוד, התייחס בשדה התעופה למצב: "המשכנו להתכונן למשחק עם בלגרד, בסופו של דבר הלו"ז הצפוף הוא לפעמים מגבלה ולפעמים הוא יתרון. דווקא במקומות האלה כשאתה למטה יש לך לאן לחזור, יש משחק קרוב ואין זמן להתעסק בכאבים ובתחושות האישיות. צריך להתכונן ולעשות את העבודה וזה גם מה שעשיתי".

 

"הם קבוצה ביתית מאוד, אנרגטית", ניתח את היריבה, "משחק התקפה שלה מבוסס על הרבה מאוד פיק-אנד-רולים. בבית הם גם רצים מצוין, אינטנסיביים ואגרסייבים. זו קבוצה מצוינת".

 

בנוגע למצבו האישי אמר המאמן: "כמו כל דבר בחיים שאתה לא צופה אותו מראש זאת התמודדות מעניינת קודם כל. אני מרגיש תמיכה מתוך המועדון, מההנהלה, מהצוות, מהשחקנים - ואני בטוח שנעבור את המשבר יחד".

 

פניני וצירבס עם המזוודות. הגרמני יפגוש את האקסית (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
פניני וצירבס עם המזוודות. הגרמני יפגוש את האקסית(צילום: עוז מועלם)

שמעון מזרחי. הפסד עשוי לטלטל את המערכת (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
שמעון מזרחי. הפסד עשוי לטלטל את המערכת(צילום: עוז מועלם)

 

אנדרו גאודלוק דיבר גם הוא על המצב: "עבורי אין תסכול, הלחץ מסביב מגוחך. בכל פעם שאנחנו מפסידים כולם משתגעים, וכשמנצחים אומרים שאנחנו הכי טובים. אני לא מבין למה זה לא יכול להיות מאוזן. אם היינו מפסידים הרבה לאורך זמן הייתי מבין את הטירוף, אבל המצב שונה. בקטע הזה מכבי שונה מהקבוצות האחרות שהייתי בהן. אנחנו לא צריכים להתייחס למה שקורה מחוץ למגרש".

 

הגארד הרחיב על הבעיות בקבוצתו: "זה לא סוד שהבעיה אצלנו זו הכימיה. זה לא קשור לכישרון ולא קשור למאמן. כולם חייבים להקריב כדי להתחבר. כל אחד בקבוצה היה רגיל למשהו אחר בקבוצות הקודמות שהוא שיחק בהן. חלקנו היינו שחקני מטרה והפכנו לשחקני רוטציה. גם עבורי זו סיטואציה שונה. אנחנו צריכים להתרגל אחד לשני, כי כרגע כל אחד משחק כמו שהוא היה רגיל בקבוצות האחרות שלו. כל אחד חייב למצוא את התפקיד שלו".

 

על ההכנה למשחק הוסיף: "חזרנו ללוח השרטוטים, דיברנו זה עם זה והוצאנו את מה שהיה לכל אחד להגיד. אלה היו יומיים חיוביים עבורנו. נרגענו אחרי ההפסד כשכולם היו עם הראש למטה. כולם עכשיו עם רוח טובה ואנחנו מצפים למשחק מחר".

 

הכוכב האדום נמצאת אפילו בתקופה רעה יותר ביורוליג ממכבי ת"א וסוחבת שלושה הפסדים רצופים (אנאדולו אפס, ז'לגיריס ופנרבחצ'ה). אף אחד בתחילת העונה אמנם לא נתן לקבוצתו של דיאן ראדוניץ' סיכוי אמיתי להגיע לשלבים המאוחרים של המפעל, אבל היא כבר ניצחה את ברצלונה, באמברג ומילאנו - להן הפסידו הצהובים.

 

הפורוורד המקומי, מרקו סימונוביץ' (30, 2.03 מ') הוא ספק הנקודות העיקרי של הסרבים עם 12.6 נקודות למשחק ב-50 אחוזים מקשת השלוש. גם מילקו בייליצה (32, 2.07 מ') הוא גורם משמעותי בחבורה של ראדוניץ'. בייליצה שעבר לא מעט קבוצות בקריירה, ביניהן באסקוניה, אנאדולו אפס ודרושפאקה, עבר בקיץ לראשונה לקבוצה מבלגרד ותורם 10.5 נקודות בפחות מ-20 דקות משחק.

 

סוני ווימס בנתב"ג (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
סוני ווימס בנתב"ג(צילום: עוז מועלם)

 

שווה לשים לב גם אל אוגנן קוזמיץ' (26, 2.14 מ') שזכה לפני שנתיים עם גולדן סטייט באליפות ה-NBA, אך לא ראה יותר מדי זמן פרקט מסטיב קר. קוזמיץ' ניסה את מזלו בעונה שעברה בפאנתינייקוס ללא הצלחה, אבל חווה סוג של פריצה בסרביה עם 8.4 נקודות ו-7.7 ריבאונדים (שלישי ביורוליג בריבאונדים).

 

המשחק עצמו ייערך באולם פיוניר המיתולוגי המכיל רק 5,878 מקומות ישיבה, לעומת הקומבנק ארנה העצום (20,000 כיסאות) בו מארחת הקבוצה את משחקיה הגדולים ביורוליג.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
אנדרו גאודלוק
צילום: עוז מועלם
מומלצים