צפו בתיעוד

היסטוריה: מטוסי ה"אדיר" נחתו בישראל

לאחר המתנה של שעות, מטוס הקרב המתקדם והיקר בעולם - F-35 נוחת בישראל. הצטרפו לשידור החי מהטקס ההיסטורי בבסיס חיל האוויר "נבטים" בהשתתפות צמרת המדינה (צבא)

ההכנות לנחיתה (צילום: Ynet RR מדיה, דובר צה"ל)

היסטוריה אווירית: בשעה האחרונה נחתו שני מטוסי ה"אדיר" (F-35I) הראשונים בבסיס חיל האוויר "נבטים" בדרום הארץ. המטוסים התקבלו בטקס מיוחד שנדחה בשעות ארוכות לאחר שהרשויות באיטליה סרבו לאשר את המראת המטוסים שנחתו שם בדרכם לארץ זאת בעקבות תנאי מזג אוויר קשים.

המטוס בנחיתה בבסיס נבטים (צילום: קבוצת בטחון שדה)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בטקס: "נקבל היום תוספת כוח משמעותית ביותר. טייסי האדיר ומטוסי האדיר יוכלו לפעול בכל זירה, קרובה יותר וקרובה פחות. הזרוע הארוכה נעשתה היום יותר ארוכה ויותר עוצמתית. כל מי שחושב לתקוף אותנו - יותקף. כל מי שחושב להשמיד אותנו - מעמיד את עצמו בסכנת קיום. זהו תנאי הכרחי להבטחת קיומנו. את החלש רומסים, את החזק מכבדים. רק עוצמה מייצרת הרתעה. רק עוצמה מעוררת כבוד. רק עוצמה מניבה בריתות ורק עוצמה מביאה שלום".

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר בטקס "העוצמה האדירה שתנחת כאן, יותר מ-22 טון של פלדה מעופפת, תשנה את המזרח התיכון. את טיבו של השינוי ואת ההשפעה שלו על האזור כולו עוד מוקדם להבין ולהעריך, אבל השינוי מתחולל כרגע. כלי הטיס שינחת כאן משנה את כללי המשחק".

מפקד חיל האוויר האלוף אמיר אשל התייחס בנאומו לאיחור בנחיתת המטוסים ואמר: "הטייסים האמריקאים נמנעו מסיכונים ואנו מעריכים את מאמצם להביא את המטוסים הביתה היום". על המטוס עצמו אמר: "אנחנו יודעים שזהו המטוס הטוב בעולם. מהפכת הדור החמישי מתחילה הלילה פה בנבטים. הכוח האווירי יהיה קטלני הרבה יותר, משולב ורלוונטי מתמיד. ב-2017 המטוס יהיה מבצעי ונפעיל אותו באופן שיעלה על דימיון מתכנניו וציפיותיהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר