וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי עמונה פוצצו דיון של בכירי יש"ע: "סוגרים עסקה מאחורי גבנו"

7.12.2016 / 10:58

בישיבה בעפרה, הסמוכה למאחז הבלתי חוקי, עלתה אפשרות להעתקת התושבים לאתר קרוואנים בהתנחלות. נציגי עמונה שלא הוזמנו לדיון פוצצו אותו: "חבורת טרוריסטים". התלהטות הרוחות הובילה להזעקת כוח משטרה למקום. האזינו להקלטת הישיבה

עריכה: ניב מעוז

ישיבה בנושא פתרון לפינוי המאחז הבלתי חוקי עמונה נערכה הבוקר (רביעי) במזכירות ההתנחלות עפרה, הסמוכה למאחז, ופוצצה על ידי תושבי המאחז שלא הוזמנו אליה. הישיבה התקיימה בנוכחות ראש מועצת יש"ע וראש מועצת בנימין אבי רואה, ובכירי תנועת ההתיישבות אמנה, בהם זאב (זמביש) חבר וחיים פוגל. עלתה בה אפשרות להקים בהתנחלות אתר קרוואנים חלופי, שאליו יועברו תושבי עמונה לתקופה של חצי שנה.

תושבים במאחז שקיבלו מידע על הישיבה פרצו אליה ופוצצו אותה. "אתה עושה עסקים על חשבוננו, זה מה שאתה עושה פה", אמר אחד מתושבי המאחז. "אתה עושה ישיבה פה בלי תושבי עמונה?", המשיך בתהייה ונענה: "אתה לא רצוי פה". בתגובה אמר תושב עמונה: "אתם קובעים לנו את העתיד מאחורי הגב, חבורת טרוריסטים. אותן שיטות של סטאלין". בשלב זה התלהטו הרוחות והוזעקה משטרה כדי להרגיען.

יותר מ-30 מפגינים נשארו באזור המזכירות בזמן שהישיבה המשיכה להתנהל. "אין לך מנדט לוותר על עמונה", קראו, "אין לכם זכות לסגור דילים מאחורי הגב של התושבים. תנו מקום לדור ההמשך, אל תהיו עלה התאנה של הממשלה להריסת עמונה. תשתמשו בכוח שלכם לעזור להתיישבות. עד לפני כחודשיים לא האמנתם בחוק ההסדרה ובזכות עמונה החוק קיים". בתום הישיבה נועד זמביש עם יו"ר מטה המאבק נגד פינוי עמונה, אביחי בוארון, ועוד שלושה תושבים מהמאחז שפוצצו את הישיבה.

לקריאה נוספת:
קשיים ביישום המתווה להעתקת תושבי עמונה לחלקות סמוכות
"כולם זכאים להפגין": בוטל צו הרחקה נגד נערים שמחו על עמונה
תושבי עמונה זועמים: "נשכבנו על הגדר והבית היהודי והליכוד בגדו בנו"

זאב חבר (זמביש) וחיים פוגל ישיבה בנוכחות חברי יש"ע על פינוי עמונה, עפרה. דצמבר 2016. שבתי בנדט, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, מערכת וואלה! NEWS
זמביש ופוגל בישיבה/מערכת וואלה! NEWS, שבתי בנדט, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

הפגישה בעפרה נערכה במסגרת המאמצים למצוא פתרונות חלופיים למאחז, לאחר שאתמול התגלעו קשיים ביישום המתווה להעתקת התושבים לשלוש חלקות סמוכות, שעליו הסכימו ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט. נגד שתיים מהחלקות המוצעות הוגשו התנגדויות מטעם עמותת "יש דין", המייצגת בעלי קרקעות פלסטינים. משמעות הדבר היא שיש קושי להעביר את התושבים למקום שנקבע במתווה.

לפי מתווה נכסי נפקדים, שסוכם ואושר על ידי היועץ המשפטי לממשלה, 42 המשפחות של המאחז היו אמורות להיות מועתקות לשלוש חלקות על שטח בגודל של 16.6 דונמים. עם זאת, לאחר בחינת ההיתכנות התכנונית, ירדה אחת החלקות מהפרק כיוון שהיא צרה ולא ניתן למקם עליה מבני מגורים. לכן, בתוך 13.3 הדונמים הנותרים התכוונו, על פי התכנית, למקם 31 מבני מגורים צמודים זה לזה.

מתווה עמונה הושג רק לאחר שהוצא סעיף 7 העוסק במאחז הלא חוקי מחוק ההסדרה. סעיף זה קבע כי החוק להכשרת ההתנחלויות והמאחזים הלא חוקיים יחול גם על אדמות שלגביהן יש פסק דין חלוט. בעקבות התנגדות היועץ המשפטי לממשלה לסעיף ומשום שבמתכונת זו לא היה זוכה לרוב בכנסת, הוחלט להסירו מהחוק ובמקום, הושג המתווה להעתקת היישוב.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שלטים מחוץ לישיבה בנושא פתרון לפינוי המאחז הבלתי חוקי עמונה, מזכירות ההתנחלות עפרה. דצמבר 2016. ראובן קסטרו
המחאה בעפרה/ראובן קסטרו
מחוץ לישיבה בנושא פתרון לפינוי המאחז הבלתי חוקי עמונה, מזכירות ההתנחלות עפרה. דצמבר 2016. ראובן קסטרו
תושבים מעמונה מפגינים מחוץ לישיבה/ראובן קסטרו
מחוץ לישיבה בנושא פתרון לפינוי המאחז הבלתי חוקי עמונה, מזכירות ההתנחלות עפרה. דצמבר 2016. ראובן קסטרו
"אין לכם זכות לסגור דילים". עפרה, היום/ראובן קסטרו
אביחי בוארון מחוץ לישיבה בנושא פתרון לפינוי המאחז הבלתי חוקי עמונה, מזכירות ההתנחלות עפרה. דצמבר 2016. ראובן קסטרו
בוארון בעפרה, היום/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully