יום רביעי, 22.05.2024 שעה 01:30

רפואה: בטוח שנסיים את העונה בפלייאוף העליון

בתכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE דיברנו עם מאמן מכבי פ"ת על המומנטום הרע של קבוצתו: "שמח אם זה 'המשבר' שלנו. התכנית משודרת גם ב-101.5FM

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' בתכנית הספורט
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' בתכנית הספורט

תכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), וכעת גם באשקלון ובאשדוד ב-101.5FM. בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התכנית משודרת גם כאן באתר.

הפעם בתכנית, נעסוק בהפאת ההליכים בהפועל תל אביב ובניצחון שהשיגה אמש מול בני יהודה (0:1). וגם: נתכונן למפגש המסקרן שיסגור את המחזור ה-12 בליגת העל בין מכבי חיפה לבית”ר ירושלים.

גרוסמן: “כבירי בזבז הרבה מאוד כספים במקום לחסוך”

בפתיחת התכנית שוחחנו עם דובר הפועל תל אביב לשעבר, רותם גרוסמן, ועם אחד מבעלי הקבוצה, בכור צבאן, על ההתרסקות הכלכלית של האדומים.

אופירה: עזבת משום שידעת מה הולך לקרות בהפועל?
”אני מרגיש אמפתיה מאוד גדולה לאמיר כבירי. אני איש משפחה, ראיתי לאן זה הולך. לא מדברים על האנשים הנעלמים שם - העובדים”.

ברקוביץ’: איך זה קרה?
:אני זוכר את היום שעידו חגג’ עזב ובעצם לא הכניס את הכסף, ניצבנו בפני שוקת שבורה וכולם היו בדרך הביתה, אבל התנהלנו בצורה הגיונית. כבירי בזבז הרבה מאוד כספים במקום לחסוך, רכש שחקנים ושיפץ את המתקנים. המתחם נראה מדהים, אבל הפועל תל אביב שוקעת. כבירי הוא רק הפראייר האחרון, עקצו אותו”.

רותם גרוסמן וניר ענבר. "ראיתי לאן זה הולך" (יניב גונן)רותם גרוסמן וניר ענבר. "ראיתי לאן זה הולך" (יניב גונן)

אופירה: בכור, אתה יודע מה יקרה עכשיו עם הקבוצה?
בכור צבאן: “חוץ מאשר מה ששמעתי, הרבה מעבר לזה אני לא יודע. גם כשאני מרים טלפון, אני לא מקבל תשובות. מהיום שאני בהפועל לא היה את היום של שיתוף פעולה, לא מחויבים לא על פי החוזה ולא על פי כלום. לבעלי המניות אין שום זכויות, אבל אמרו שנקבל דיווחים, זה לא היה בתקופת כבירי ולא לפניו. קודם כל, צר לי על הפועל ועל כל מה שכבירי נכנס, אם הוא לא ידע אז אני מצטרף לאייל – לא מכניסים כל כך הרבה כסף בלי לבדוק את הדברים”.

ברקוביץ’: מה החלק של מני ויצמן?
?גרוסמן: “אני לא מכיר את הספרים וגם הייתי תחת חיים רמון, שיותר מקושר מכבירי. היה לו כמה פעמים מריבות עם מני, אבל בסופו של דבר הוא הודה לו ואמר שהוא עזר לו”. 

אופירה: יש לך מה להגיד לסיום?
“אני רוצה לדבר לליבם של האחראים. העובדים יכולים לאבד את הקרנות והפנסיה. שיפתרו לפחות את העניין הזה, מדובר ב-10-12 עובדים, אלי בואנו עובד שם כל חייו, הוא עלול לאבד את הפרנסה. קשה לתפקד שאתה מאבד את מקום העבודה”. 

בכור צבאן. "כבירי היה צריך לבדוק קודם את המצב הכלכלי של המועדון" (יניב גונן)בכור צבאן. "כבירי היה צריך לבדוק קודם את המצב הכלכלי של המועדון" (יניב גונן)

ירון מיכאלי: “לא יודע מה לאורליצקי באמת יש ביד”

בהמשך דיברנו עם ירון מיכאלי, דובר ארגון השחקנים, בנוגע למצבם של השחקנים בהתרסקות הכלכלית של הפועל תל אביב ודנו בשאלה: האם עליהם למצוא קבוצות חדשות?

אופירה: האם שחקני הפועל צריכים לשחק קבוצה חדשה?
“אנחנו מביטים על המצב והוא לא נראה טוב. מבחינת ארגון השחקנים אנחנו נמצאים במצב מתח, אבל על הולד. אנחנו רוצים שהשחקנים לא ייפגעו, אך נכון לרגע זה אנחנו עדיין לא מתכוונים לעשות פעולה אקטיבית. במכבי נתניה לא קיבלו שכר הרבה זמן ולכן הייתה עילה לפנות לבית המשפט. בהפועל למרות החובות, אנשים מקבלים שכר”. 

אופירה: יש ערבויות?
”דיברנו על זה כל כך הרבה פעמים. לצערנו אנחנו עדיין לא שותפים לבקרה התקציבית. אנחנו לא באמת יודעים מה יש לאדון אורליצקי ביד. מקווים שהבטוחות שלו טובות וכשיגיע הרגע שהוא יצטרך לחלט אותן הן יהיו טובות. היו איחורים, אבל כל הכסף שולם. אין לי עילה לבקש הקפאת הליכים או פירוק כי כביכול אין בעיה מבחינת שכר שחקנים. בתשיעי לדצמבר הם אמורים לקבל שכר, מקווה שהם יקבלו ואם לא נפעל בדרכים אחרות. אנחנו לא יכולים להקדים את המאוחר ולעשות פעולה לפני שזה קורה. אנחנו מדברים עם השחקנים, הם צריכים להבין שזה רגע המבחן ושבשביל זה יש את הארגון, יש לנו סוללת עורכי דין שמכירה את הנושא. כוחנו באחדותינו”.

שחקני הפועל תל אביב. "בינתיים כל המשכורות שולמו" (איציק בלניצקי)שחקני הפועל תל אביב. "בינתיים כל המשכורות שולמו" (איציק בלניצקי)

קובי רפואה: “בטוח שנהיה בפלייאוף העליון העונה”

בהמשך התכנית שוחחנו גם עם מאמן מכבי פתח תקווה, קובי רפואה, על המומנטום הרע בא נמצאת קבוצתו, זאת לאחר שפתחה את העונה בצורה נהדרת.

אופירה: כמו כל שנה, שוב תאבקו על ההישארות?
“לא חושב שהעונה נלחם על ההישרדות. אנחנו יותר חזקים משנה שעברה. אני בטוח שנהיה בפלייאוף העליון. זה התחיל אחראי התיקו עם מכבי תל אביב. אחרי זה באנו נגד אשקלון והחמצנו, אחכ אותו דבר גם מול הפועל חיפה, היה חסר לנו השפיץ של הנעל. המשחק מול כפ”ס היה הכי חלש שלנו העונה, אבל אני חושב שהקבוצה משחקת טוב. אם נגיד שזה המשבר שלנו, אני אהיה שמח. היינו צריכים לנצח את מכבי פ”ת גם בלי קשר לשופטים”.

אופירה: בהנהלה יזמינו אותך לשיחה?
”למה צריך להזמין אותי? הכל בסדר. גם אם היחסים היו לא בסדר, אני לא מתרגש מזה. אז שיזמינו אותי לשיחה ויגידו לי מה הם חושבים, במילא הם אומרים מה שהם חושבים”.

קובי רפואה. מכוון גבוה (נעם מורנו)קובי רפואה. מכוון גבוה (נעם מורנו)

לקראת סיום התוכנית שוחחנו גם עם שלומי ברזל, ראש מערך ההסברה בהתאחדות לכדורגל, על מצבה של הפועל תל אביב, השינוי בהתאחדות ועל טורניר החורף של נערים א’.

אופירה: באמת יהיו תת תנאים בטורניר נערים א’?
”הטורניר בבלארוס מתקיים בתוך אולם בו יש מגרש כדורגל תקני. אנחנו לא מכינים אלפינסטים לחרמון””.

ברקוביץ’: כשאתה רואה כתבה כזו, מדוע אתה לא מתקשר לתקן?
”אני מאוד אוהב את העורך שלכם, הוא מוציא ממני את המיטב. גידי ליפקין פירסם זאת כי הוא חשב שיש הפסד של ימי לימודים, אך זה פחות כי יש סופי שבוע”. 

אופירה: השחקנים לא יחזרו עם דלקות?
“לא. גם שנה שעברה היינו שם”

אופירה: איפה אתם עומדים בנוגע למצב של הפועל ת”א?
"ההתאחדות לא יכולה להעניק הלוואה להפועל תל אביב. אנחנו לא אמורים לנהל קבוצה, אלא לבדוק את התקינות. הפועל תל אביב היא קבוצה חשובה, אין סיכוי שההתאחדות תנהל את הפועל”.

עופר עיני. "יושב ראש ההתאחדות לא צריך להיות מוחצן" (נעם מורנו)עופר עיני. "יושב ראש ההתאחדות לא צריך להיות מוחצן" (נעם מורנו)

אופירה: אם אופ”א תטיל על האדומים עונש. תוכלו להתערב?
“כל החלטה שמתקבלת בבוררויות של אופ”א ופיפ”א ההתאחדות מכותבת. אם פיפ”א מגיעה להחלטה, אנחנו לא יכולים לעשות עם זה דבר. לפני שנתיים הוחלט להוריד שש נקודות לאשדוד, אז מיד הורדנו. כשהורו להחזיר את הנקודות, החזרנו”.

אופירה: על יו”ר ההתאחדות לכדורגל להיות מוחצן?
”אחת הסיבות להצלחה של עופר עיני היא השקט שהוא ייצר. גם בזכות הקשרים והפעילויות מול גורמים כאלה ואחרים”.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */