שתף קטע נבחר

בת ים על האיחוד עם ת"א: לא למהלך חד צדדי

עיריית בת ים נגד המלצות הוועדה של משרד הפנים: "לא נסכים להצהרות חסרות תוקף. שרי האוצר והפנים יעשו הכל כדי להבטיח צדק לתושבים"

עיריית בת ים יוצאת נגד החלטת ועדה שהמליצה לאחד בינה לבין עיריית תל אביב . הוועדה שהקים משרד הפנים ובחנה את מעמדה המוניציפלי של בת ים עמלה במשך שנתיים על דו"ח שבסופו המליצה לאחד בין הערים.

 

בינתיים עיריית בת ים מביעה התנגדות עזה. "130 עמודי הדו"ח מציגים שורת המלצות מבולבלות ולא ישימות, שאינן נותנות מענה לא לטווח הקצר ולא לסוגיות המהותיות לטווח הארוך", נמסר בהודעה רשמית של העירייה. "דבר אחד ברור - לא נקבל כל מהלך חד צדדי, לא נסכים לסחבת נוספת ולהצהרות חסרות תוקף. אנו סמוכים ובטוחים ששרי האוצר והפנים יעשו כל שביכולתם כדי להבטיח צדק לתושבי בת ים לאלתר".

 

ראש עיריית בת ים לשעבר, שלומי לחיאני, אמר בתגובה להמלצות הוועדה: "אני תמיד הייתי בעד האיחוד, אמרתי את זה כבר לפני שנתיים כשהוקמה הוועדה שיש צורך ונכונות לאחד בין שתי העיריות ואף התייחסתי לנושא בדף הפייסבוק האישי שלי". לחיאני כתב דאז: "בת ים הופלתה לרעה עם הקמתה בנושא הקרקעות. האיחוד שווה בדיקה מעמיקה, המבחן הינו מבחנו של הציבור האם זה יועיל או יזיק. התנאים המקדימים לדיון הינם כי בת ים תשאר בת ים תשמור על זהותה, לבת ים יהיה ייצוג של לפחות שליש במועצת העיר המשותפת כחלקה באוכלוסייה, הארנונה למגורים תרד בצורה דרמטית אפשר לפחות 30-40 % וההוצאה התקציבית פר תושב תהיה זהה בין כל חלקי העיר. זו תוספת של מאות מליוני שקלים לבת ים.

 

האיחוד בין הערים יתבצע בכפוף להקמת מינהלת שתכין את התשתית לאיחוד. שר הפנים, אריה דרעי, שיכריע בסוגיה, טרם קיבל את ההמלצות, והוא ממתין להתייחסות ראשי הרשויות הנוגעים בדבר.

חוף בת ים (צילום: אבי מועלם) (צילום: אבי מועלם)
חוף בת ים(צילום: אבי מועלם)

 

כשבוע לאחר שהוועדה החלה את עבודתה עוד ב-2014, עיריית בת ים כבר התנגדה לרעיון האיחוד בין הערים. תושבי העיר יצאו בקמפיין ומנכ"ל העירייה, עו"ד ארז פודמסקי-שקד, אמר אז כי "בת ים נאבקת על עתידה ועתיד ילדיה", והוסיף כי "לא ייתכן שתושב תל-אביב יקבל 7,000 שקל מהמדינה, בעוד תושב בת ים יזכה לתקציב זעום של 2,500 שקל".

 

הוא הוסיף כי "אפליה זו כבר גרמה לתושבי בת ים לנזק של מיליארדי שקלים - ודי לנו. אני מציע למשרד הפנים להפסיק לגרור רגליים ולטפל באי-השיוויון שנגרם לאזרחי ישראל דרך הרשויות המקומיות. מדובר בבעיה בוערת ובת ים היא רק החלוצה, וכדאי שמשרד הפנים יעשה טיפול שורש בעניין. בינתיים ראוי שהמשרד יורה על העברת חלק מעודפי התקציב של תל-אביב לבת ים".

 

הרקע להקמת הוועדה הוא עתירה של עיריית בת ים לבג"ץ, בה ביקשה לבצע בחינה מחודשת של חלוקת הכנסות בין הערים השכנות לה - ראשון לציון, חולון ותל-אביב-יפו - בטענה כי בערים אלה שטחי המסחר והתעסוקה גדולים יותר מאשר בבת ים. המטרה הייתה לנסות ולהיחלץ מהגירעון התקציבי, אולם בעירייה לא תכננו שאחד הפתרונות שיעלה משרד הפנים הוא איחוד של שתי הרשויות המקומיות - בת ים ותל-אביב-יפו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים