רן פקר ז"ל (צילום: חדשות 2)
רן פקר ז"ל | צילום: חדשות 2

רן פקר, מבכירי טייסי חיל האוויר, הלך היום (שבת) לעולמו בגיל 80. פקר, שהגיע לדרגת תת-אלוף, שימש מפקד טייסת 201 וכן מפקד בסיס תל נוף ולחם במלחמות סיני, ששת הימים, ההתשה ויום הכיפורים.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

פקר, בנם של לאה ודוד, ממקימי כפר ויתקין, התגייס לחיל האוויר בשנת 1954 במגמת קרב. תפקידו הראשון היה כטייס ספיטפייר, ובהמשך עבר למטוסי מטאור ואוראגן. בהמשך שימש מדריך בקורסים של חיל האוויר ומפקד טייסות תעופה. לזכותו של פקר נרשמו שבע הפלות של מטוסי אויב.

בשנת 1972 מונה לראש מחלקת הדרכה במטה חיל האוויר, וב-1973 מונה למפקד בסיס תל-נוף, עליו פיקד במהלך מלחמת יום הכיפורים. לאחר המלחמה יצא ללימודים בהרווארד, ועם שובו ציפה לקידום נוסף בחיל שעוכב לאחר שנחשד כי רצח מפקד פלוגה ירדני שבוי - חשד ממנו נוקה בתום מספר חקירות, אולם בעקבות הפרשה פרש מצה"ל בדרגת תת אלוף.

לאחר סיום שירותו הצבאי, עבד כסמנכ"ל במשרד פרסום, כאשר בשנת 1989 מונה לקונסול ישראל בלוס אנג'לס, תפקיד בו כיהן למשך שלוש שנים. לאחר שובו ארצה המשיך לעסוק בתחום הסחר והשיווק, וכן יזם את פרויקט "צהלה" בו אנשי צבא לשעבר הדריכו נוער משכונות מצוקה - פרויקט שאומץ על ידי שרד החינוך ואף זכה לפרס יגאל אלון למעשה מופת חלוצי. בנוסף, פרסם שני ספרים: "נץ בשחקים" ו-"יומן מבצעים".

"מיחידי הסגולה שהניחו את היסודות לחיל"

"תת אלוף במילואים רן רונן-פקר ז"ל היה מטובי הטייסים והמפקדים שידע חיל האוויר, והוא אחד מאותם יחידי סגולה שהניחו את היסודות לחיל כפי שאנו מכירים אותו היום - מתקדם, איכותי, מוביל ומתוחכם, עם הטייסים הטובים ביותר בעולם", ספד לו שר הביטחון לשעבר, משה יעלון. "רן הוכיח את יכולותיו המקצועיות והפיקודיות המעולות בשורה של מבצעים, גיחות וקרבות אוויר במלחמות וביניהן, תמיד באומץ רב, תוך שהוא חותר למגע, מפיל מטוסי אויב ומוביל אחריו את פקודיו בטייסות ובבסיסים להישגים יוצאי דופן בהגנה על ביטחונה של מדינת ישראל וביטחונם של אזרחיה".

"גם לאחר שחרורו המשיך רן לתרום למדינה, בין היתר כקונסול ישראל בלוס אנג'לס וכיוזם ומוביל הפרויקט החינוכי-חברתי 'צהלה', שמטרתו חינוך בני נוער לערכים, ציונות, מעורבות חברתית ותרומה למדינה בשירות הצבאי ובחיים האזרחיים", המשיך יעלון. "רן היה איש מיוחד ומרתק, חד, נוקב, עם חוש הומור ומחויבות גדולה למדינת ישראל. אני משתתף בצער המשפחה. יהי זכרו של רן ברוך".

שר הביטחון לשעבר אהוד ברק ספרד לו גם כן, ואמר כי פקר היה "אמיץ מכולם בקוקפיט, מנהיג ייחודי ברגעי משבר, אדם, אוהב אדם וחבר נאמן. המריא מאיתנו ולא ישוב. ואנחנו - נזכור".

פקר הותיר אחריו שלושה ילדים. הלוויתו תתקיים מחר בשעה 15:00 בבית העלמין בכפר ויתקין.