נשיא ארה"ב הנכנס טראמפ יצטרך להתמודד עם דילמה שעוסקת בשאלת ההגנה על המדינות הבלטיות שחברות בברית נאט"ו מפני תקיפה אפשרית של פוטין – בידיעה שהדבר הזה עלול למעשה לגרור למלחמת עולם שלישית. כך קובע פרופסור פול ד. מילר, מומחה ביטחוני בעל שם עולמי.

המלחמה הזו תתחיל בלטביה, כך מעריך המומחה שאת דבריו ציטט ה-Sun הבריטי. זה יקרה במידה וארצות הברית תבוא לעזרתן של המדינות הבלטיות. האמת היא שיש סיבה טובה להאמין לפרופסור מילר מאוניברסיטת וושינגטון די.סי: הוא הצליח לחזות את סיפוח חצי האי קרים בשנת 2014. כעת הוא חושש שהמדינות לטביה או אסטוניה הן היעד הבא של רוסיה.


כיוון שהמדינות הבלטיות מהוות חלק מברית נאט"ו, מצופה מכל יתר החברות בברית לבוא לעזרתן לפי סעיפים מסוימים שנקבעו באמנה. אלא שעזרה כזו עלולה לגרום לפרוץ מלחמת עולם. פרופ' מילר מפרסם את האזהרה הזו על רקע הצהרותיו של ולדימיר פוטין על תיקון היחסים עם ארצות הברית, בעיקר בעקבות הצהרותיו של טראמפ במהלך קמפיין הבחירות על תמיכה אפשרית בסיפוח קרים לרוסיה והסתייגות שהביע מתמיכה בחברות ברית נאט"ו.

עם זאת, פרופסור מילר מאמין שפוטין לא ינסה לפלוש כל כך מהר למדינה הקטנטנה, לפחות לא עם כוח קונבנציונלי. במקום זאת, הוא מאמין שהמנהיג הרוסי ינסה להביא לתסיסה אזרחית בקרב המיעוט הרוסי במדינה, שמהווה רבע מכלל האוכלוסייה. "הוא לא ישלח כוחות גדולים של חיילים במדים מעבר לגבול הבינלאומי, כיוון שרוב הסיכויים שגם חברות נאט"ו הזהירות ביותר לא יוכלו להתעלם ממהלך כזה של פלישה גלויה", כתב פרופ' מילר שפרסם במאמר באתר Foreignpolicy.com. "במקום זאת, פוטין ינסה ליצור במהלך השנתיים הקרובות משבר באמצעות שליחים לא מזוהים".