שתף קטע נבחר

נזקי השריפות: "אנשים צריכים כסף, לא שיחבקו אותם"

לדברי שמאי המקרקעין חיים אטקין, "שר האוצר בא מכוונה טובה, אך עשה נזק לכל מי שמחזיק פוליסת ביטוח". הוא מציע כפתרון לכל מי שיש ביטוח "שיפנה לחברות הביטוח, ובמידה והאירוע יתברר כלאומני, הן תדענה לפרוע את הכספים בחזרה. ולכל אלה שאין ביטוח - המדינה תנסה לסייע"

הלהבות שככו, העשן התפזר וכעת מתברר סדר גודל הנזק שגל השריפות גרם לו. אולפן ynet אירח את שמאי רכוש ומקרקעין, חיים אטקין, שהסביר מה יהיו הפיצויים הצפויים. צפו בראיון 

 

 

לדברי אטקין הכרזת חלק מהשריפות כאירוע לאומני, לא ממש תטיב עם מי שביטח את דירתו. "הפיצוי של מס רכוש הוא חלקי ומוגבל", אומר אטקין ומסביר: "מדובר באזור בו גרים אנשים במעמד סוציו-אקונומי גבוה פלוס. פיצוי בסדר גודל של 200-100 אלף שקלים של מס רכוש לא מכסה את תכולת אותם נכסים".

 

אטקין גם מותח ביקורת על התבטאות שר האוצר, שלדעתו דווקא גורמת נזק. "הבעיה השניה ששר האוצר בעצם לימד את כל האזרחים לא לעשות ביטוח, שזה דבר חמור מאין כמותו. זה אינטרס של המדינה שאנשים יעשו ביטוח, גם ביטוח לרכוש וגם ביטוח סוציאלי. אלמלא כן הם ייפלו על כתפי המדינה. אנשים שילמו 30 ו-40 שנה ביטוח ופתאום אומרים להם: לא תקבלו כסף מחברות הביטוח, מצב חמור מאין כמותו".

 

בהנחה שמדינת ישראל מכריזה שזו הצתה ואירוע על רקע לאומני, והיא זו שצריכה לפצות את התושבים, חברות הביטוח למעשה פטורות באופן מוחלט מלשלם למבוטחים?

"הן פטורות מהטעם שברוב הפוליסות זה פשוט חריג. מבטחי משנה בחו"ל, אצלם מבטחות חברות הביטוח, לא מוכנות להעניק ביטוח לנזקי מלחמה. אגב, יש כמה חברות שכן מוכרות את ההרחבה הזאת, לא נזכיר את שמן, ולצערי מעטים יודעים לרכוש את הכיסוי הזה.

 

פטור משתלום ארנונה

עו"ד לירז גונן אללוף מציינת כי על פי סעיף 330 לפקודות העיריות, כאשר בית נהרס או ניזוק במידה שאי אפשר להשתמש בו בפועל, ניתן לקבל פטור מתשלום ארנונה ובלבד שמסרתם על כך הודעה לעירייה. לירז קוראת לנפגעים לעשות מאמץ ולעדכן את מחלקת הארנונה בעירייה או המועצה אליהם הם שייכים, כך שלפחות תהיה להם הוצאה אחת פחות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים