וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסללה הדרך למינוי הרב הצבאי: מרצ ביטלה את העתירה נגד הרב קרים

28.11.2016 / 15:14

עתירה נגד מינויו של הרב קרים לתפקיד הרב הצבאי הראשי נמחקה, לאחר שחברות הכנסת ממרצ הודיעו כי העתירה השיגה את מטרתה. בשבוע שעבר הבהיר קרים: "לא אמרתי שמותר לאנוס במלחמה"

צילום: יוני ריקנר ויחיאל גורפיין, עריכה: ורד לידאני וטל רזניק

(בווידאו: פעילי ימין מפגינים מחוץ לביתה של מרים נאור)

חברות הכנסת זהבה גלאון, מיכל רוזין ותמר זנדברג ממרצ, הודיעו היום (שני) לבית המשפט כי לאור תצהירו של אלוף-משנה הרב אייל קרים שהבהיר את עמדותיו בנוגע להתבטאויות שונות במחלוקת, הן סבורות שהעתירה השיגה את מטרתה וכי לא יעמדו על המשך בירור ההליך. המשמעות היא כי העתירה בנושא נמחקה, והרב יתמנה כצפוי לתפקיד הרב הצבאי הראשי בצה"ל ביום חמישי.

בשבוע שעבר הגיש המועמד לתפקיד הרב הבאי הראשי תצהיר לבקשת שופטי בג"ץ ובו הסביר את עמדותיו ביחס לנשים וללהט"ב, בהמשך להתבטאויות שהשמיע לפני כמה שנים. "מעולם לא אמרתי, לא כתבתי ואפילו לא חשבתי שמותר לחיילי צה"ל לאנוס נשים במלחמה", כתב בתצהיר. הוא הוסיף לגבי קהילת הלהט"ב (לסביות, הומואים, טרנסקסואלים וביסקסואלים) כי השקפתו היא שיש "להתייחס באופן שוויוני ומכבד כלפי בני הקהילה כמו גם כלפי כל אדם באשר הוא".

עוד בוואלה! NEWS:
בנט על עיכוב מינוי הרב הצבאי: בג"ץ חושב שהוא מבין יותר מהרמטכ"ל
פרשת הרב קרים: לימין אין באמת סיבות להתרעם על בג"ץ
הרב קרים לבג"ץ: "יש איסור גמור על חיילים לאנוס נשים במלחמה"

סא"ל הרב אייל קרים. ניר אריאלי, "במחנה",
הרב אייל קרים/ניר אריאלי, "במחנה"

בשבוע שעבר הוציא בג"ץ צו ביניים למשך יומיים שבהם יהיה על הרב קרים להגיש תצהיר המבהיר את עמדותיו. את העתירה לבג"ץ נגד מינויו של קרים הגישה מפלגת מרצ בבקשה שבית המשפט יבחן אם המינוי נעשה בצורה סבירה. בעקבות החלטת בג"ץ נדחה הטקס למינוי קרים לתפקידו, שאמור היה להיערך ביום רביעי שעבר.

לפני כמה שנים נשאל קרים באתר "כיפה" על פסוקים מתוך ספר דברים בנוגע להיתר לחיילים בזמן מלחמה לאנוס נשים. הוא ענה כי כחלק מהשמירה על כושר הלחימה של הצבא ועל רוחם של החיילים, ניתן "לפרוץ" את גדרי הצניעות והכשרות, כך שמותר לאכול מזון טרף ולספק את היצר הרע באמצעות משכב עם גויות בניגוד לרצונן: "אף שהתחברות אל גויה היא דבר חמור מאוד", כתב, "אלא שהוא הותר במלחמה, מתוך התחשבות בקשיי הלוחמים".

כנס שוברים שתיקה אוניברסיטת תל אביב, 17 בינואר 2016. ראובן קסטרו
גלאון. "העתירה השיגה את שלה"/ראובן קסטרו

קרים הסביר בתצהיר כי כאשר השיב לפני 15 שנה לשואל ששאל אותו שאלה תיאורטית, בזמן שלא כיהן בתפקיד ממלכתי, לא הבהיר כי אסור לחיילי צה"ל לאנוס נשים במלחמה משום שברור היה לו שמדובר בשאלה תיאורטית לגבי פרשה ספציפית. לדבריו גם פרשיות "לא נוחות" מחייבות בירור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully