שתף קטע נבחר

העגורן הגדול מסוגו בישראל הגיע לחיפה. צפו

העגורנים החדשים מיועדים לפרוק אוניות ענק באורך 400 מטר וברוחב 50 מטר. צפו בתמונות

בחודשים האחרונים נבנים בחיפה חמישה עגורנים חדשים שיאפשרו פריקת אוניות ענק באורך 400 מטר, אשר מובילות עד 14 אלף מכולות ורוחבן 50 מטר.

 

כתבות נוספות בערוץ הכלכלה

 

 

שלושה מהעגורנים מיועדים לאזורי האחסנה של המסוף של חברת ConeCranes. אלה ישלימו מערך של 15 עגורנים בשטח האחסנה של המסוף, ובעיקר שני עגורני גשר ענקיים שתפקידם לפרוק ולטעון אוניות בקו המים. העגורנים הם מתוצרת החברה הגרמנית Kocks. בשל הרוחות העזות בימים האחרונים, שאף גרמו לסגירה זמנית של כניסת ויציאת אוניות, היה חשש מפני דחייה של הפרויקט. אולם הבוקר נחלשה הרוח והוחלט, כפי שתוכנן מראש, להניע את הראשון מבין עגורני הענק ולהובילו למיקומו הסופי בחלקו הצפוני של המסוף.

 

כשהוא נישא על פני מתקן מיוחד, הוזז העגורן למקומו במשך מספר שעות במהלך הבוקר. תחילה נע העגורן לאורך הרציף, וכאשר התקרב לעגורנים הקיימים במסוף, הוסע הצידה כדי לאפשר לעגורנים הוותיקים לחלוף על פניו. בסיום, סובב שוב העגורן למקומו הסופי. הליך דומה צפוי להתרחש בעוד שבוע בדיוק עם העגורן החדש השני.

 

"אנו נמצאים בשיאה של הצטיידות חסרת תקדים לשיפור השירות. אין עוד טרמינל בעולם שהשקיע כמונו - קרוב ל-600 מיליון שקלים הושקעו בציוד חדיש למען לקוחותינו", אמרו בהנהלה. עלותו של כל אחד מהמנופים החדשים מגיעה לכ-60 מיליון שקל. אוניות הענק צפויות להגיע לחיפה כבר בחודש הקרוב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים