שתף קטע נבחר

כחלון: הפיצוי לנפגעי השריפות לא יפגע בתקציב

שר האוצר אמר בממשלה כי מערך החירום פועל כרגע בשלושה מעגלים: מאות השמאים שנמצאים בשטח ומעריכים את הנזק, הסיוע המיידי לרשויות ולמשפחות שאינן יכולות לשוב לבתיהן, וכן ההיערכות בתחום המאקרו כלכלי, שהוא תקציב המדינה

"הסיוע התקציבי שיוענק לנפגעי השריפות לא יהווה פגיעה מבחינה מאקרו כלכלית", כך אמר היום (א') שר האוצר משה כחלון בפתח ישיבת הממשלה, לאחר שבחן עם הכלכלן הראשי באוצר, יואל נווה, את השלכת השריפות על המשק. עם זאת, אומדנים מדוייקים יתקבלו רק בסוף השבוע עם סיום השמאויות.

 

כחלון אמר בישיבת הממשלה כי מי שקיבל את ההחלטה לפנות את התושבים צריך להירשם בספר הזהב. "כאזרח חיפה, גם אני נאלצתי לעזוב את ביתי", אמר, "הממשלה נתנה מענה מהיר, והודות לכך אין נפגעים משמעותיים. זו היתה החלטה אמיצה, לא פשוטה, שגם ראש עיריית חיפה היה מעורב בה, וזה הוכיח את עצמו".

 

כחלון הסביר כי האוצר פועל כרגע בשלושה מעגלים במסגרת מערך החירום בהובלת מנכ"ל האוצר, שי באב"ד. במעגל הראשון פועלים בשטח מאז יום שישי השמאים – מאות שמאים, מהנדסים ואנשי מס רכוש, בראשות משה אשר, ראש רשות המסים. הערכות השמאים צפויות להסתיים עד סוף השבוע.

 

המעגל השני הוא המעגל הלאומי, מול הציבור, במסגרתו הוחלט יחד עם קרן מס רכוש, רשות שוק ההון וחברות הביטוח, להעניק מענה לכל פונה. רק בשלב הבא, יתקבלו אינדיקציות מכל הגופים המוסמכים האם מדובר בפעילות חבלנית או בהצתה.

 

במסגרת המעגל השני, שוחררו אתמול כ-21 מיליון שקל לצורך מענה מיידי, מהם כ-15 מיליון שקל מיועדים להוצאות המיידיות של ראשי הרשויות ו-6 מיליון שקל נוספים מיועדים לתשלום של כ-2,500 שקל לנפש, שישולמו למי שאין ביכולתם לחזור הביתה. באירועי השריפות בעבר הוגבל תשלום זה עד כ-10,000 שקל למשפחה, אולם הפעם בוטלה המגבלה, כך שמשפחות שמגיעות ליותר מ-10,000 שקל למשפחה, עדיין יקבלו את התשלום שהובטח.

 

המעגל השלישי הוא בתחום המאקרו כלכלה, לגביו אומר כחלון כי אפשר "להיות רגועים", שכן בבדיקה יחד עם יואל נווה, הכלכלן הראשי באוצר, מתברר כי לשריפות אין פגיעה מבחינה מאקרו כלכלית, כלומר תקציב המדינה לא ייפגע.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים