שתף קטע נבחר

"מוצפים בתלונות נפגעי העשן על חשבונות רפואיים"

יו"ר ועדת הכספים התלונן הבוקר שהוא מוצף בעקבות גל השריפות בתלונות אזרחים שנפגעו נגד מערכת הבריאות, אשר דורשת מהם לשלם על טיפולים נגד שאיפת עשן בעצמם. "לנפגעי שאיפות עשן ולמטפלים בהם לא צריך להיות אכפת המקור של העשן"

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני התלונן הבוקר (א') שהוא מוצף בעקבות גל השריפות בתלונות אזרחים שנפגעו נגד מערכת הבריאות על כך שדורשים מהם לממן מכיסם את הטיפול הרפואי והתרופות ממי שנפגעו בעיקר משאיפת עשן.

 

כתבות נוספות בערוץ הכלכלה

 

הם טוענים שהבעיה מתחילה בחדרי המיון של בתי החולים אליהם הם מופנים מהשטח אשר דורשים מהם להמציא את טופס 17 של התחייבות קופות החולים לכסות את הוצאות הטיפול, או לכסות את עלות הטיפול מכיסם. זאת בטענה שמדובר בטיפולים שאינם בסל הבריאות. הבעיה מחריפה כשהם נדרשים לשלם עבור התרופות שרושמים להם בקופות החולים.

 

גפני העלה את הבעיה אגב דיון של הוועדה על תיקוני חוק הבריאות במסגרת חוק ההסדרים, לקראת הדיון המיוחד בסוגיית כיסוי נזקי השריפות שהוא קבע למחר (ב') בהשתתפות ראש האוצר וחברות הביטוח. הוא דרש פתרון מיידי לבעיית נפגעי שאיפות העשן עוד לפני הדיון מחר. "תהיה לי אפס סבלנות לביורוקרטיה" הזהיר גפני את מנכ"ל משרד הבריאות משה בר-סימן טוב, ואת מנהלי בתי החולים וקופות החולים.

 

הוא דרש בעיקר מראשי משרד הבריאות להוריד עוד היום הנחייה למערכת הבריאות לאפשר טיפול מיידי בנפגעי העשן וכל נזק אחר של השריפות ללא חיוב כספי של הנפגעים גם בלי טופס 17. "לנפגעי שאיפות עשן ולמטפלים בהם לא צריך להיות אכפת המקור של העשן, אם הוא נגרם מפגיעה על רקע לאומני או אחר", אמר גפני. "ההתנהלות לכיסוי נזקי השריפות צריכה להיעשות בנפרד מול המדינה".

 

גפני הדגיש: "אם לא יינקט צעד ברור של שחרור נפגעים מחובת הביורוקרטיה והתשלום בגין הפנייה לטיפול, אנשים מבוגרים ונזקקים שנפגעו לא ייפנו לקבלת טיפול. את המצב הזה עלינו למנוע בכל מחיר".

 

יש לציין כי זו אמורה להיות מדיניות האוצר, כפי שעולה מתגובותיו של השר כחלון, שההתנהלות הפעם על פיצוי נזקי הנפגעים תהיה רק באמצעות מס רכוש כדי לחסוך מהציבור את טרטורי הביורוקרטיה והאוצר הוא שיסדיר את כיסוי העלויות דרך המדינה או חברות הביטוח גם לחסרי ביטוח אישי.

 

גפני הודה לקופות על ההיענות אבל מעדיף שזה יוסדר בהוראת קבע. נציג הכללית הגיב בוועדה על התלונות שקופות החולים כולל הכללית יעניקו את טופס 17 לנפגעי העשן. גפני לא הסתפק וחזר על דרישתו ממשרד הבריאות להנחות את כל המערכת לספק את הטיפול מבלי לדרוש את טופס ההתחייבות מהנפגעים אלא להסדיר את מימון העלות ביניהם ולחסוך מהנפגעים לפחות את כאב הראש הביורוקרטי הזה. "לא נראה לי שתפשטו את הרגל בגלל זה", אמר גפני.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים