וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטה קלינטון הודיע: נתמוך בספירת הקולות המחודשת

במדינה נערכים לתהליך שיזמה מועמדת מפלגת הירוקים, ג'יל סטיין, שהצליחה לגייס עד כה יותר מחמישה מיליון דולר עבור בדיקת ההצבעות. המטה אף הודיע שידרוש ספירה נוספת בוויסקונסין, בפנסילבניה ובמישיגן. טראמפ: "מדובר בהונאה. צריך לכבד את תוצאות הבחירות"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: קלינטון נושאת את נאום התבוסה שלה לאחר הבחירות)

מטה הקמפיין של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון, הודיע הערב (שבת) כי יתמוך ביוזמתה של מועמדת מפלגת הירוקים, ג'יל סטיין, לספירה חוזרת של הקולות בוויסקונסין בעקבות תבוסתה של המועמדת במדינה. סטיין הגישה אמש בקשה רשמית בנושא ואף החלה לגייס כסף דרך האינטרנט. כמו כן, ביקשה לערוך ספירה נוספת של הקולות במישיגן ופנסילבניה על מנת "לוודא שהאקרים לא הטו את התוצאות לטובת טראמפ".

ניצחון בשלוש המדינות הללו יביא לניצחון של קלינטון, אשר הפסידה בהן ב-8 בנובמבר בהפרש מזערי. בוויסקונסין למשל, הנשיא הנבחר דונלד טראמפ ניצח בהפרש של כ-27 אלף קולות. במסגרת תהליך הבדיקה, שעתיד להסתיים ב-13 בדצמבר, ייספרו מחדש כשלושה מיליון הצבעות. בתגובה, אמר טראמפ: "מדובר בהונאה. זוהי דרכה של סטיין למלא את כיסיה בכסף. במקום להתעסק בשינוי תוצאות הבחירות, היא צריכה לכבד אותן".

הילרי קלינטון אחרי ההפסד לדונלד טראמפ לנשיאות ארצות הברית. 9 בנובמבר 2016. רויטרס
תומכת בספירת הקולות המחודשת. קלינטון בנאום התבוסה שלה/רויטרס

מארק אליאס, ששימש כיועץ בכיר בקמפיין של קלינטון, אמר כי חקירה פרטית שערכו במטה לא חשפה אף פריצה למערכת ההצבעות. ואולם, הבהיר כי הם אינם מתכוונים לערער על תוצאות הבחירות, אלא לקרוא לספירה חוזרת כדי "להבטיח הליך הוגן לכל הצדדים". על מנת לאפשר מימון של ספירת ההצבעות בכל שלוש המדינות, סטיין צריכה לגייס שבעה מיליון דולרים. הסכום שנאסף עד כה עומד על כ-5.3 מליון דולרים, ומאפשר את התחלת הספירה בוויסקונסין ופנסילבניה כבר בשבוע הבא.

דולנד טראמפ נושא דברים בפאלם ביץ', פלורידה, מרץ 2016. רויטרס
"במקום להתעסק בשינוי תוצאות הבחירות, יש לכבד אותן". טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully