יום שלישי, 14.05.2024 שעה 08:54
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

ג'ראפי: אם הייתי בקבוצה גדולה - הייתי בנבחרת

שוער אשדוד, שלא ספג 391 דקות ברציפות, מוכן לא רק למכבי חיפה (19:30), אלא גם לספרד במרץ. וגם: מזרחי, ג'קי, גלזר ומיכאל אוחנה. ראיון מיוחד

|
יואב ג'ראפי. אחד משוערי הליגה הטובים (רדאד ג'בארה)
יואב ג'ראפי. אחד משוערי הליגה הטובים (רדאד ג'בארה)

“עוד לפני המשחק מול סכנין רוני אוואט אמר לאיתי (זילפה, מאמן השוערים – נ.צ) שאני אתן משחק גדול”, מספר יואב ג’ראפי, שוערה של מ.ס אשדוד, שנתן הצגה ענקית מול בני סכנין (0:1), תצוגה שקיבעה אותו, לפחות מבחינת התודעה כאחד השוערים הטובים בליגת העל. 

לא מסכימים? ג’ראפי (23, 1.83 מטרים), ספג תשעה שערים בלבד בעשרה מחזורים (391 דקות ברציפות לא הוציא כדור מהרשת) ובחמישה משחקים שמר על רשת נקייה. השוער, שהגיע מהפועל כפר סבא לאשדוד לפני כארבע שנים תמורת 80,000 ש”ח בלבד, לא ספג יותר משחקים מבוריס קליימן ואריאל הרוש, שוערי סגל נבחרת לגיטימיים להזכירכם.

יואב ג'ראפי ואיתי זילפה. "קל יותר להגיע מקבוצה גדולה לנבחרת" (רדאד ג'בארה)יואב ג'ראפי ואיתי זילפה. "קל יותר להגיע מקבוצה גדולה לנבחרת" (רדאד ג'בארה)

דודו גורש מהפועל באר שבע (שמר על רשת נקייה שישה משחקים) הוא היחיד ששמר על שער נקי ביותר משחקים. אגב, את השניים שלא ספגו אותו מספר משחקים ג’ראפי מכיר היטב – עמרי גלזר ממכבי חיפה ואריק ינקו מהפועל רעננה. ג’ראפי כזכור בילה עונה אחת בקבוצה של חיים סילבס (ובמקרים של השלושה חשוב לציין את מאמן השוערים עמי גניש), והיה עמם בסגל. באותה עונה (2014/2015ׂׂׂׂׂׂ) אף רשם שני משחקים וגילה יכולת טובה (ניצחון 1:2 ‘ביתי’ נגד מכבי נתניה ו-1:1 בחוץ מול עירוני קריית שמונה).

גלזר כזכור זומן לסגל הנבחרת לקראת אלבניה, גורש כידוע ייעדר מהמשחק הקרוב מול ספרד במרץ (צבירת צהובים) ואך טבעי שתעלה שאלת מועמדתו של ג’ראפי לנבחרת, על אף שהמשחק ייערך רק בעוד כארבעה חודשים “אני מאמין שאם הייתי בקבוצה גדולה הייתי בנבחרת. יותר נוח לזמן שוער מקבוצה גדולה” אומר בכנות השוער ומוסיף: “צברתי נסיון גם בליגה הלאומית אשתקד (שמר על שער נקי ב-10 משחקים מתוך 17). דווקא שוער בקבוצה קטנה עובד יותר קשה. לשם ‘מכבי חיפה’ יש איזושהי עוצמה”. איתי זילפה אגב גיבה את אותה הצהרה, ואף היה נחרץ יותר: “חד משמעית – אם יואב היה בקבוצה גדולה אז הוא היה בסגל הנבחרת”.

יואב ג'ראפי. לא ספג בחצי ממשחקי הליגה (רדאד ג'בארה)יואב ג'ראפי. לא ספג בחצי ממשחקי הליגה (רדאד ג'בארה)

אמנם קשה, אבל יש כבר שוער מקבוצה קטנה שעשה את זה בקמפיין הקודם. אופיר מרציאנו שהיה השוער הראשון בכל עשרת המשחקים בקמפיין הקודם, כשברוב התקופה היה שוערה של מ.ס אשדוד ועבר גם הוא תחת מאמן השוערים זילפה. אגב, באשדוד מודים כי בנבחרת לא מתעלמים מג’ראפי ואחד מאנשי הצוות המקצועי אף אמר לגורם בקבוצה: “השוער שלכם מגלה יכולת טובה לאחרונה”.

בכלל, לאור היכולת הטובה שמגלים העונה גלזר, גורש וג’ראפי, במקביל לתצוגות לא הכי משכנעות של השוערים הזרים (ארבעה בליגת העל העונה) נשאלת השאלה מדוע השוערים הישראלים לא מקבלים יותר אמון, כשברקע הכיסופים לדור של ניר דודוביץ’, דודו אוואט, שביט אלימלך ואחרים. “לא נותנים מספיק הזדמנויות לשוערים הישראליים, יש הרבה כאלו טובים. יש מאמנים שמעדיפים ללכת על שוער זר, כי הם אולי חושבים שזה יותר בטוח. הם לא רוצים לקחת את הסיכון הזה ולתת לשוער צעיר להשתפשף על הגב שלהם. אני בתור שוער חושב שצריך לעשות חוק כמו בסין שאסור שיהיו שוערים זרים. שוער כמו וינסטנט אניימה שנוחת פה ‘זה אחד ל...”.

וינסנט אניימה. "שוער ברמתו מגיע 'אחת ל'" (טוויטר) וינסנט אניימה. "שוער ברמתו מגיע 'אחת ל'" (טוויטר)

חזרה לגלזר, במחזור הקרוב ג’ראפי בעצם יתייצב מול שוערה בן ה-21 של מכבי חיפה לסוג של ‘דרבי’ השוערים המבטיחים וינסה להוכיח שבאמת ראוי לקחת אותו בחשבון בסבב הזימונים הבא של הנבחרת, כשגם המאמן אלישע לוי הודה שהמטרה היא המקום השלישי ומסביב הקולות לבנות את הנבחרת לקראת קמפיין מוקדמות יורו 2020 הם רבים.

“בתור ילד הייתי סוג של אוהד של מכבי חיפה, זה מרגש לשחק מולם פעם ראשונה. לא יודע אם אצליח להירדם לפני. אני מאוד מפרגן לגלזר, הוא שוער מצוין. מקווה שהוא יתחיל את הספירה מחדש אחרי המשחק” אומר ג’ראפי. אם ישמור שוב על רשת נקייה, גם השוער וגם הקבוצה ירשמו משחק חמישי ברציפות ללא ספיגה וישכיחו עוד את פתיחת העונה החלשה של הקבוצה. בנוגע למעבר לקבוצה גדולה כמו חברו לסגל רעננה שעשה זאת, ג’ראפי, אשר חתם בקיץ על חוזה לחמש עונות נוספות, לא ממהר אמנם, אבל אפשר להבין שמהלך שכזה יושב לו אי שם בראש: “אני חושב שאני יכול להגיע לשם, אבל עדיין מוקדם לדבר על זה. רק עכשיו חתמתי על חוזה. רוצה לעשות קודם באשדוד עונה-שתיים טובות”.

עומרי גלזר. מפגש פיקנטי במחזור הקרוב (עמרי שטיין)עומרי גלזר. מפגש פיקנטי במחזור הקרוב (עמרי שטיין)

עד לא מזמן אשדוד הייתה במקום האחרון בטבלה כשהייתה היחידה ללא ניצחון בליגה. “נורא תסכל אותנו שנראנו טוב ולא לקחנו נקודות. רוב המשחק הרגשנו שאנחנו יותר טובים ואז היינו מקבלים את הגול ‘המגעיל” הזה”. בעיצומה של אותה תקופה אשדוד גם ראתה את גדי קינדה נפצע בברך ועוד קודם לכן את מיכאל אוחנה, ‘היהלום’ של הקבוצה, עובר להפועל באר שבע. “הוא היה בורג מאוד חשוב בקבוצה, גם במישור המקצועי וגם בחדר ההלבשה. הבנו שהוא רוצה להתקדם. זה פגע בנו קצת. יחד עם זאת, דן ביטון תפס את המקום שלו. הוא שחקן מצוין אני מאוד תופס ממנו”. 

השינוי הגדול בהגנה החל עוד לפני הגעתו של יוסי מזרחי, ב-0:0 מול בית”ר ירושלים.  מיקי סירושטיין הגיע, חאתם עבד אלחמיד הוסט למרכז ההגנה ומאז הקבוצה לא סופגת: “מיקי חזר וייצב את ההגנה, יחד עם חאתם. תום בן זקן עושה עונה נהדרת לדעתי, וקרלו ברוצ’יץ’ הוא הזר ש’נתפס’ אצלנו”. בתחילת העונה חוליית ההגנה התבססה על שלושה זרים וג’ראפי התייחס לשוני: “הצביון הישראלי בהגנה עוזר לתיאום”. 

יואב ג'ראפי בטירוף. "אלחמיד וסירושטיין ייצבו את מרכז ההגנה" (עמרי שטיין)יואב ג'ראפי בטירוף. "אלחמיד וסירושטיין ייצבו את מרכז ההגנה" (עמרי שטיין)

במחזור שלאחר מכן, במשחק ‘הבכורה’ של מזרחי הגיע גם הניצחון הראשון, 0:1 על הפועל תל אביב, שבא אחרי 24 משחקי ליגת על רצופים ללא ניצחון (זכר לעונת הירידה): “רוני (אוואט -נ.צ)  במבין כדורגל, והוא רואה את המשחק כמו שצריך. גם עונה שעברה אפשר היה לראות את זה. יוסי הכניס משהו קצת אחר”. ג’ראפי לא מסתנוור משני הניצחונות הרצופים: “אנחנו עדיין מרגישים בתחתית. מוקדם עדיין לדבר על פלייאוף עליון. עדיין הכל צפוף”.

חזרה למנג’ר, ג’ראפי מנצל את היותו של מזרחי אחד השוערים הגדולים בתולדות הכדורגל הישראלי: “הוא אמר לי שאחרי משחק גדול אולי עכשיו ‘ירימו’ אותי, אבל חשוב להישאר עם רגליים על הקרקע, כי טעות הכי קטנה ושוכחים לך הכל. לא צריך ‘להשתגע’ לא ממשחק גדול ולא מאיזו טעות. יש לו הרבה מה לתרום לי, כי הוא מבין את התפקיד. מדי פעם הוא ‘זורק’ לי איזה טיפ קטן”. 

יוסי מזרחי. "זורק מדי פעם טיפ" (אחמד מוררה)יוסי מזרחי. "זורק מדי פעם טיפ" (אחמד מוררה)

ואם מדברים על שינויים, הקבוצה תעמוד בפני שינוי גדול בתחילת דצמבר, כשהבעלים ג’קי בן זקן יחל לרצות את עונש המאסר שלו באורך של 26 חודשים. בן זקן כידוע מאוד דומיננטי בנעשה בקבוצה, אולם ג’ראפי, לפחות כלפי חוץ, לא חושש מהשפעת המהלך: “לא חושב שזה ישפיע. הוא בנה מערכת חזקה שיכולה להסתדר בלעדיו בתקופה הקצרה הזו, מה גם שאני מאמין שהוא ימשיך לנהל את העניינים”.

עם ג’קי או בלי, באשדוד או שלא, נראה שג’ראפי נמצא בדרך הנכונה, אם ימשיך ביכולת הזו, אין ספק שבהפועל כפר סבא עוד עלולים להצטער על זה שהעדיפו בזמנו להביא שוער ותיק בדמותו של שלומי בן חמו על חשבונו של ג’ראפי, שהיה אז בגיל נוער. 

ג'קי בן זקן. "ימשיך לנהל את העניינים" (משה חרמון)ג'קי בן זקן. "ימשיך לנהל את העניינים" (משה חרמון)
אסור לפספס
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */