יום ראשון, 19.05.2024 שעה 00:22

מתגייסים לצנחנים? זה הזמן להיכנס לכושר

רס"ן ברוך רם, קצין האימון הגופני של החטיבה, עם מספר טיפים בעולם הכושר עבור המתגייסים הטריים. מתגייסים לחטיבה אחרת בקרבי? זה גם בשבילכם

|
זה מה שמחכה לכם.. תגיעו מוכנים
זה מה שמחכה לכם.. תגיעו מוכנים

סיימתם תיכון ואתם מעוניינים להתגייס לחטיבת הצנחנים? כדאי שתהיו מוכנים. רס”ן ברוך רם, קצין האימון הגופני של חטיבת הצנחנים נותן לכם מספר טיפים כדי שתגיעו בכושר הנכון לתקופת הגיוס.

מתגייסים לחטיבה אחרת בקרבי? כמובן שמרבית הטיפים הם גם בשבילכם. מוכנים? יוצאים לדרך...

לרוץ מהר זה לא הכל: אנחנו רוצים חיילים חזקים שיכולים לסחוב עליהם ציוד לחימה בקרב! אז אל תזניחו את אימוני הכוח: מתח, מקבילים ותרגילי רגליים בשילוב עם אימוני אירובי (כגון ריצה).

שדה הקרב היא ממלכת אי הוודאות: אנחנו נכין אתכם לכל מכשול שתיתקלו בו בדרך, לקפוץ מעל קירות, לטפס על חבלים או לעבור דרך חלונות. על בוחן מסלול כבר שמעתם? כל לוחם בטירונות צריך לרוץ ק"מ וחצי עם כל הציוד ולעבור מכשולים בזמן של עד 10:30 דקות!

הגוף שלנו הוא הנשק החשוב ביותר: חלק אינטגרלי ממיומנות הלוחם ומהכושר הגופני שלו היא היכולת שלנו להתאמן ולשלוט בקרב מגע, על מנת לתת את המענה המתאים במפגש שלנו בטווח קרוב עם האויב. במהלך ההכשרה אתם תעברו אימוני קרב מגע להגנה עצמית אל מול מצבים של תקיפות ידיים ורגליים ונגד תקיפות סכין.

הצבא צועד על קיבתו: בצבא האוכל מוגש כמו שעון. חשוב שתרגילו את הגוף והקפידו על תזונה נכונה ומסודרת (3 ארוחות ביום). כמו כן חשוב לשמור על תזונה איכותית שמכילה פחמימות (אורז, תפו"א, פסטה), חלבונים- חיל הבונים של הגוף (דגים, בשר), פירות וירקות. הימנעו מאכילת מתוקים למיניהם. 

אתם רגילים לנסוע עם רכב לכל מקום? אז תשאירו את המפתחות בבית ותתחילו ללכת ברגל. בשביל לקבל את הכומתה האדומה צריך ללכת ולא קצת. במהלך הטירונות אתם תבצעו מסעות בכל המרחקים וכמעט בכל מקום בארץ עד שתגיעו למסע הנחשק של 70 הקילומטרים שבסופם תקבלו את הכומתה. 

אפשר כוס מים בבקשה? למים יש תפקיד חשוב מאוד בגוף האדם. נוזלים מרכיבים כשני שליש ממשקל גופנו ובעלי תפקיד חשוב כמעט בכל תפקודי הגוף. חום רב משפיע על הגוף ובכך גם פוגע בביצועים שלנו בכושר הגופני - חשוב לשתות לפחות כ-2 ליטר מים ביום על מנת לשמור על רמת נוזלים תקינה. יש להוריד את צריכת המשקאות הממותקים והחריפים שאינם בריאים.

לנוח זה לחזקים! תתפלאו, אבל מנוחה היא חלק מתוכנית האימונים וההכשרה שלכם. אנחנו מוכרחים לתת לגוף שלנו להתאושש על מנת לבנות את השרירים שלנו מחדש. חוסר שינה והתאוששות לא מספקת עלולה לגרור לירידה משמעותית ביכולות שלכם בכושר בגופני, לפציעות ולבעיות רפואיות. אז תשימו את הנייד על שקט ולכו לישון עד הגיוס.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */