|   15:07:40
דלג
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
הבית נשרף? זה מה שמגיע לכם מהביטוח
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

הימין והמחנה הלאומי

עוד כשלון חינוכי: הפעם של שר חינוך 'לאומי'

האם מדינת ישראל נולדה בחטא? האם היהודים ביצעו "טיהור אתני" נאצי?
02/10/2009  |   מנחם רהט   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
שר החינוך גדעון סער. נכשל [ששון תירם]

אמירה צינית מייאשת נפוצה בחוגי המחנה הלאומי, ונשלפת כל אימת שמתברר שממשלת הימין שבה ומאמצת מדיניות שמקורה בבתי המדרש ההזויים של השמאל המשיחי: בחרת ממשלת שמאל - קיבלת שמאל; בחרת ממשלת ימין - קיבלת שמאל.

ואולם, עד היום סברו בימין, כי אמירה זו תקפה אך ורק בנוגע ליחסים המדיניים שבין מדינת ישראל לפלשתינים. על-פי תורת השמאל, ישראל צריכה רק לוותר ולוותר על נכסים אסטרטגיים למען השלום, כדי שישרור שלום אמת בין הישראלים לפלשתינים, ממש כמו בגבולה של צרפת עם גרמניה. לא משנה שמקרה הבוחן של פינוי גוש קטיף מוכיח את ההפך, שוויתורים רק מחלישים את ישראל וחושפים אוכלוסיה ניכרת לקסאמים ולפצמ"רים. אבל ממשלות הימין עדיין נאלצות להיכנע ל"עליהום" התקשורתי של השמאל, ושל מנהיגים "ליברליים" בעולם, שחיי יהודים שווים בעיניהם כקליפת השום, ולהכריז מדי פעם על ויתורים נוספים ללא תמורה - דוגמת הוויתור האחרון של ממשלת הימין: נכונות להכיר בעיקרון שתי מדינות לשני העמים ונכונות להקפיא, ובעצם לחנוק, את ההתיישבות הישראלית ביו"ש.

אין כמובן כל חידוש בדברים הללו ולא היינו משחיתים מילים על תופעה זו של "הצבעת ימין קיבלת שמאל", אלמלא התברר מפעם לפעם שהווירוס הזה של אימוץ תפיסות עולם שמאלניות אינו עוצר בנושא המדיני. מי היה מאמין למשל שמשרד החינוך, תחת הנהגתו של גדעון סער, איש ימין מובהק, שהחל את דרכו הפוליטית בתפקיד ארגוני בכיר ב"נוער התחיה", יאמץ את מדיניותה השמאלנית של קודמתו יולי תמיר.

הייתה זו יולי תמיר שהורתה על הכללת ה"נכבה" הפלשתינית בספרי הלימוד הישראלים, מבלי להבהיר לתלמיד הנבוך כי הפלשתינים עצמם הם-הם שגזרו על עצמם "נכבה" זו. הרי היו אלה הפלשתינים שהכריזו מלחמת השמד על מדינת ישראל כבר ביומה הראשון וחשפו לעין כל, כי מטרתם היא לגזור "נכבה" על היישוב היהודי ומדינתו הצעירה: לחסל את היישות היהודית בארץ ישראל ולזרוק את היהודים עד האחרון שבהם לים (טוב, אולי לא כולם ממש; ייתכן שהיו מנפיקים אי-אלו תעודות זהות פלשתיניות לאוהביהם מן הפלג הקיצוני של נטורי קרתא).

דוברי הימין שהיו אז באופוזיציה, ובהם גם ח"כ גדעון סער, מחו בזעם, ובצדק, כנגד עיוות משווע זה של ההיסטוריה הישראלית, ובעיקר על סילופה בעצם הצגת התוקפן כקרבן.

"טיהור אתני"

הספר החדש ללימוד היסטוריה ושמו "הלאומיות: בונים היסטוריה במזרח התיכון", המיועד לכיתות י"א-י"ב, ואושר לשימוש על-ידי משרד החינוך... מגיש לתלמיד התמים, המחפש דרכו בסכסוך הישראלי-פלשתיני, זו הפעם הראשונה באורח רשמי ומסודר, את הטענות השקריות הפלשתיניות

אבל מתברר שהווירוס המאיים לכלות את הבסיס המוסרי המצדיק את קיומה של מדינת היהודים (ויותר נכון: רק אחד מן הבסיסיים המוסריים, הכוללים כמובן זכות אבות בלתי ניתנת לעירעור; עובדת היותה של הארץ נעדרת ממשל עצמי כלשהו; נדידת המוני ערבים מכל מדינות המזרח התיכון לארץ ישראל החל מסוף המאה ה-19, לצרכי פרנסה, בעקבות הרווחה הכלכלית שהביאו היהודים לארץ מוכת ביצות זו, ועוד), אינו רק נחלת השמאל.

עובדה: משרד החינוך, בראשות האיש שהיה בין הלוחמים נגד מדיניותה של יולי תמיר, נוקט במדינות יולי תמיר'ית זהה, המערערת את צידקת דרכה של הציונות, ועלולה להפוך כל נער ונערה ישראלים שאינם מקבלים בבית חיזוקים לגבי צידקת הדרך, לאנטי ישראלים ולפרו פלשתינים; או במילים אחרות: לצרפם למאגר של פרחי שמאל שממנו מגיעים מאוחר יותר סרבני השירות, ואחר-כך פעילי השמאל הקיצוני דוגמת פרחחי נעלין ובילעין.

קחו למשל את הספר החדש ללימוד היסטוריה ושמו "הלאומיות: בונים היסטוריה במזרח התיכון", המיועד לכיתות י"א-י"ב, ואושר לשימוש על-ידי משרד החינוך לפני פחות משלושה חודשים. ספר זה, בהוצאת מרכז זלמן שז"ר, (הנשיא המנוח שז"ר בוודאי מתהפך בקברו מול המניפולציות הפוליטיות הללו הנעשות במוסד שקם על-מנת להנציח אותו ואת דרכו הציונית), מגיש לתלמיד התמים, המחפש דרכו בסכסוך הישראלי-פלשתיני, זו הפעם הראשונה באורח רשמי ומסודר, את הטענות השקריות הפלשתיניות.

כך למשל מלמד הספר, שקיבל את אישורו של המיניסטריון עליו מופקד גדעון סער, כי הפלשתינים טוענים שבמלחמת הקוממיות היהודית, הפעילו היהודים מדיניות של "טיהור אתני" כנגד הפלשתינים. זוהי הפעם הראשונה שספר לימוד רשמי במערכת החינוך הישראלית, משתמש במונח הבוטה, הלקוח מן הלקסיקון הנאצי, "טיהור אתני", כביטוי של מדיניות ישראלית מול תוקפיה הפלשתינים. כך בפירוש החליטו הנאצים לנהוג כלפי היהודים: טיהור אתני.

הנרטיב הפלשתיני מול הישראלי
מחונכים לתמיכה בפלשתינים [צילום: פלאש 90]

הבנת את זה, מר סער? היהודים, כך טוען הספר שמשרדך אישר, נקטו ב-1948 במדיניות נאצית. לא פחות. שהרי זה בדיוק מה שעשו הנאצים ליהודים ולמיעוטים אחרים, והם אפילו נקטו בטרמינולוגיה זו להבהרת מדיניותם.

משרד החינוך, שמחפש כנראה חידושים מרעננים שיעידו על עשייתו החינוכית, על "חוכמתו" הפדגוגית ועל רוחב אופקיו, החליט בשעה שאישר ספר זה, שלא די להציג בפני תלמידי הישראלי את הגירסה הישראלית-היהודית להיווצרות בעיית הפליטים, אלא גם את הנרטיב הפלשתיני: "רוב הפליטים", כך מצטט הספר תועמלן פלשתיני המתהדר בשם היסטוריון, "הם אזרחים, שהותקפו וגורשו מבתיהם בידי הכוחות המזויינים היהודים, שנקטו מדיניות של טיהור אתני".

ולקשי ההבנה שבינינו מוסיף הספר ומצטט את "החוקר" הפלשתיני ואליד חאלידי: "זו הייתה ההזדמנות ההיסטורית של היהודים לטהר מערבים את פלשתינה, לשלול את הנוכחות הערבית, פשוט על-ידי מחיקתה".

אלה הם ההבלים שבהם אנו מפטמים את מוחותיהם של תלמידים שטרם גיבשו סופית את השקפת עולמם לגבי צידקת דרכה של הציונות מול תעמולת הזוועה הפלשתינית. פעם לימדו כאן את בני יהודה קשת; היום מבלבלים את מוחם בשקרי התעמולה הפלשתינית. ועוד מצפים מהם, אחרי בילבול המוח הזה, שיהיו נאמנים למדינה ולדרכה.

לשם האיזון מביא אומנם הספר גם את הנרטיב הציוני: "מדינת ישראל טענה במשך שנים, כי קראה לפלשתינים להישאר, וכי הם ברחו מכפריהם ומעריהם בשל נטישת שכבות ההנהגה, תעמולת זוועה ערבית, והוראת הכוחות הפולשים".

הסטנדרט הכפול

פיטום מוחו של התלמיד בשתי אמיתות מנוגדות, עלולה לגדל לנו כאן דור שלם של אזרחים שאינם מאמינים בצידקת הדרך

אבל מה צריך התלמיד הישראלי להבין מן ה"דבל סטאנדרט" הזה: הנה מונחים לפניך, הוד מעלתך התלמיד, שני הנרטיבים, כאילו היו שווי ערך מבחינת האמת הפנימית שבהם, ואתה הואל בטובך להכריע ביניהם. אתה תחליט אם הסבים שלך, ששפכו דמם למען המדינה היהודית הצעירה, בעת ששבעה צבאות ערב ועימם הפלשתינים קמו עליה להשמידה, היו גיבורים של ממש, מנשרים קלו ומאריות גברו, או שמא היו סתם נאצים, מטהרים אתניים, רח"ל.

משל למה הדבר דומה? להצגת, מול העובדות הנוראות שמנציח מוסד 'יד ושם', טענתם הנבזית של מכחישי השואה אחמדינג'אד ואבו מאזן ושאר הכולירות - ולתת לתלמיד המסכן להכריע ביניהם. או להציג את כתבי הרצל מול "הפרוטוקולים של זקני ציון", ולהותיר לתלמיד הנבוך לבחור על-פי הבנתו אחת מתפיסות אלה.

ולמה למשל שלא נציג בפני תלמידינו את פרשת ד"ר ברוך גולדשטיין, על-פי שני הנרטיבים שלה: הנרטיב האחד, הגורס שרופא יהודי מחברון רצח באכזריות 29 מתפללים מוסלמים תמימים; מול נרטיב אחר שיטען כי מדובר בסך-הכל באיש חסד תמים שכל ימיו עסק בהושטת עזרה רפואית לפלשתינים, אך הגיע לשלב בו לא יכול היה לשאת את אוזלת היד הישראלית מול התלהמות הפורעים הערבים בחברון שצעקו באותו ליל פורים "איטבח אל יאהוד", והחליט לבסוף לבצע מהלך של "הגנה עצמית קולקטיבית"?

שום ישראלי בר-דעת לא יסכים להציב שני נרטיבים בפרשיות אלה ולהניח לתלמיד הנבוך לאמץ אחד מהם. מפני שאמת יש רק אחת. אז מדוע הסכים משרד החינוך שבשליטת הליכוד לאמץ את שיטת כפל הנרטיבים בנושא קיומי כל-כך מבחינת מדינת ישראל. פיטום מוחו של התלמיד בשתי אמיתות מנוגדות, עלולה לגדל לנו כאן דור שלם של אזרחים שאינם מאמינים בצידקת הדרך, אנשים מסוגם של גדעון לוי ועמירה הס, ומכאן קצרה הדרך ליצירת סיכון ברמה האסטרטגית לעצם קיומה של המדינה.

השאלה היא כמובן אם ירים שר החינוך את הכפפה, יודה בטעותו ויפסיק את הטירוף החינוכי הזה, כדי להוכיח שלא תמיד כשבוחרים ימין מקבלים שמאל.

הכותב הינו עיתונאי.
תאריך:  02/10/2009   |   עודכן:  02/10/2009
מנחם רהט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עוד כשלון חינוכי: הפעם של שר חינוך 'לאומי'
תגובות  [ 20 ] מוצגות   [ 20 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ברק ורעם
2/10/09 11:30
 
רק הליכוד יכול
2/10/09 12:34
2
מד' ליונה עיוורת
2/10/09 12:04
3
חבר מרכז בעבר
2/10/09 12:24
4
עידןסובול
2/10/09 12:52
5
מיכל מירושלים
2/10/09 13:08
6
מיכל מירושלים
2/10/09 13:17
7
ירחמיאל הראובני
2/10/09 13:28
8
נתין מדמנת ישראל
2/10/09 15:42
9
פלצן אלטע קאקר
2/10/09 17:12
 
מטהר אוויר
2/10/09 19:03
10
כתיבה אמוציונלית
2/10/09 18:01
11
רק הליכוד יכול
2/10/09 18:30
12
ביבי המלך הערום
2/10/09 18:50
 
זה ברור כשמש
2/10/09 19:45
 
אדירה. טמבל מושלם
2/10/09 23:27
13
של טוני מצטט מספר
2/10/09 19:33
14
ולדימיר ולדימירוב
2/10/09 22:40
15
דניאל סבלדי
3/10/09 00:42
16
איצ שכונת התקוה
3/10/09 12:35
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ב-14 באוגוסט 2009 תקפו כוחות "משטרה" של ממשלת חמאס וגדודי אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, את מסגד איבן תיימיה ברפיח, בו נמצאו פעילים חמושים של ארגון "אנסאר ג'ונוד אל-איסלאם", המזוהה אידיאולוגית עם אל-קאעידה. בהתקפה נהרגו 28 פלשתינים, נפצעו כמאה אנשים ונגרם נזק כבד למסגד.
01/10/2009  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   מאמרים
בעקבות הידיעה על שימוש של כ-60% מהישראלים בכרטיסי אשראי חשוב לזכור שכרטיס האשראי הינו אמצעי תשלום ולא אמצעי מימון ולכן, יש לנהוג באחריות בשימוש באמצעי התשלום.
01/10/2009  |  עו"ד עמית חלמיש  |   מאמרים
"משנכנס חג הסוכות מרבין בשמחה". כן. אין זו טעות. מימרה לא ידועה זו ראיתיה לאחרונה באחד מן ה"מדרשים" [מדרש גם] והיא, כמובן, נאמרה על משקל מימרה אחרת מפורסמת וידועה לכל בר בי רב: "משנכנס אדר מרבין בשמחה" [בבלי, מסכת תענית כ"ט.]. וגם אמנה, זכה חג הסוכות יותר משאר מועדי וחגי ישראל שהתורה מציינת לגביו שמחה משולשת: "...בחמישה לחודש השביעי הזה, חג הסוכות... ושמחתם לפני ה' אלוהיכם..." [ויקרא כ"ג, מ']; "חג הסוכות תעשה לך... ושמחת בחגך [דברים ט"ז, י"ד]; "חג הסוכות תעשה לך... והיית אך שמח" [דברים ט"ז, ט"ו]. אין כל ספק, שחזרה משולשת זו בתורתנו הקדושה, ראשית, מדגישה את הציווי האלוהי שעל כל יהודי להיות במציאות ובהוויה של שמחה והיא יוצרת "מימד חדש ומיוחד לחג זה במסכת מועדי ישראל" [מתוך "על שמחת החג"/ר' משה אישון]. גם קובעי ומתקני תפילות העם היהודי היו "רגישים" לחזרה משולשת זו בתורה והם "הצמידו" רק לחג סוכות את הביטוי: "זמן שמחתנו". וזאת, גם אם ההלכה שנפסקה בנוגע למהות השמחה מתייחסת לכל שלושת הרגלים כפי שקבע "הנשר הגדול", הלא הוא הרמב"ם [הלכות יו"ט פ"ו, הי"ז]: "מצוות עשה הוא לשמוח בכל הרגלים".
01/10/2009  |  ד"ר מוטי גולן  |   מאמרים
זה התחיל ב-1982. מאות אלפי שמאלנים התכנסו בכיכר מלכי ישראל, וביצעו אונס קבוצתי בשר הביטחון דאז אריאל שרון. התקשורת דיווחה על ארבע מאות אלף. ועדה בראשות השופט כהאן דרשה לסלקו ממשרד הביטחון, והוא מחל על כבודו והסכים לקבל תיק זניח, נטול אגו. העיקר להיות על הגלגל.
01/10/2009  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
מדוע אנו יושבים בסוכה? התורה אינה נוטה לנמק את מצוותיה, אם כי את מצות סוכה היא דווקא כן מנמקת - אבל אז אנו מגיעים למחלוקת בין חכמינו בדבר הדרך בה יש לפרש נימוק זה.
01/10/2009  |  איתמר לוין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
יעקב הוא עיתונאי אשר לא היו לו שאיפות אחרות מלבד תקשורת, עיתונאות, יצירת סיפור, הגשה, הבאת חדשה, כתיבה, הבאת מידע על נושאים מנושאים שונים
דן מרגלית
דן מרגלית
במרכז האמנויות בתל אביב, באולם ענק שהיה מלא עד אפס מקום, התקבצו יהורם גאון וחברי הגבעטרון להנעים משירי נעמי שמר, שהלכה לעולמה לפני 20 שנים
רון בריימן
רון בריימן
תמלול של קטע מרתק ומאלף מתוך ראיון של דובר צה"ל לשעבר, המותח ביקורת נוקבת על התרבות הארגונית של צה"ל    לא מיותר לציין שתרבות זו היא של צה"ל בפרט, אבל של החברה הישראלית בכלל, לפחות ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il