האם זהו סופו של שלב האיומים? נשיא ארה"ב, ברק אובמה, שולח איומים חריפים לטהרן. אובמה אמר כי על אירן לפעול באופן קונקרטי לפירוקה מגרעין, ובמידה ולא - יופעל עליה לחץ נוסף.

"הממשלה האירנית קיבלה מסר ישיר ואחיד מהקהילה הבינלאומית בז'נבה", אמר הנשיא האמריקני. "אירן חייבת להוכיח כעת כי היא תכבד את ההתחייבות הנוגעות לתוכנית הגרעין שלה", הוסיף.

אובמה המשיך והתעקש כי על טהרן לעמוד בהתחייבויותיה לאפשר כניסה מיידית של מפקחים בינלאומיים למתקני הגרעין שבשטחה. "היא חייבת להעניק גישה בלתי מוגבלת לנציגי הסוכנות לאנרגיה אטומית תוך שבועיים", קבע אובמה.

הנשיא האמריקני בשיתוף עם מנהיגי מדינות המערב, איים על טהרן, שהיא תעמוד בפני סנקציות נוספות וכואבות הרבה יותר במידה ובקשותיהם לא ימומשו.

"גרעין רק למטרות שלום"

"הבהרנו שנמלא את חלקנו בהסכם עם הממשל האירני, על בסיס הבנה וכבוד הדדי, אך הסבלנות שלנו לא תימשך לנצח", ציין הנשיא, והוסיף כי על אירן להוכיח שפיתוח הגרעין בשטחה נעשה למטרות שלום ולא לפיתוח נשק.

"במידה ואירן לא תנקוט צעדים בעתיד הקרוב לקיום הדרישות שהצבנו, ארצות הברית תפסיק מיידית את המשא ומתן ותגדיל באופן מיידי את הלחץ עליה", אמר אובמה.

אירן פרסמה מצידה שהיא מסכימה לפעול בשיתוף פעולה מלא ושקיפות לגבי המתקן הסודי שנחשף לפני שבוע סמוך לעיר קום. במקביל הודיעו נציגי המעצמות כי יעשירו אורניום בכמות נמוכה עבור הכור בטהרן לצרכים אזרחיים בלבד.

בסיום השיחות נקבעה פגישה נוספת שאמורה להתקיים בין נציגי טהרן לששת מעצמות המערב כבר בשבועות הקרובים. "אנו מצפים להתקדמות בכמה תחומים", הצהיר באופטימיות חוויאר סולאנה, מתאם מדיניות החוץ של האיחוד האירופי.  

הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק