יום שבת, 25.05.2024 שעה 05:10
צביקה שרף

מכבי צריכה להשתמש באלכסנדר

צביקה שרף בטור אישי ל-ONE: הדר לא נשמע לעצת עוזרו, הלך על המתאזרח בסיום וניצח. מנגד, ג'רלס היה נזק בשני צדי המגרש, סטודמאייר עדיין לא מקבל מספיק כדורים

הקלאסיקו של הכדורסל בין מכבי תל אביב להפועל ירושלים אולי הבטיח ואולי לא, אבל קיים בהחלט. בסופו של דבר, קיבלנו משחק מצוין גם מבחינת הכדורסל, גם מבחינת המתח וגם כמובן מבחינת הסיום הדרמטי. מי ייתן ונקבל הרבה משחקים כאלה בהמשך העונה.

מכבי הגיעה אחרי שבוע מוצלח אך מעייף ביורוליג, ונתנה הרגשה של ביטחון, אולי אפילו קצת עודף. דווין סמית’, השחקן המצטיין והעוגן של הצהובים באירופה, לא משחק בליגה, ולמכבי יש חור בעמדה שלו.

ירושלים, למרות כל הצרות, מתעלה על עצמה כשהיא רואה ושומעת מכבי. אחרי שבוע מנוחה, היה לקבוצה מהבירה הרבה זמן להתכונן ולנסות לצאת מהמשבר והיא באה למשחק אחרת.  

דווין סמית'. חסר בליגה (משה חרמון)דווין סמית'. חסר בליגה (משה חרמון)

מכבי ת”א הימרה על אייברסון, ויתרה על צירבס, שלא נרשם למשחק, והצליחה בכך. אייברסון נלחם עם אמארה סטודמאייר ועל אף שהורד לחדר ההלבשה עם פציעה בשיניים, חזר, קלע סל חשוב והיה שותף לחלק מהריצה של מכבי ברבע הרביעי.

יש מספר גיבורים למשחק. קודם כל, גם בגלל החוק הרוסי, הישראלים בשתי הקבוצות היו טובים ומשמעותיים יותר מאשר באירופה. יוגב אוחיון מחזק את מעמדו, כשההחלטה של רמי הדר להוציא את גל מקל מהר מאוד, על אף שנכנס טוב למשחק, מסייעת לכך. הגיבור השני מבין הישראלים הוא גיא פניני, שגם לאחר שמספר קליעות לא נכנסו לו, לא פחד והגיע עם שלוש שלשות מכריעות.

אחרון חביב זהו ג’ו אלכסנדר המושמץ, שאני חושב שאפשר להשתמש בו הרבה יותר ומכבי צריכה אותו בליגה. הוא סיפק היום סל ניצחון מדהים, כאשר למה שקדם לכך בפסק הזמן לפני הסיום, אתייחס בהמשך.

ג'ו אלכסנדר. צריך להשתמש בו יותר (איציק בלניצקי)ג'ו אלכסנדר. צריך להשתמש בו יותר (איציק בלניצקי)

בצד השני, בר טימור היה מצוין והיה חסר על המגרש כאשר מכבי רצו וחזרו. לעומתו, קרטיס ג’רלס, שקיבל את הכדור לידיים, היה נזק לירושלים גם בהתקפה וגם בהגנה. יותם הלפרין המנוסה ובעל הפעולות הנכונות היה חיוני לקבוצה ויציאתו בחמש עבירות אולי פגעה כבר אז בסיכויי הניצחון של ירושלים, כשגם ליאור אליהו, שהגיע במחצית השנייה, השיג מספר סלים חשובים, כולל שתי קליעות עונשין רצופות בזמן קריטי ותחת לחץ.

במעבר לשחקנים הזרים: הציוות של ווימס וגאודלוק עדיין רחוק משלמות, בעוד די ג’יי סילי הופך לשחקן משמעותי בליגה. גאודולק, שחזר מפציעה, היה מהוסס בהתחלה אבל קלע שני סלים חשובים, וגם מסר נהדר בפיק אנד רול המכריע לאלכסנדר מול החור הגדול בהגנת ירושלים.

ווימס לוחץ מצוין על הגארדים של היריבות והפעם מירר את חייו של ג’רלס, ששוב, הוא אולי הסיבה הראשית לעובדה שירושלים לא ניצחה, יחד עם העובדה שבריצה הגדולה של מכבי ל-3:18 סטודמאייר וטימור לא היו על המגרש בכלל. לגבי שחקן ה-NBA לשעבר, הוא עדיין לא מקבל מספיק כדורים למצב קליעה, גם כאשר שומרים עליו שחקנים נמוכים אחרי חילופים. 

ג'רלס מול ווימס (איציק בלניצקי)ג'רלס מול ווימס (איציק בלניצקי)

מיד אחרי שירושלים השוותה  ל-83:83, נלקח פסק זמן בו ליאור לובין נשמע אומר לרמי הדר להוציא את ג’ו אלכסנדר ולהכניס עוד גארד, סילבן לנדסברג. הדר החליט להשאיר את אלכסנדר, ואף ללכת עליו בפיק אנד רול המכריע. סופו של המהלך היה דאנק ניצחון מהדהד, בדיוק כמו שהדר רצה. ההצעה של ליובין הייתה לגיטימית, אך על המאמן לשמוע, לשקול את כל האפשרויות וללכת עם הרגשת הבטן שלו. לפעמים היא נכונה ולפעמים לא. אלה הם חיי המאמן - החלטות של צל”ש או טר”ש.

ירושלים אמנם עם הפסד רביעי בליגה, אך הציגה משחק מרשים ומעורר כבוד. המשך השבוע והמשחק  הקשה מול ולנסיה יקבעו אם הקבוצה יצאה מהמשבר, כאשר מחכים לה לאחר מכן עוד מספר מבחנים בליגה. 

אסור לפספס
נגןהכוכבת של אסטון וילה עם טכניקה מרשימה
הכוכבת של אסטון וילה עם טכניקה מרשימה
נגןהקיץ כבר כאן: אלחמיסטר משיקה בגד ים חדש
הקיץ כבר כאן: אלחמיסטר משיקה בגד ים חדש
נגןרונאלדו בדרך לקבוע שיא אישי חדש באירופה
רונאלדו בדרך לקבוע שיא אישי חדש באירופה
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים