שתף קטע נבחר

מאבק מסחרי בין ערוץ הספורט ל-yes מנע מצופי הלוויין צפייה במשחקה של מכבי ת"א

בערוץ החליטו למנוע מחברת הלוויין לשדר את המפגש בין הצהובים לקאזאן בערוץ 55. yes: "נקטו בביריונות ונגד רישיון והוראות מועצת הכבלים". ערוץ הספורט: "לא ניתן למחלוקות לפגוע בקהל"

לקוחות חברת הלוויין yes שהתיישבו הערב (ה') מול ערוץ 55 וביקשו לראות את משחקה של מכבי ת"א מול קאזאן, נתקלו בשקופית ששלחה אותם לערוץ 59. הסיבה: סכסוך כספי בין בעלי ערוץ הספורט, קבוצת RGE, לחברת הלוויין.

 

בערוץ הספורט דורשים מ-yes תוספת תשלום על זכויות שידורי הספורט שנרכשו השנה במחירים גבוהים, בין השאר המשחק המרכזי בליגת העל בכדורגל. בחברת הלווין סירבו ולכן הוחלט בערוץ הספורט על נקיטת צעד אגרסיבי, מניעת השידור של משחק מכבי ביורוליג.

 

אוחיון, ראד ו-ווימס. צופי yes נתקלו בבעיות (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
אוחיון, ראד ו-ווימס. צופי yes נתקלו בבעיות(צילום: אורן אהרוני)

 

ב-yes עדיין קיבלו את השידור בערוץ hd ולכן היו יכולים להעביר את המשחק בערוץ 59 לבעלי ממיר hd בלבד. בערוץ הספורט, מנגד, אפשר היה לצפות במשחק חינם דרך האתר.

 

מחברת yes נמסר בתגובה: ערוץ הספורט של RGE החליט לנקוט בביריונית, לפעול כנגד רישיון והוראות מועצת הכבלים והלווין ולנהל מו"מ עם החברה על חשבון לקוחותיו הנאמנים, ובאופן חד צדדי הפסיק את השידור בערוץ ספורט 5 (אפיק 55). yes מיד פעלה על מנת שלקוחותיה לא ייפגעו, ופתחה מיידית למשך כל סוף השבוע את ערוץ 59 ללא תוספת תשלום לממירים תומכי HD. ניתן היה לצפות במשחק של מכבי ת"א - קאזאן ביורוליג וביום שישי משחקים מהליגה הצרפתית בכדורגל.

 

מערוץ הספורט נמסר: "לא ניתן למחלוקות מסחריות לפגוע בקהל. ערוץ הספורט העביר את שידור המשחק לאתר האינטרנט שלו בנוסף לשידורו בערוץ הספורט בהוט ובסלקום טי וי על מנת שכל צופיו יוכלו לראותו".

 

תגובת מכבי ת"א: "אנו לא צד בסיבות שגרמו לכך שהמשחק לא ישודר בערוץ 55 ב-yes. אנו במועדון הכדורסל מכבי תל אביב רוצים שהמשחק ישודר בצורה הרחבה ביותר עבור כלל ציבור האוהדים שלנו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
שמעון מזרחי
צילום: עוז מועלם
מומלצים