יום שני, 10.06.2024 שעה 06:53
לוח משחקים
  • ריאל מדריד
  • 95 - 77
  • פנאתינייקוס

קלאסי: ריאל מדריד ופנאתינייקוס מחפשות נקמה

יורוליג: הבלאנקוס ינסו לנקום בברצלונה על ההפסד בליגה הערב ב-22:00, פאו תנסה לעשות דבר דומה מול אולימפיאקוס (21:15). ב-19:00: בלאט מול טיוס

|
אתר הספורט ONE
אתר הספורט ONE

המחזור השמיני ביורוליג יימשך הערב (שישי) בערב משחקים לוהט במיוחד. ב-19:00 צסק”א מוסקבה, שספגה את הפסד הבכורה שלה העונה מול דרושפאקה ביום רביעי, תנסה להתאושש בביתה מול ז’לגיריס קובנה, כשקבוצתו של דייויד בלאט תצא למשחק חוץ לא פשוט בגלאטסראיי. את המחזור יחתום הקלאסיקו הספרדי, בו ברצלונה תארח את ריאל מדריד שתנסה לנקום בה על ההפסד במשחק הליגה לפני פחות משבועיים. בתווך, פנאתינייקוס תארח את אולימפיאקוס לדרבי רותח.

צסק”א מוסקבה – ז’לגיריס קובנה (19:00)

אלופת אירופה, שעדיין ניצבת במקום הראשון בטבלת היורוליג עם מאזן נפלא של 1:6, הפסידה כאמור במחזור הקודם 91:83 לדרושפאקה. אם לא די בהפסד בטורקיה, כוכב הקבוצה וה-MVP של היורוליג בעונה שעברה ננדו דה קולו, נפצע בשריר הירך וצפוי להיעדר מספר משחקים.

ננדו דה קולו. ייעדר (טוויטר)ננדו דה קולו. ייעדר (טוויטר)

מנגד, קבוצתו של שרונאס יאסיקביצ’יוס, שניצחה את גלאטסראיי וקטעה רצף של ארבעה הפסדים, ניצבת בפני רצף הפסדים ארוך בהרבה - מאז שנת 2000, הקבוצה הליטאית לא השכילה לנצח את צסק”א במסגרת היורוליג, והפסידה לה 17 משחקים רצופים, כולל תבוסה 94:59 בעונה שעברה.

גלאטסראיי – דרושפאקה (19:00)

לאחר פתיחת עונה מגומגמת, הקבוצה של דייויד בלאט מתחילה לצבור תאוצה, לפחות בזירה האירופית. אחרי הניצחון הביתי הגדול על צסק”א מוסקבה, שהיה השלישי שלה ברצף ביורוליג, דרושפאקה תצא לדרבי טורקי מול גלאטסראיי האחרונה בטבלה. נתון מעודד עבור המאמן הישראלי הוא שמאז שנת 2010, אף אחת מהקבוצות לא הצליחה לרשום לזכותה ניצחון ביתי במפגשים בין השתיים.

מן העבר השני אלופת היורוקאפ, שכאמור נועלת את הטבלה עם ניצחון בודד, מגלה שהחיים במפעל הבכיר ביבשת קשים בהרבה, והלחץ מתחיל לחלחל. ראס סמית’ המאכזב הושעה מסגל הקבוצה לקראת המשחק בעקבות יכולתו, כשגם ג’סטין דנטמון, אחד הבולטים בשורות הקבוצה, הושעה ליומיים מכלל פעילות בעקבות עבירת משמעת.

מעבר לדרבי הטורקי, במשחק יירשם גם דרבי ישראלי קטן, כשבמדי גלא משחק כזכור אלכס טיוס, שאף זכה ביורוליג יחד עם בלאט ומכבי תל אביב בשנת 2014. הסנטר מעמיד עד כה ממוצעים נאים של 11.1 נקודות, 6.3 כדורים חוזרים ושתי חסימות למשחק.

פנאתינייקוס – אולימפיאקוס (21:15)

לאחר התבוסה ב-25 נקודות הפרש במשחק האחרון בין השתיים שאף הובילה להתפטרותו של מאמנה ארגיריס פדולאקיס, פנאתינייקוס תארח באתונה את אולימפיאקוס כשהיא יודעת שתצוגה דומה מול היריבה המרה לא תעבור בשתיקה על ידי האוהדים באואקה. כמו בשנים קודמות, האולם הביתי מאיר פנים לירוקים גם השנה והם טרם רשמו הפסד ביתי העונה, כשהם מחזיקים במאזן 3:4 במפעל לאחר שהפסידו במחזור האחרון לריאל מדריד.

ואסיליס ספאנוליס. יחגוג שוב באואקה? (טוויטר)ואסיליס ספאנוליס. יחגוג שוב באואקה? (טוויטר)

אולימפיאקוס מגיעה בתקופה מאכזבת מבחינתה, כשלמרות שהתאוששה במחזור האחרון עם ניצחון ביתי על ברצלונה, היא עומדת על מאזן זהה ליריבתה. ואסיליס ספאנוליס הבלתי נגמר, שהגיע ל-1,000 אסיסיטים בקריירה במשחק מול הקטאלונים,  יקווה לתצוגה אישית טובה יותר מזו שהציג במשחק הליגה בין השתיים, אז קלע שתי נקודות בלבד.

ברצלונה – ריאל מדריד (22:00)

המשחק שיחתום את המחזור הוא גם אחד המשחקים המסקרנים ביותר שיש למפעל להציע. לאחר שהפסידה בקלאסיקו הספרדי האחרון שנערך לפני פחות משבועיים, ריאל מדריד מגיעה לאחר שני ניצחונות רצופים, כולל 84:87 ביתי על פנאתינייקוס ביום רביעי.

סרחיו יול, שהצטיין מול היוונים עם 30 נקודות, זכה בתואר ה-MVP של המחזור ואף קבע שיא קריירה במפעל. הקודם, אגב, עמד על 26 נקודות והושג מול מכבי ת”א בעונת 2012/13. הפורוורד טריי טומקינס, שנפצע באותו משחק, ייעדר כ-3 שבועות מהמגרשים וכמובן יחמיץ את המפגש הלוהט.

טייריס רייס. ישמח לשחזר את התצוגה מהמשחק הקודם (איציק בלניצקי)טייריס רייס. ישמח לשחזר את התצוגה מהמשחק הקודם (איציק בלניצקי)

מנגד, בברצלונה שספגה הפסד מאכזב מול אולימפיאקוס שקטע רצף של שלושה ניצחונות, מודעים לחשיבות המוראלית של המשחק. טייריס רייס, שהצטיין במפגש הליגה בין הקבוצות עם 16 נקודות, אמר לקראת המשחק: “זה דו קרב היסטורי בין שני מועדונים, ואפילו בין שתי ערים. לפעמים טוב שאין הרבה זמן בין משחקים, זה לא נותן לך זמן לחשוב על ההפסד ומאלץ אותך להסתכל קדימה”.

אסור לפספס
נגןהכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
גם הכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
נגןאבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
אבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
נגןתומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
תומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
נגןאיך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
איך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */