קרב הסרטונים הפסיכולוגי של מחבלי דאעש והלוחמים הכורדים

הצבא העיראקי וכוחות הקואליציה מתחילים לספור הרוגים במספרים גדולים, אך מעודדים מההתקדמות ומספר ההרוגים של דאעש. משה פריגן על הקרב הפסיכולוגי בין הצדדים (חדשות)

משה פריגן | כיכר השבת |
(צילום: מתוך אל ג'זירה)

מוסול בוערת: לחימה מדלת לדלת, פיגועי התאבדות גרנדיוזים ומנהרות תופת - הצבא העיראקי וכוחות הקואליציה מתחילים לספור הרוגים במספרים גדולים, אך מעודדים מההתקדמות וטוענים: "הרגנו למעלה מאלף וחמש מאות מחבלי דאעש ולכדנו מאות אחרים"; "כיבוש מוסול קרוב מתמיד" אמר גנרל עיראקי לאחר עוד יום קרבות.

לאחר שהשלימו כוחות הקואליציה את ההשתלטות על המרחב הכפרי סביב מוסול, הכוחות החלו להיכנס לעיר המבוצרת, שם חיכו להם מחבלי דאעש עם אין ספור הפתעות מהתופת המוכרת. הקרבות בשכונותיה הקיצוניות של העיר לא הסתיימו וההכרעה עדיין לא הושגה, אך בצבא העיראקי מאמינים שהקזת הדם שמתרחשת שם דווקא מחלישה את הארגון לקראת הקרבות שיגיעו בקרוב למרכז העיר.

המעצרים המשפילים של מחבלי דאעש (אל ג'זירה)

על פי הודעתו של הגנרל נאז'ם אל ז'אבורי, מפקד קואליציית נינווה (מחוז נינווה הוא המחוז בו נמצאת מוסול) כוחות הקואליציה הרגו אלפי מחבלים עד כה ושבו מאתיים וחמישים מהם. עוד אמר אל ז'אבורי כי הם שולטים על כל צירי הגישה לעיר. כמו כן הוא הוסיף כי צבא ארצות הברית ביצע למעלה ממאה גיחות הפצצה וכי מערך האספקה והביצורים של ארגון דאע"ש קרס. מנגד, הודיע הארגון כי הוא הרג עשרות חיילים עיראקים ופצע עשרות אחרים וכי אין בכוונתו להיכנע.

המלחמה הפסיכולוגית: בימים האחרונים עושים שני הצדדים שימוש נרחב בסרטונים אותם הם מפיצים ובהם מיטב ההפחדות לצד שכנגד. הלוחמים הכורדים מפרסמים סרטונים בהם נתפסים מחבלי דאעש ומסגירים את חבריהם תוך שהם מושפלים על ידי לוחמי הפשמרגה הכורדים.

פיגועי ההתאבדות של דאעש, מבט מהאוויר (ארץ הג'יהאד)

מנגד, הפיץ ארגון דאע"ש סרט מדהים, רציני, באיכות גבוהה ובו מבט מהאוויר של פיגועי ההתאבדות בימים האחרונים. הסרט מדבר בעד עצמו ונראה בו כי הארגון מוכן ללחימת גרילה וכי הוא מצוייד בטנקים, משוריינים, משגרי נ"ט ואין סוף מחבלים מתאבדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר