טינדר יוצא מהארון

עדכון של אפליקציית ההיכרויות הפופולארית הפכה אותה לנגישה יותר עבור חברי הקהילה הגאה ברחבי העולם • מהיום יוכלו המשתמשים לבחור בין 37 מגדרים חדשים או לבחור שלא להגדיר את עצמם כלל

רבים מחברי הקהילה הגאה נתקלו בהטרדות והתנכלות בעת שימוש בטינדר // צילום אילוסטרציה: אי.אף.פי // רבים מחברי הקהילה הגאה נתקלו בהטרדות והתנכלות בעת שימוש בטינדר // צילום אילוסטרציה: אי.אף.פי

השינויים המגדריים לא פוסחים גם סצנת אפליקציות ההיכרויות, ומאתמול (שלישי) גם טינדר מיישרת קו עם הנורמות החדשות: מעתה, משתמשי האפליקציה הפופולארית יכולים לבחור בין לא פחות מ-37 מגדרים שונים, בשעה שעד היום יכלו לבחור ב"זכר" או "נקבה". 

לדברי מנכ"ל טינדר, שאן רד, העדכון המשמעותי שעברה האפליקציה הוא "תחילת הפיתרון עבור טרנסג'נדרים שנאלצו להתמודד עם בעיות רבות בעת השימוש באפליקציה". "לפני כשישה חודשים גילינו כי הקהילה הטרנסג'נדרית סובלת מהתנכלויות במהלך השימוש באפליקציה", חשף רד, "כששמענו על זה, כעסנו מאוד". 

רד הוסיף כי צוות המפתחים של האפליקציה ישב וחשב על פתרון יחד עם מנהיגי הליגה נגד השמצה של קהילת הלהט"ב, וכן עם משתמשים חד מיניים. לבסוף הוחלט על צירוף עשרות אפשרויות של מגדרים, בהם טרנסג'נדריות, טרנסג'נדרים, טרנסקסואלים, אג'נדר, ג'נדרקוויר. בנוסף, מאפשר עדכון האפליקציה להוסיף מגדר עליו יחליטו המשתמשים עצמם או אפילו לבטל לחלוטין את האפשרות להוספת מגדר. 

עדכון האפליקציה עושה שימוש באלגוריתמים שמסייעים למתפתחים לתקן ולהסיר הטרדות המופנות כלפי חברי הקהילה הגאה. העדכון גם נועד למנוע מצב בו משתמשים טרנסג'נדרים או הומוסקסואלים מופלים לרעה במהלך השימוש באפליקציה. 

ניק אדמס, מנהל הליגה נגד השמצה של הקהילה הגאה במדיה, אמר כי העדכונים החדשים של טינדר "חשובים והם צעד קדימה עבור עשרה מיליון משתשמים טרנסג'נדרים או משתמשים שבחרו שלא להגדיר את עצמם". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר