שתף קטע נבחר

מעצמת רפואה: הכירו את המציגים הישראלים במדיקה

62 חברות ישראליות ממגוון תחומים יציגו השנה ב-MEDICA - תערוכת הציוד והמחשוב הרפואי הגדולה בעולם שמתקיימת השבוע בדיסלדורף, גרמניה. לפניכם כמה מהפיתוחים המסקרנים שיוצגו באירוע

150 אלף מבקרים צפויים להגיע החודש לתערוכת MEDICA שתתקיים בדיסלדורף, גרמניה. מדובר בתערוכת הציוד והמחשוב הרפואי הגדולה בעולם, הכוללת מעל 5,000 חברות מלמעלה מ-100 מדינות.

 

הביתן של מכון היצוא הישראלי בשיתוף מנהל סחר חוץ של משרד הכלכלה, שישתתף בתערוכה בפעם העשירית, יקיף השנה מספר שיא של 62 חברות. החברות הישראליות עוסקות בתחומים שונים, כמו קרדיולוגיה, נוירולוגיה, אורתופדיה, רפואת חירום, שיקום, רפואה מרחוק (טלמדיסין) ועוד. כמו כן ישתתפו בתערוכה יצרני משנה לתעשיית המכשור ומחשוב הרפואי, העוסקים בתחומי עיצוב, פיתוח והנדסת המוצר ועוד.

תומר אפשטיין (צילום: רונן אקרמן) (צילום: רונן אקרמן)
תומר אפשטיין(צילום: רונן אקרמן)
,

לדברי מנהל ענף מכשור ומחשוב רפואי במכון היצוא, הביתן הישראלי יקים ביתנים בארבעה לוקשיינים שונים העוסקים בנישות שונות של רפואה: "תפקידנו בכוח הוא לנהל את הביתן, לאסוף חומרים שיווקיים, לתרגם אותם לשבע שפות ולהפיצם אל הגורמים הרלוונטיים בעולם. חלק בלתי נפרד מעבודתנו הוא תיאום פגישות מראש ובזמן התערוכה; ההתאמה נעשית באמצעות אופי החברה הישראלית והאסטרטגיה השיווקית שלה, בהתאם לכך, קובעים פגישות עם מפיצים פוטנציאליים, שותפים אסטרטגיים ופותחים דלתות לעשיית עסקים עם הגורמים הרלוונטיים מכל העולם.

 

האם ישראל נחשבת למובילה בתחום המחשוב הרפואי?

"בהחלט אנחנו מובילים בתחום החדשנות הרפואית הטכנולוגית, מציעים פתרונות של 360 מעלות, מזהים צרכים המגיעים מבתי חולים, אוניברסיטאות ואף מניסיון אישי, אלו מומרים לידי פיתוח טכנולוגי שימושי ופונקציונאלי".

 

האם הפיתוחים הרפואיים הללו מחלחלים גם למערכת הבריאות בישראל?

"החברות לרוב מכוונות אל השוק הגלובלי, שכן השוק בארץ נחשב ליחסית קטן, אך עדיין חלק נכבד מקהל הלקוחות של החברות הישראליות הוא בתי חולים, קופות חולים ומרכזי שיקום בארץ".

   

חברת פנגולין

לפניכם כמה מהחברות הישראליות שיציגו בתערוכה. חברת פנגולין היא חברת סטארט אפ צעירה המפתחת סימולטור של הלב ומערכת הדם. הסימולטור בנוי מחומר שקוף וגמיש שניתן לצנתר ולעבוד דרכו. הוא מיוצר על פי נתוני CT של חולים.

 

מטרת הסימולטור היא להביא רופאים קרוב יותר למציאות הקלינית של החולה. רופאים יכולים להתאמן בצינתור החולה אותו יפגשו, ולהעלות את סיכויי ההצלחה בפרוצדורה.

 

פנגולין מוכרת סימולטורים לחברות סטארט אפ בשוק הישראלי ובחו"ל ונמצאת בקשרי פיתוח עם בתי חולים בארץ.

 

אוהד שפרן, מנכ"ל ומייסד החברה, הסביר ל-ynet את החזון של החברה: "יש משפט של אברהם לינקולן שאומר: 'תן לי שש שעות לכרות עץ, ואני אשקיע את ארבע השעות הראשונות כדי להשחיז את הגרזן. אנחנו פועלים על פי העיקרון הזה. במקום שמצנטר יגיע וישאל את עצמו שאלות באילו כלים להשתמש, או איך לקחת את הפיתול הזה, הוא יתאמן אצלנו על הסימולציה של המטופל, ואז יפעל בזמן אמת כשהוא מוכן" .

 

שנת הקמה: 2012

מיקום: עין כרמל

מספר עובדים: 3

 

 

חברת Salute

חברת Salute פיתחה מוצר שיקומי חדשני ויעיל לשיקום ותרגול יכולת הליכה בקרב אנשים שההליכה שלהם נפגעה בשל מחלה, אירוע בריאותי, זקנה, או לקות מלידה.

 

המכשיר הינו כלי טיפולי המעודד תהליכי למידה מוטורית אינטואיטיבים, פיתרון יעיל וחסכוני לתרגול ההליכה בסביבות שונות. המכשיר ניתן לשימוש במסגרת הטיפולים עם אנשי המקצוע וכן כטיפול ביתי, באופן המאפשר להגדיל משמעותית את תדירות התרגול ובכך לאפשר למידה מוטורית וביצועים טובים יותר על ידי המטופל.

 

הטכנולוגיה של Salute מוגנת בפטנט, ועוצבה במיוחד בעבור המשתמש הביתי. בחברה טוענים, כי הטכנולוגיה אינטואיטיבית וידידותית ומותאמת למי שסובלים מהפרעות נוירולוגית כמו גם אוכלוסיה מבוגרת הסובלת מהפרעות דומות. המכשיר נותן גם מענה אפקטיבי ונוח בתחום שיקום ההליכה עבור ילדים ומתבגרים שהליכתם פגועה מלידה או אנשים שהליכתם נפגעה בשל אירוע או מחלה.

 

עוד מסבירים בחברה, כי יתרון בולט בשימוש במכשיר הינו פרק הזמן הקצר בו המוצר מביא את הלקוחות לשיפור ביכולות ההליכה שלהם.

 

המכשיר אותו פיתחה Salute מאפשר רצף והמשכיות בהליך השיקומי של המטופלים. הטיפול מתחיל בבית החולים, ממשיך במרכז השיקום, ובהמשך מביא את הטכנולוגיה אל ביתו של המטופל. המכשיר תומך בשיקום הגפיים העליונות והתחתונות כאחד. עד כה טופלו במכשיר של Salute למעלה מ-300 מטופלים בישראל ובעולם.

 

לדברי אורלי בר, מנכ"ל החברה, "למערכת אישור של רשות התרופות והמזון האמריקנית (FDA) למכירה בארה"ב, וכן אישור של התקן האירופי (CE). החברה עומדת בפתחו של שלב הייצור ההמוני וההפצה בחו"ל, ובעיצומו של סבב גיוס הכספים השני שלה.

 

"יתרונה של המערכת של Salute בכך שהיא מאפשרת טיפול בכל אותם מטופלים שעד כה היו יכולים לקבל את הטיפול רק במכוני שיקום או על ידי אנשי מקצוע. יתרונו הבולט של המכשיר הוא ביכולת השימוש בו בכל זמן ובכל מקום".

 

 

שנת הקמה: 2015

מיקום: באר יעקב

מספר עובדים: 4 עובדים

 

חברת TytoCare

חברת טייטו (TytoCare) הוקמה בידי דדי גלעד, מנכ"ל ומייסד משותף, ועופר צדיק, מייסד משותף ומנכ"ל תפעול, והיא פיתחה מערכת המאפשרת לרופא לבצע מרחוק בדיקה של מערכות שונות בגופו של החולה.

"טייטו קמה עם החזון לעשות אפליקציה של מפגש עם רופא המשפחה ורופא הילדים, ולעשות אותו מהבית", מסביר גלעד, "אנחנו נותנים פלטפורמה לצרכנים שמאפשרת להם לעשות בדיקה פיזיקלית של רופא משפחה ורופא ילדים, שנעשית לרוב בקליניקה. מדובר בבדיקות גרון, אזניים, עור, הקלטת קולות לב, ריאה, בטן, יחד עם קצב לב וטמפרטורה". הבדיקה מתבצעת בשתי דרכים – בזמן אמת בהנחיית הרופא, או עצמאית על ידי המטופל שמקבל הנחיות איך לבצע את הבדיקה העצמית ואיך לוודא שאיכות הבדיקה תהיה מספיק טובה לצורך קבלת אבחון.

 

"המידע כולו עובר לרופא - או כחלק מועידת-וידאו משולשת בהשתתפות המטופל, הרופא והגוף בזמן אמת, או שהרופא יכול להיעזר בקובץ הדיגיטלי שהוקלט מראש", אומר גלעד, "המכשיר הוא כמו 'הארכה' חיצונית של היד, האוזן והעין של הרופא".

  

גלעד מוסיף, כי הנתונים נשמרים על גבי ענן ועוברים ניתוח, במטרה לסייע לרופא בקבלת החלטות. "בהמשך אנחנו מכוונים גם לאיבחון מלא של מחלות שכיחות, אבל זה נמצא עדיין בתהליך פיתוח. המכשיר הבסיסי כבר קיבל אישור של ה-FDA לפני שבועיים, ואנחנו משיקים עכשיו את המוצר בארה"ב בקרב גופי רפואה גדולים".

 

שנת הקמה: 2012

מיקום: נתניה וניו יורק

מספר עובדים: 35

 

מאות נציגים מחו"ל יגיעו לכנס המכשור הרפואי

בתוך כך, ב-7 במרס 2017 יתקיים בישראל הכנס הבינלאומי ה-4 למכשור ומחשוב רפואי 2017 MEDinISRAEL. הכנס, בהובלת מכון היצוא ובשיתוף משרדי הכלכלה, החוץ והבריאות, יעסוק באתגרים הגלובליים של מערכות הבריאות העולמיות, תוך ייצוג חשיבות הרפואה הקהילתית ובהטמעת הטכנולוגיות החדשניות לטובת בריאות הכלל.

 

לכנס צפויים להגיע כ-2,000 משתתפים, מתוכם 800 אורחים מחו"ל וביניהם גם שרי בריאות, נציגי יבואנים ומפיצים, מנהלי בתי חולים, מנהלי IT ורכש של בתי חולים ממשלתיים ופרטיים, גורמי ממשל ומוסדות רגולטוריים, חברות גלובליות ועוד.

 

האורחים המגיעים מעשרות מדינות ברחבי העולם צפויים לקיים מאות מפגשים עסקיים עם נציגי החברות הישראליות בסיוע מערך הנספחים הכלכליים של מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה. לצד הכנס תתקיים תערוכה מקצועית שבה יוכלו המבקרים להתרשם ולפגוש חברות מכשור ומחשוב רפואי ישראליות המציגות מגוון טכנולוגיות ויישומים.

 

בשיתוף מכון הייצוא

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים