שתף קטע נבחר

הדר נגד גוליית

בצד אחד: קבוצה עמוסת בעיות ומאמן חסר ניסיון אירופי. מהעבר השני: קבוצה מהחזקות ביורוליג והמאמן מספר 1 ביבשת. למרות זאת, רמי הדר ומכבי ת"א חייבים להתחיל לנצח גם יריבות כמו פנרבחצ'ה, רצוי כבר הערב (21:05)

העונה רק בתחילתה, ומכבי תל אביב כבר הספיקה לצבור משברים לשנה שלמה. חמשת הימים הבאים עשויים להיות קריטיים עבור מועדון הספורט הכי לחוץ בישראל. זה יתחיל הערב (ג', 21:05) בהיכל מול פנרבחצ'ה, יימשך כעבור יומיים ברוסיה מול קאזאן וייחתם ביום ראשון בקרב הגדולות של הכדורסל הישראלי מול הפועל ירושלים במנורה מבטחים. מישהו מוכן להמר לאיזה בוקר תקום מכבי ביום שני הקרוב?

 

לטבלת היורוליג

 

עם ארבעה הפסדים לעומת שני ניצחונות בלבד ביורוליג, הצהובים יפגשו הערב את סגנית אלופת אירופה, אותה מוביל המאמן מספר 1 ביבשת, ז'ליקו אוברדוביץ'. צריך לזכור שמעתה כל הפסד ירחיק את מכבי מעלייה לשלב שמונה הגדולות, ומכבי חייבת להתחיל לנצח גם יריבות טובות ממנה אם היא לא רוצה שהעונה האירופית שלה תסתיים מוקדם.

 

אחרי שנתיים מאכזבות החליטו ראשי המועדון להכניס את היד עמוק לכיס ולהגדיל את התקציב בכמה מיליונים, אבל בינתיים העסק לא מתחבר ונראה שגם הפעם נעשו טעויות בבניית הסגל. הבולטת ביניהן הייתה מינויו של ארז אדלשטיין, מאמן ללא ניסיון ביורוליג. כשבמכבי כבר הבינו ששגו, קשה היה לעצור את כדור השלג. כעת, האחריות מוטלת על כתפיו של רמי הדר, שעד לא מזמן נחשב לטירון אפילו בזירה המקומית. במכבי בינתיים מגבים אותו, אבל מובן שמבחן התוצאה הוא זה שיקבע את עתידו של המאמן.

 

ומי לא משלם את המחיר?

אף אחד לא עושה להדר הנחות. השאלה הגדולה היא אם מאמן חסר ניסיון במצבים האלה מסוגל להתנתק מרעשי הרקע ולהתכונן בראש שקט למשחקים שכל אחד מהם מהווה פצצה מתקתקת. הדר ודאי שמע וקרא את הביקורות שיצאו מתוך המערכת: שההגנה רכה מדי, שאין רכז דומיננטי ושחסר מנהיג. מובן שהדר לא אשם, או לפחות לא האשם העיקרי, במצבה של מכבי. האחריות היא גם ובעיקר של המועדון, שרבים בתוכו היו צריכים לשלם את המחיר מזמן וללכת הביתה.

 

הדר עם ווייצ'יץ' (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
הדר עם ווייצ'יץ'(צילום: אורן אהרוני)

 

ואולי פיני?

אל תופתעו אם יקום מישהו בהנהלת מכבי שיטרוף את הקלפים במהלך של הפוך על הפוך ויגיד: גם בעבר התנגדנו לפיני גרשון ובסוף הוא הגיע וזכינו בשלושה גביעי אירופה. הפעם אנחנו צנועים יותר ונסתפק בפחות. ניתן לו עוד הזדמנות למרות דברי הביקורת שלו. מבוגר, קצת עייף. הכל נכון, אבל הניסיון שווה הכל.

 

כוננות אוברדוביץ'

אז פיני עדיין לא במכבי, ואת קרב המוחות מול אוברדוביץ' ינהל הדר. עבורו זו ודאי תהיה חוויה. הסרבי בן ה-56, המאמן המעוטר באירופה, נחשב לאגדת כדורסל. יש לו פינה חמה בלב להיכל ביד אליהו, כאשר כבר בעונתו הראשונה מחוץ לסרביה (1993/94) הוביל את חובנטוד בדלונה לזכייה בגביע אירופה באותו אולם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
רמי הדר
צילום: אורן אהרוני
מומלצים