יום חמישי, 16.05.2024 שעה 07:45

פונטי: אורי ששון נפצע במהלך משחק כדורסל

במסגרת אירוע Judo For Peace, התייחס יו"ר איגוד הג'ודו לפציעת הג'ודאי: "לא בטוח שינותח". על המיזם: "רוצים שספורטאי ערבי יגיע לאולימפיאדה"

|
פונטי. סיפר מה גרם לפציעתו של ששון (רדאד ג'בארה)
פונטי. סיפר מה גרם לפציעתו של ששון (רדאד ג'בארה)

לקראת אליפות אירופה עד גיל 23 בג’ודו שתיערך בישראל, כ-150 ילדים יהודים וערבים הגיעו הערב (רביעי) לביקור באולם שבו מתאמנת נבחרת ישראל במכון וינגייט, ושם הם התאמנו זה לצד זה ואף פגשו את הג'ודאים הבכירים בארץ ובאירופה.

אל המיזם "Judo For Peace" הגיעו ילדים מרהט, באקה אל גרבייה, באר שבע, חורה ושדרות. הם פגשו את ירדן ג'רבי, שזכתה במדליית הארד במשחקים האולימפיים בריו, את שגיא מוקי שסיים במקום החמישי בברזיל ואת מלינדה קלמנדי שזכתה במדליית הזהב ההיסטורית עבור קוסובו. על הפרויקט אחראית לירז בן מלך.

ירדן ג'רבי. נכחה באירוע (רדאד ג'בארה)ירדן ג'רבי. נכחה באירוע (רדאד ג'בארה)

באירוע נכחו גם נציגים מאיגוד הג'ודו העולמי שתומך בפרויקט ונציגים מהאיגוד האירופאי שנחשפו אליו לראשונה. נשיא איגוד הג'ודו העולמי, מריוס ויזר, שהיה אמור להגיע לאליפות אירופה עד גיל 23, הודיע שלא יגיע לאירוע שייערך בסוף השבוע בהיכל קבוצת שלמה בתל אביב. מי שכן יגיע הוא הנשיא האירופאי, סרגיי סולובייצ'יק, שינחת מחר בארץ.

יו"ר האיגוד הישראלי משה פונטי אמר במהלך האירוע: "זה פרויקט שהתחלנו לפני כשנתיים והוא פרויקט מדהים שצומח מידי שנה. מאז 1976, לא היה לנו ספורטאי ערבי במשחקים האולימפיים ואנחנו רוצים דרך הפרויקט הזה להצמיח ספורטאי או שניים מהמגזר הערבי שיגיעו לשם בעוד כמה שנים. בכלל, אני חושב שכל ענף ספורט צריך לגדל ספורטאים מהמגזר הערבי ויש עוד מגזר אחד שאנחנו לא עוסקים בו, שזה המגזר החרדי והדתי-לאומי, וגם לגביו נקים פרויקט דומה בקרוב".

שגיא מוקי עם הילדים שהגיעו להתארח (רדאד ג'בארה)שגיא מוקי עם הילדים שהגיעו להתארח (רדאד ג'בארה)

ההכנות לאליפות אירופה עד גיל 23: "אנחנו מתכוננים כבר כמעט שנה לאירופה הזה ואנחנו נהיה מוכנים. אני יודע שנמכרו כ-1,400 כרטיסים ונשמח מאוד אם האולם יהיה מלא. יגיעו לכאן 340 ספורטאים, כך שזו אליפות אירופה הגדולה ביותר. לנו כמדינה, זה נותן אפשרות לספורטאים שעוד לא יצאו לתחרויות בחו"ל לפגוש ספורטאים מאירופה, מה שמגדיל גם את המוטיבציה לדור העתיד להגיע להישגים". 

הסיכויים לאירוח אליפות אירופה לבוגרים בעתיד: "כשאתה רוצה להביא לישראל את אליפות אירופה לבוגרים אתה חייב לארח אליפות אירופה, שהיא ברמה קצת יותר נמוכה כדי לראות שאתה מסוגל לעשות את זה. אז האליפות הזו עד גיל 23 מגיעה בזמן לתל אביב, שמשכה לכאן 340 ספורטאים, בזמן שבאירופה לא מגיעים 340 ספורטאים. זה מוכיח שהרבה אנשים רוצים להגיע לכאן. לכן אחרי האירוע הזה לדעתי, אין ספק שתהיה גם אליפות אירופה לבוגרים בתל אביב".

נבחרת הג'ודו עם הילדים שהתארחו בפרויקט (רדאד ג'בארה)נבחרת הג'ודו עם הילדים שהתארחו בפרויקט (רדאד ג'בארה)

המטרות של איגוד הג'ודו לאחר בחירתו לתפקיד היו"ר לארבע שנים נוספות: "מה שעשיתי זה פאסה, עכשיו צריך לחשוב קדימה ולראות איך אני עושה משהו הרבה יותר גדול. אם התקציבים שהבטיחו לנו במשרד הספורט יגיעו, אז ביחד עם עבודה קשה אני מאמין שהשמיים הם הגבול. הבטחות היו, אנחנו מדברים איתם, הכסף עדיין לא הגיע ואני מקווה שהוא באמת יגיע".

מצבו הרפואי של המדליסט האולימפי אורי ששון שנפצע בברכו: "אורי עשה מה שצריך לעשות, הוא היה בחופש והיה צריך ליהנות אז הוא שיחק כדורסל. הוא נהנה מהמשחק, אולי אפילו נהנה קצת יותר מדי, עד שנגרמה לו פציעה. אז הוא נפצע וזה לא נורא, יש לו זמן וטוב שזה קרה עכשיו ולא בעוד שנה או שנתיים כי אז זה באמת היה פוגע בו. אם הייתי רופא לא הייתי מנתח אותו. לי אמרו שהוא פצוע, שהוא צריך ניתוח אבל לא בטוח שינתחו אותו".

אסור לפספס
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */