יום רביעי, 22.05.2024 שעה 02:45

ההתאחדות האלבנית: המשחק יתקיים כמתוכנן

לאור הדיווחים על האפשרות שפיפ"א תורה על הזזת המשחק מול ישראל מחוץ למדינה או על דחייתו ל-2017, פורסמה הודעה רשמית. המשחק יתקיים באלבסן עם קהל

|
ניר ביטון וטל בן חיים (עמרי שטיין)
ניר ביטון וטל בן חיים (עמרי שטיין)

סערת קיום המשחק בין אלבניה לישראל (שבת, 21:45) מסרבת לרדת מהכותרות. אחרי שאתמול הודיעה ההתאחדות האלבנית על העברת המשחק משקודרה בשל מעצרים של ארבעה פעילי דעא”ש בחשד שתכננו לפגוע בנבחרת ישראל, הבוקר (רביעי) בתום יום סוער והפכפך, הודיעה ההתאחדות האלבנית חד משמעית: המשחק יתקיים במועדו המקורי עם קהל באצטדיון אלבסן. 

כזכור, הבוקר, קיבלו בהתאחדות לכדורגל דיווחים לפיהם האלבנים שוקלים לפנות לפיפ”א בבקשה להעביר את המשחק שוב, כנראה למדינה נייטרלית, או לדחות אותו למועד אחר. על פי התקשורת האלבנית, העובדה שהמטה ללוחמה בטרור בארץ פרסם הוראת עשויה הייתה להשפיע על ההחלטה של פיפ"א. ראוי להדגיש ששתי ההתאחדויות עובדות יחד בשיתוף פעולה ואילו ישראל לא ביקשה את הזזת המשחק הראשונה לאלבסן. באלבניה חיכו להחלטה של פיפ”א, אבל ההתאחדות האלבנית הבהירה שלא יהיה שינוי נוסף. 

ראוי להזכיר שלאחר הפיגועים בבלגיה ובצרפת בשנה שעברה, בוטלו משחקי ידידות ברחבי היבשת. לעומת זאת, למרות שלל התראות על משחקי יורו 2016, הטורניר התקיים כסדרו. 

חמדי סליחי במדי אלבניה (רויטרס)חמדי סליחי במדי אלבניה (רויטרס)

ובחזרה לישראל. בזמן שבקרב לא מעט משפחות של כדורגלני הנבחרת עולה החשש מהיציאה למשחק מול אלבניה, החלוץ האלבני חמדי סליחי ששיחק בעבר הלא רחוק במדי הפועל עכו והפועל חיפה, מרגיע את הרוחות.

“כמו כולם, גם אני ניזון מהתקשורת לגבי מה שקרה כאן”, אמר סליחי ל-ONE. “אני לא מאמין שיקרה משהו לישראל, היא יכולה להגיע לאלבניה בלי לפחד או לחשוש. אני חושב שאלבניה זו המדינה האחרונה באירופה שיכול לקרות בה דבר כזה".

יו"ר המשלחת אריאל שיימן הוסיף בנושא: "כולם יכולים להיות רגועים. אנחנו מספיק אחראים וסומכים על כוחות הביטחון במקום. אני חושש רק ממזג האוויר. בכל 20 השנים האחרונות בהן אני נמצא עם הנבחרת, בסופו של דבר הדברים עוברים בצורה חלקה וכך יהיה גם הפעם, אני משוכנע בכך".

דור מיכה ואלירן עטר באימון (איציק בלניצקי)דור מיכה ואלירן עטר באימון (איציק בלניצקי)

בתוך כך, הנבחרת תתכנס בשפיים ותקיים שני אימונים. במהלך היום השחקנים אמורים לקבל תדרוכים ביטחוניים נוספים. בנבחרת מנסים להרגיע ולומר שהם סומכים על כוחות הביטחון, אבל יחד עם זאת ברור לכולם שאסור יהיה לאף אחד מחברי המשלחת או השחקנים לחרוג מכללי הבטיחות על מנת שלא להסתבך.

לא מן הנמנע שהפגנות פרו פלסטיניות ייערכו בסביבת הנבחרת הישראלית. האחראי על הנבחרות מטעם ההתאחדות, רונן הרשקו, יצא לאלבניה יחד עם משה עגייב על מנת להסדיר את כל ענייני הנבחרת, שנאלצת להעתיק את בית המלון שנקבע מראש לעיר אחרת.

חלוץ נבחרת אלבניה אדגר צ'אני אמר אתמול: "זה משחק חשוב מאוד, משחק קריטי. אנחנו משחיקים בבית וצריכים לנצח. יש לנו סיכוי לעלות ויש ציפיות לכן אנחנו צריכים לשחק בכל הכוח כמו תמיד".

השופט הגרמני דניז אייטקין (38) ינהל את המשחק. הוא שפט העונה את המשחק בין סלובניה לאנגליה במסגרת מוקדמות המונדיאל ושני משחקים בשלב הבתים של ליגת האלופות. אייטקין מעולם לא ניהל משחק של קבוצה ישראלית או של אחת מנבחרות ישראל.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */