שתף קטע נבחר

ליגת האלופות: ראשל"צ בוונציה

האלופה הישראלית תנסה לעלות למאזן 1:3 במפעל החדש של פיב"א כשתפגוש את קבוצתו של מרקיז היינס. עוזר המאמן, שמוליק ברנר: "אנחנו מתמודדים מול אחת הקבוצות המובילות באיטליה". הרצליה במשחק על העלייה ביורופקאפ

למרות שהיא עדיין רחוקה מלהרשים העונה, מכבי ראשון לציון עשויה כבר מחר (ד', 21:30) לעשות צעד גדול מאוד לעבר השלב הבא בליגת האלופות של פיב"א. קבוצתו של אריק שיבק עומדת נכון לעכשיו על מאזן חיובי (1:2) וניצחון חוץ על ונציה האיטלקית עשוי לעלות אותה בסיטואציה מסוימת למקום הראשון בבית.

 

ונציה אמנם לא נחשבת לאחת מאריות הכדורסל האיטלקי, אבל בהחלט לקבוצה שביום נתון, יכולה לנצח את ראשל"צ. לראיה, האיטלקים הרשימו בניצחון 61:75 על קרשיאקה הטורקית, לה הפסידה ראשל"צ בשבוע שעבר. מנגד, ונציה גם רשמה שני הפסדים (68:49 מול לה מאן הצרפתית ו-65:64 לחימיק האוקראינית).

 

מי שמשתייך לסגל של ונציה הוא אקס מכבי תל אביב, מרקיז היינס, שעבר לקבוצה מססארי. הגארד האמריקני עדיין לא התאקלם באופן מוחלט וקולע בממוצע 8 נקודות, בתוספת 3.7 אסיסטים למשחק.

 

הקלעי המוביל של האיטלקים הוא טיירוס מגי, רכז אמריקאי (25, 1.88 מ'), הקולע 12.3 נקודות באירופה בכמעט 44 אחוזים מחוץ לקשת. שחקן משמעותי נוסף הוא מייקל בראמוס (29, 1.96 מ') ששיחק במשך שנתיים בפנאתינייקוס לפני שהגיע לוונציה.

 

מרקיז היינס, בתקופתו בצהוב (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
מרקיז היינס, בתקופתו בצהוב(צילום: יאיר שגיא)

 

עוזר המאמן של מכבי ראשל"צ, שמוליק ברנר, התייחס למשחק: "אנחנו יוצאים לאחד ממשחקי החוץ הקשים שיש לנו באירופה. ונציה היא קבוצה טובה, מהמובילות בליגה האיטלקית, עם אחוזי קליעה טובים מהשלוש. זה אתגר משמעותי עבורנו שאני מאמין שאנחנו מסוגלים לעמוד בו".

 

הרצליה רוצה את המקום הראשון בבית

במפעל המשני של פיב"א - יורופקאפ - תארח מחר (19:30) בני הרצליה את אקדמיק סופיה במפגש בין שתי הקבוצות הטובות ביותר בבית 6. כזכור, במשחק הקודם בין הצדדים שנערך בבולגריה, הפסידה הרצליה אחרי הארכה 78:73, על אף שהוליכה לאורך רוב ההתמודדות.

  

למרות היכולת הרעה מאוד במשחק מול הפועל תל אביב בתחילת השבוע במהלכו פיגרה הקבוצה כבר ב-20 הפרש (הפסידה 84:77), בהרצליה מאמינים שמול סופיה דברים יראו אחרת.

 

ניצחון של מיקי גורקה ושחקניו בפער של חמש נקודות ומעלה יעלה אותם למקום הראשון בבית ויבטיח להם כמעט באופן סופי את ההעפלה לשלב הבא, הפסד והרצליה עשויה להסתבך במאבקים על המקום השני עם פריבידזה הסלובקית.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
שון דוסון
צילום: עוז מועלם
מומלצים