את מי הישראלים רוצים בבית הלבן? (צילום: רויטרס)
את מי הישראלים רוצים בבית הלבן? | צילום: רויטרס

גם בישראל מרגישים את הבחירות בארה"ב - ומגבשים דעה על המועמדים: סקר "מדד השלום" של המכון הישראלי לדמוקרטיה ואוניברסיטת תל אביב, שמתפרסם לראשונה בחדשות 2 Online, בדק מה חושבים הישראלים על הבחירות לנשיאות ארצות הברית, באיזה מועמד הם תומכים ומה דעתם על הסיכויים של קלינטון ושל טראמפ לנצח.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

על פי הסקר שנערך בשבוע האחרון , 54% מהישראלים סבורים כי קלינטון צפויה לנצח בבחירות ולהפוך לנשיאה הבאה, לעומת 27% בלבד שחושבים שטראמפ יהיה נשיא ארצות הברית הבא.

סקר בחירות ארה"ב
צילום:

עם זאת, הנתונים מגלים כי בכל הנוגע לשאלה איזה מהמועמדים יהיה טוב יותר עבור ישראל - הישראלים חלוקים. 30% מהנשאלים סבורים שטראמפ יהיה נשיא טוב יותר מבחינת המדיניות כלפי ישראל ואילו 30% חושבים שדווקא קלינטון תהיה עדיפה.

סקר בחירות ארה"ב
צילום:

סקר של רויטרס: קלינטון חזרה להוביל

בתוך כך, סקר חדש שערכה סוכנות הידיעות רויטרס מעניק למועמדת הדמוקרטית לנשיאות יתרון של 6% על פני יריבה טראמפ, עם 45% תמיכה לעומת 39% לטראמפ. הסקר נערך לאחר הודעת ראש ה-FBI על חידוש החקירה בפרשת המיילים של קלינטון והנתונים שלו דומים לסקר קודם שנערך לפני ההודעה.

ברויטרס מדגישים כי הסקר האחרון נערך לאחר הודעת ה-FBI על חידוש החקירה בפרשת המיילים של קלינטון. בסוכנות הידיעות מציינים כי היתרון של קלינטון זהה לזה שנרשם לטובתה בסקר שנערך לפני הודעת ה-FBI, מה שמצביע לכאורה שהפרשה השפיעה במידה מועטה אם בכלל על המצביעים.