יום שני, 27.05.2024 שעה 14:41
צביקה שרף

תכנית המשחק של רמי הדר כשלה

צביקה שרף בטור אישי ל-ONE: הגנת מכבי ת"א חלשה, ריבאונד ההגנה חלש, השחקנים חסרי אנרגיה, רייס פירק את ההגנה, מקל חסר ביטחון וההיכל כבר לא מבצר

אחרי שני ניצחונות ביורוליג וניצחון נוסף בדרבי התל אביבי, רמי הדר ומכבי תל אביב זכו לשבחים וחשבו שהבעיות נפתרו או שהם לפחות בדרך לפתרון. אך הערב (רביעי) ברצלונה הפצועה בניצוחו של טייריס רייס הנפלא, הפתיעה את הצהובים וחשפה את כל בעיותיה, החל מהגנה חלשה ולא מתואמת, דרך ריבאונד הגנה חלש ועד משחק התקפה שלא הצליח  מול ההגנה החכמה והחזקה של הקטאלונים.

ברצלונה שלטה קודם כל בקצב המשחק, ועל אף שלקראת הסוף הייתה תקווה לא ריאלית לניצחון של מכבי ת”א, לאחר שמאמן של ברצלונה הוציא את רייס והכניס את השוודי הצעיר מרכוס אריקסון ובכך מנע ממכבי תבוסה בתוצאה אסטרונומית. הקבוצה של רמי הדר שינתה את החמישייה מהשבוע שעבר וללא די ג’יי סילי, אך עם יוגב אוחיון, אנדרו גאודלוק, דווין סמית’, סוני ווימס וקולטון אייברסון, התקשתה למצוא איזון בהתקפה. סמית’ הוצב בעמדה ארבע ולא הגיע למספיק מצבים התקפיים מתוכננים. אייברסון גבר על אנטה טומיץ’ אבל נכשל כליל ביחד עם צירבס בריבאונד ההגנה, לעומת ג’ואי דורסי שב-22 דקות קטף שבעה כדורים חוזרים בהתקפה. כל אחד מהם כמו סכין בבטן.

דווין סמית' עם הכדור. לא הגיע למספיק מצבים (איציק בלניצקי)דווין סמית' עם הכדור. לא הגיע למספיק מצבים (איציק בלניצקי)

ההגנה הלא מתואמת, החולשה בריבאונד ההגנה, השליטה בקצב שהכתיבה ברצלונה מבלי שרמי הדר וקבוצתו הצליחו להוציא אותה מהקצב, מנעו מהצהובים לצאת להתקפות מתפרצות. ללא התקפות מתפרצות, בטח במשחק ביתי, קשה לשחק נגד הקבוצות הגדולות. תכנית המשחק של רמי הדר כשלה והוא לא שלט בקצב. משום מה, האופוריה אחרי הניצחונות על גלאטסראיי וז’לגיריס קובנה החלשות, יחד עם הניצחון הקל בדרבי, גרמו למכבי לשדר שפת גוף שהצביעה על אדישות, עייפות או חוסר אנרגיה. גם הקהל שפעם הלהיט את ההיכל, לא נראה או נשמע בכלל.

ייתכן שהקדמת המשחק ליום רביעי הייתה טעות, כי בכל זאת, מכבי חוותה בשבוע שעבר עומס לא רגיל. כולם חשבו שמכבי תהיה שווה 90 נקודות ומעלה, אבל מול ברצלונה קלעה 69 בלבד. המשחק המסודר של מכבי היה תקוע, ללא סדר וללא שליטה של הרכז התורן או המאמן. יותר מדי דברים היו תלויים ביכולת אישית, מספר המסירות בהתקפה היה מועט הכדור לא נע מספיק והקל על הגנת ברצלונה לעצור את מכבי.

הצהובים אולי תכננו לעצור את רייס, אבל להוציא דקות טובות בודדות של יוגב אוחיון בו שמר על הרכז עד הוצאתו המפתיעה מהמגרש, והכנסתו של סילי, שתלו בו תקוות שימשיך בהגנה הטובה על רייס. הגארד נכשל וברצלונה ראתה שהשד לא נורא והמשיכה עם תכנית המשחק שלה. רייס קיבל את רוב הכדורים ולמכבי לא היתה תכנית הגנתית ולא הצליחה לעצור את האקס. הרכז של ברצלונה חתך את הגנת מכבי שוב ושוב. לעומת זאת, ברצלונה שמרה נהדר על גאודלוק, טמנה לו מלכודות וכאשר היה צריך לשחרר את הכדור, קווי המסירה שלו היו סגורים.

טייריס רייס. חתך את ההגנה הצהובה בקלילות (איציק בלניצקי)טייריס רייס. חתך את ההגנה הצהובה בקלילות (איציק בלניצקי)

מכבי הפסידה משחק שני בביתה, וההיכל שהיה פעם אימת הקבוצות האורחות, הפך למקום שבו כל קבוצת חוץ מקבלת ביטחון ומשיגה ניצחון. עם הפסדים ביתיים יהיה קשה להגיע לשמונה האחרונות. לרמי הדר וקבוצתו מחכים כמה משחקים קשים בחוץ וכבר בשבוע הבא תפגוש באתונה את פנאתינייקוס. אי אפשר להתעלם מהעובדה שגיא פניני וגל מקל, מגיבורי הניצחון בדרבי, לא חזרו היום על התפוקה שלהם, כאשר סמית’ זכה ל-31 דקות וגרם לכך שפניני  ירשום רק עשר דקות וינפק אפס נקודות ואפס זריקות. ויקטור ראד שהובא בקול תרועה רמה, סיים את המשחק עם אפס נקודות ב-12 דקות. מקל עלה כרכז שלישי למגרש וזכה לתשע דקות, נראה חסר בטחון, איטי וחסר אנרגיה.

משחק ההתקפה של מכבי ת”א דורש תכנון וביצוע הרבה יותר טוב. רמי הדר הבין שהיורוליג זה מסע קשה וכאשר נתקלים בקבוצות הגדולות והמנוסות, רמת הקושי עולה והפתרונות לא נמצאים בהישג יד. מכבי נראית כרגע רחוקה משמונה הראשונות.

אסור לפספס
נגןטורניר הצעירים בהשתתפות טיאגו מסי
מול אצטדיון מלא: טיאגו מסי במשחק על גביע
נגןההפתעה שחיכתה לטוני קרוס בחדר ההלבשה
ההפתעה שחיכתה לטוני קרוס בחדר ההלבשה
נגןהכוכבת של אסטון וילה עם טכניקה מרשימה
הכוכבת של אסטון וילה עם טכניקה מרשימה
נגןהקיץ כבר כאן: אלחמיסטר משיקה בגד ים חדש
הקיץ כבר כאן: אלחמיסטר משיקה בגד ים חדש
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים