וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני מיליארד ילדים בעולם נושמים אוויר מזוהם - מתוכם שליש בהודו

1.11.2016 / 7:30

לאחר חגיגות "חג הזיקוקים" בבירה ניו דלהי, התעוררו התושבים לשמיים מפויחים במיוחד. לדברי מכון מחקר מקומי, כשליש מהילדים בעיר סובלים מבעיות בריאותיות בשל הזיהום המתמשך. דוח יוניצ"ף: 300 מיליון ילדים חשופים לאוויר מסוכן במיוחד

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

תושבי ניו דלהי, בירת הודו, התעוררו היום (שני) לשמיים מפויחים במיוחד, בתום סוף השבוע של חגיגות הדיוואלי, במסגרתן נוהגים החוגגים להדליק זיקוקים, שרק החריפו את זיהום האוויר החמור בעיר. על פי נתוני הרשויות, שיעור זיהום האוויר ביום שני הגיע ליותר מ-900 מיקרוגרמים של חלקיקים מזהמים למטר מעוקב – יותר מ-90% מהנחיות ארגון הבריאות העולמי בנושא.

"העיניים שלי מגורות, אני משתעל ואני מתקשה לנשום", סיפר דרמנדרה, סטודנט תושב העיר בן 18. הוא סיפר כי בעקבות הזיהום, "אני כבר לא ממש יוצא החוצה יותר מדי". אכן, תושבי העיר התבקשו להישאר היום בבתיהם. אנומיטה רוי צ'וודורי, מנכ"לית המרכז למדע ולסביבה שבניו דלהי, הסבירה: "רמות הזיהום נוסקות בכל חורף, ואנחנו כבר רואים סימנים לכך".

עוד בוואלה! NEWS:
הודו: הממשלה תתקין מטהרי אוויר ברחובות לקראת פסטיבל חגיגי
ביום כיפור: זיהום האוויר צנח ב-90% ברחבי הארץ
ישראל בעשירייה הראשונה: באיזו מדינה חיים הכי הרבה שנים?

זיהום אוויר חריג בניו דלהי, הודו, 31 באוקטובר 2016. רויטרס
"רמות הזיהום נוסקות בכל חורף". ניו דלהי, היום/רויטרס

היא הוסיפה כי כשליש מהילדים בבירה ההודית סובלים מבעיות בריאות ובנשימה בשל זיהום האוויר החריג. "זה בהחלט מצביע על משבר בריאותי", הבהירה צ'וודורי. על פי דוח חדש שפרסמה היום סוכנות האו"ם לילדים, יוניצ"ף, כשליש משני מיליארד הילדים ברחבי העולם שנושמים אוויר מזוהם חיים בצפון הודו ובמדינות השכנות, והארגון אכן מזהיר מפני השלכות בריאותיות חמורות באזור תת-היבשת ההודית וברחבי העולם.

מתוך אוכלוסייה עולמית של כ-2.26 ילדים, כשני מיליארד מהם נושמים אוויר שאינו בריא, ו-300 מיליון מתוכם חשופים באופן קבוע לאוויר שמזוהם פי שישה מהמלצות ארגון הבריאות העולמי. כשני שלישים מתוך הילדים בקטגוריה האחרונה חיים בדרום אסיה. הדוח, שהתבסס על נתוני לוויין ובדיקות קרקעיות בשילוב עם נתונים דמוגרפיים, ציין גם את מדינות אפריקה ומזרח אסיה, בעיקר סין, כאזורים מסוכנים לילדים מבחינת זיהום אוויר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
זיהום אוויר חריג בניו דלהי, הודו, 31 באוקטובר 2016. רויטרס
"מיליוני ילדים סובלים ממחלות נשימה". ניו דלהי, היום/רויטרס

בדוח מצוין כי ילדים חשופים באופן קשה יותר לסיכונים הנלווים לזיהום אוויר. הם נושמים בקצב מהיר כי שניים, שואפים יותר אוויר ממבוגרים ביחס למשקל גופם, ונמצאים בשלבי התפתחות של מוחם ושל מערכתם החיסונית. מנכ"ל יוניצ"ף אנתוני לייק הוסיף כי כ-600 אלף ילדים מתחת לגיל חמש מתים בכל שנה ממחלות הקשורות לזיהום אוויר. "מיליונים רבים נוספים סובלים ממחלות נשימה, שמשפיעות על התפתחותם הפיזית והקוגניטיבית", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully