גנב תמונות העירום של המפורסמות - למאסר

ריי קולינס, תושב פנסילבניה, נשלח ל-18 חודשי מאסר לאחר שפרץ לחשבונות של ידועניות וגנב תמונות בעלות תוכן מיני

ג'ניפר לורנס // צילום: איי. אף. פי // ג'ניפר לורנס // צילום: איי. אף. פי

הפצחן (האקר) שגנב תמונות עירום של סלברטאיות, בפרשה שהפכה לסנסציה בשנת 2014, לאחר שעשרות תמונות רגישות של כוכבניות הופצו ברחבי הרשת, נשפט ל-18 חודשי מאסר בכלא פדרלי בארצות הברית. 

ריי קולינס, תושב מדינת פנסילבניה בן 36, הודה באשמה במהלך המשפט שהתחיל בחודש מאי באשמת עברה על חוקי הפצחנות הפדרליים של ארצות הברית, והודה כי במשך שנתיים ביצע הונאה שמטרתה להשיג סיסמאות לחשבונות מקוונים של לא פחות מ-100 בני אדם, בהם השחקנית ג'ניפר לורנס, הזמרת ריהאנה ואבריל לוין. 

אכן, מראות קשים. התמונו תש הדליף קולינס
אכן, מראות קשים. התמונו תש הדליף קולינס

קולינס הונה את קורבנותיו על ידי שליחת מיילים מזויפים, שנבנו להראות כאילו נשלחו ע"י ענקיות התקשורת גוגל ואפל, בהם ביקש מהקורבנות לשלוח לו את הסיסמאות לחשבונותיהם.  קולינס גנב מידע אישי מסוגים שונים, אך התמקד בעיקר בהשגת תמונות עירום. 

חקירת המקרה העלתה כי קולינס הצליח לפרוץ ל-50 חשבונות ענן של חברת אפל ולכ-70 חשובות ג'ימייל של חברת גוגול, רובם השתייכו לידוענים אמריקנים.

בחודש אוגוסט של שנת 2014, תמונות רגישות של למעלה מ-100 זמרות, שחקניות וידועניות הציפו את הרשת והולידו שרשרת של ספקולציות בנוגע לאמיתותם של התמונות. במהלך האירוע נטען כי גם תמונות עירום של הדוגמנית הישראלית בר רפאלי הועלו לרשת ע"י הפצחן קולינס, אך בסביבתה של דוגמנית העל הכחישו. 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר