שתף קטע נבחר

חוזרות למגרש: ליגת הנשים יוצאת לדרך

אשדוד, רמת חן והרצליה ימשיכו להוות את ראש החץ, רמה"ש עשויה להפתיע. וגם: השחקנית שהחלימה מסרטן השד, אלומה גורן שוב על הפרקט ומי הקבוצה שמועמדת לרדת ללאומית?

קיץ לא שקט עבר על הליגה לנשים, עם מאבק משפטי מול הטוטו ומשרד האוצר והכרזה על דחיית העונה. הקרב לא הסתיים, אבל לפחות הערב יחזרו השחקניות לעסוק במה שהן כל כך אוהבות: כדורסל.

 

עונת 2016/17 של ליגת הנשים יוצאת הערב לדרך, וגם הפעם מכבי אשדוד מגיעה אליה כפייבוריטית ברורה. בעונה שעברה היא זכתה בדאבל, אבל הדרך להנפת צלחת האליפות לא הייתה קלה, עם חזרה מפיגור 2:1 בסדרת הגמר מול מכבי רמת חן וניצחון במשחק החמישי.

 

שפיר ודורון. העונה מאחדות כוחות (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
שפיר ודורון. העונה מאחדות כוחות(צילום: עוז מועלם)

 

הקבוצה של עדן ענבר, שכבר פתחה את העונה עם ניצחון מרשים על ספרטק מוסקבה ביורוקאפ, מעמידה סגל נוצץ, שכולל סיפור מרגש – חזרתה למגרשים של טיפאני ג'קסון, שבשנה האחרונה ניצחה את סרטן השד. אליסון הייטאוור תמשיך ופארהייה אבדי השוודית, אחת הכוכבות העולות בגילה, תשלים את מצבת הזרות. שי דורון, קטיה לויצקי, רוני בן־נון וטיה פרסלי ממשיכות, ונעמה שפיר הגיעה מהיריבה הגדולה, רמת חן.

 

למרות כוחה של האלופה, אף אחד לא ירים גבה אם תסריט הפלייאוף המותח של העונה שעברה יחזור על עצמו. רמת חן של המאמנת שירה העליון הייתה רחוקה חמש דקות מאליפות היסטורית, ולא תסתפק בפחות מזה העונה. שפיר אמנם עזבה, אבל אליסה בארון הגיעה מרמה"ש, שירן צעירי וצ'לסי הופקינס נשארו, ואת הקונטרה לדאבליסטית אמורה לתת בריה הולמס, שהגיעה מאטלנטה דרים מה־WNBA ודניאל אדאמס, האקסית מהעיר הנמל.

 

שוב איתנו. ג'קסון (צילום: אבי רוקח) (צילום: אבי רוקח)
שוב איתנו. ג'קסון(צילום: אבי רוקח)

 

ולאן רמת חן תגיע העונה? שירה העליון (צילום: אבי רוקח) (צילום: אבי רוקח)
ולאן רמת חן תגיע העונה? שירה העליון(צילום: אבי רוקח)

 

חברתה של הולמס באטלנטה, סיירה בורדיק, נחתה בבנות־הרצליה, שבעונה שעברה לא הייתה רחוקה מלהדיח את אשדוד בחצי גמר הפלייאוף. טיילר היל וקישה המפטון יהיו הזרות הנוספות, ליעד סואץ־קרני הבלתי נגמרת ואופיר בנט המוכשרת ישלימו חמישייה חזקה. מהספסל תעלה המצטרפת הטרייה קטיה אברמזון, עוד שם נוצץ בגזרה הישראלית.

 

רמה"ש עשויה לאיים על שלוש הגדולות עם ציוות מעניין על הקווים: אורנה אוסטפלד וטלי נוי כמאמנות ואלומה גורן בליווי המנטלי. יעל אהרונוב־שמואלי, נועה גנור ואלכס כהן יחברו לזרות ג'אדה פיין, טליה קאלדוויל וג'סמין תומאס.

 

נשארת באדום. אהרונוב-שמואלי (צילום: עודד קרני, באדיבות מנהלת ליגת אתנה ווינר ) (צילום: עודד קרני, באדיבות מנהלת ליגת אתנה ווינר )
נשארת באדום. אהרונוב-שמואלי(צילום: עודד קרני, באדיבות מנהלת ליגת אתנה ווינר )

 

גם לאליצור חולון ולהפועל ראשל"צ שאיפות להגיע לחצי גמר הפלייאוף. חולון השאירה את אנטוניה ינגיפה וצירפה את מארי מלון. בריאנה באטלר תהיה הזרה השלישית, קורטני דאגלס הגיעה

 כמתאזרחת ואורטל אורן, אחת הישראליות הבולטות בעונה שעברה, עדיין כאן. ראשל"צ מציגה, לפחות על הנייר, סגל פחות איכותי. שאלה מעניינת היא יכולת הזרות אשלי קלי, ג'יליאן רובינס ושיי קלי. עדן פורת, לימור פלג, קרן נחמה ועדי לוקס הן השלד הישראלי.

 

הפועל פ"ת והעולות החדשות מכבי רעננה וזכרון יעקב ינסו לא לסיים במקום האחרון המוביל ללאומית. פ"ת אמנם הייתה אמורה לרדת ליגה בעונה שעברה, אבל הושארה בסופו של דבר. מאחר שאס"א ירושלים החליטה לרדת ללאומית בגלל בעיות כלכליות, תכלול ליגת העל תשע קבוצות בלבד.

 

במוקד המחזור הראשון הערב יעמוד "המשחק הוורוד" שבו תארח (18.10) רמה"ש את מכבי רעננה, במסגרת חודש המודעות הבינלאומי לסרטן השד. יתר המשחקים (19.00): בנות־הרצליה - מכבי אשדוד, רמת חן - זכרון יעקב, הפועל פ"ת - אליצור חולון.


פורסם לראשונה 31/10/2016 07:56

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
אשדוד והצלחת בעונה שעברה
צילום: עוז מועלם
מומלצים