יום חמישי, 09.05.2024 שעה 18:24

מ-123 ק"ג ל-88 ק"ג ב-15 חודשים בלבד

כשהאוכל ליווה את מרבית מחשבותיו של עופר כספי, הוא החליט שהוא חייב לעשות שינוי. על המחמאות, תוצאות הבדיקות הגופניות ועל המראה שלו היום

|
עופר כספי טרם השינוי
עופר כספי טרם השינוי

אחרי שקראנו את סיפורם של חמשת המתאמנים אשר השילו עשרות קילוגרמים ממשקלם במסגרת פרוייקט "עשו שינוי", אנו גאים להציג סיפור נוסף - סיפורו של עופר כספי, מהנדס בברת חשמל ממושב עצמון, בן 52, נשוי + 3 בנות.

עופר החל את התהליך כאשר הוא שוקל 123 ק"ג (1.85) ולאחר שהשיל ממשקלו 35 ק"ג ב-15 חודשים הוא שוקל 88 ק"ג שזה גם משקלו כיום.

כמו בסיפורים דומים מעולם ההרזייה, גם סיפורו של עופר מתחיל דווקא בחיים ספורטיבים עד לתקופת הצבא: "נכנסתי למסגרת של מועדון כדורסל לנוער כמו מרבית החברים בשכבה. בצבא עליתי מעט במשקל כי הפסקתי לגמרי עם הכדורסל /ספורט. אחרי הצבא, התחלתי ללמוד בטכניון ועם סיום הלימודים הקמתי תא משפחתי. אז החלה להתפתח "כרס קטנה".

הכרס הקטנה הפכה אט אט למשהו שלא ניתן להתעלם ממנו: "עם הזמן, הייתה עליה הדרגתית במשקל. באופיי, אני אוהב מאוד לאכול. לפעמים הייתי גם אוכל כשלא הייתי רעב.  האכילה המרובה הייתה משפיעה על איכות השינה, הייתי מתעורר הרבה במהלך הלילה".

עופר כספי: העיסוק סביב האוכל כבר הפך לבלתי נסבל
עופר כספי: העיסוק סביב האוכל כבר הפך לבלתי נסבל
 

 
מעבר לעלייה הפיזית במשקל הגוף, גם בפן המנטלי האוכל תפס מקום נכבד בחיי היומיום: "לפני השינוי, מרבית הזמן היה סובב סביב נושא האוכל..., הייתי אוכל לעיתים מתוך שעמום, ללא שום פעילות גופנית. לא הייתה לי כלל מודעות לגבי מצבי הבריאותי והחזותי". 

כשעופר שם לב למצבו הרצון לשינוי החל להראות את אותותיו: "הבת הגדולה שלי מאוד לחצה עלי להירשם לחוג שומרי משקל, ביחוד לאחר שחברה טובה שלה סיפרה לה כי אביה שרשום לאותו החוג, הצליח לרזות בגדול. אני מניח כי גם המראה החיצוני שלי באותה התקופה גרם לה לדחוף אותי למהלך הזה". 

עופר לקח את עצמו בידיים והחל לראות את הקילוגרמים העודפים נעלמים: "בראש ובראשונה בצד הבריאותי, חל שיפור משמעותי בהחלט. בדיקות הדם שעשיתי, מזה 3 שנים ברציפות הציבו אותי בערכים ומדדים תקינים בכל הקטגוריות (סוכר, כולסטרול וכד'). מבחינת השינה – ישן כמו תינוק !!!! מבלי להתעורר כלל. בהרגשה הפנימית היומיומית, גם חיזוק של הביטחון העצמי, גם הקלה רבה בהתנהלות היומית בהשוואה למאמץ הגדול שהיה כרוך בכל מיני תהליכים לפני השינוי".

 
למרות שהתהליך הוכיח את עצמו, זה לא היה פשוט: "באופיי אני ספקן גדול. כשהגעתי לקבוצת שומרי משקל לקח לי מס' חודשים להאמין בשיטת הנקודות הנהוגה שם. במקצועי אני מהנדס שבד"כ מחפש מאחורי נתון כלשהוא את ההוכחה לקיומו ולכן שיטת הנקודות נראתה לי בתחילה כמופרכת ולא אמיתית".

עופר כספי. היום הוא כבר במשקל כבוד
עופר כספי. היום הוא כבר במשקל כבוד
 

בטווח הארוך, השיטה הוכיחה את עצמה: "תחילה, לא התחברתי לשיטת הנקודות, והצלחתי להוריד יפה במשקל בעיקר עקב הפחתת בכמויות האוכל ומשמעת עצמית. אחרי שהורדתי כ-20 קילו חלה עצירה של מס' שבועות בתהליך הירידה. לא הבנתי למה אני לא ממשיך לרדת.  המדריכה של החוג אמרה לי כי זה השלב בו אני צריך להתחיל ולהיצמד לשיטה, אחרת אני "אתקע" במשקל הנוכחי הרבה זמן ולא אצליח להמשיך לרדת. ואכן, ברגע שהתחלתי להיצמד לשיטת הנקודות, בתוספת כניסה לפעילות גופנית במסגרת קבוצת ריצה בישוב, התחלתי להמשיך לרדת במשקל, עד למשקל כבוד בו אני נמצא כיום".

עופר לא מפחית מערכה של חשיבות המסגרת: "במסגרת הקבוצה בה אני נמצא (למעלה מ 3 וחצי שנים) ראיתי לא מעט אנשים שחזרו לקבוצה אחרי הפסקה שעשו. הבנתי שהמסגרת של החוג, מבחינתי זה דבר חיובי.  כיום, אני ממשיך להגיע כל שבוע למרות שאני לא חייב (מספיק פעם בחודש לחבר כבוד). באים, נשקלים, שומעים הרצאה ומחליפים "טיפים" בין החברים. קיבלתי המון חיזוקים. הייתי ספקן גדול, היום אני מאמין בתהליך".

עם ההרזייה, הגיעו גם המחמאות: "פעם לא היה אכפת לי מהמראה שלי. היום חשוב לי מאוד לראות איך אני נראה. כעסתי על עצמי איך בכל השנים הללו, לא שמתי לב לחזות החיצונית שלי. היום חשוב לי מאוד איך אני נראה.  קיבלתי ואני ממשיך לקבל הרבה משובים וחיזוקים. "אתה הולך ונעלם". "אתה נהדר" , "בן אדם חדש" ועוד..... הסביבה והמשפחה מאוד תומכת".

עופר של היום הוא אדם שונה לחלוטין מהאדם שנכנס לתהליך לפני יותר משנה: "אני כבר 3 שנים במשקל כבוד, שומר על אורח חיים ספורטיבי ובריא. אני חבר בחוג ריצה בישוב. מקפיד על תזונה בריאה וסדירה. הולך מדי שבוע לחוג "שומרי משקל" מתוך ידיעה כי הפגישה השבועית והשקילה הם אותם הדברים אשר מחזיקים ומחזקים אותי בתהליך ובשינוי שעברתי".

עופר כספי במרוץ חיפה. החיים השתנו לחלוטין
עופר כספי במרוץ חיפה. החיים השתנו לחלוטין
 

עם שינוי הרגלי האכילה, עופר חזר לעסוק בפעילות גופנית לראשונה מאז היה נער: "אני מתמיד בפעילות גופנית, מפעילות בסיסית של הליכה יומית של 30-45 דקות ועד לריצות של 5-10 ק"מ.  אני לא מוותר לא על הפגישות השבועיות בשומרי משקל ולא על הפעילות הגופנית. גם אם אני עמוס בתוכניות. בדרך כלל אני מפנה זמן לריצה במשך כשעה ורבע. השתתפתי כבר במרוץ חיפה במקצה של 5 ו-10 ק"מ. במסגרת קבוצת ההרזיה חלק מהחברים יוצאים לצעידות משותפות".

העצות של עופר למי שמעוניין לעבור שינוי: להאמין בשיטה, להתמיד ולבחור תהליך, להיצמד לכללים, לא להישבר גם אם לא הולך בהתחלה, לשלב פעילות גופנית 2-4 פעמים בשבוע ולשתות הרבה מים".

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */