שתף קטע נבחר

עבאס סואן: "ערבים לא ישירו את ההמנון"

קשר העבר של נבחרת ישראל אמר בכנס במסגרת שבוע המלחמה בגזענות: "מפריעות לי המילים 'נפש יהודי הומיה', עד שלא יהיה שינוי ערבים לא ישירו את התקווה". אלישע לוי: "הייתי שמח אם היו לי כמה שיותר שחקנים מהמגזר בנבחרת, אנחנו לא דורשים מהם לשיר את ההמנון"

"מפריעות לי המילים בהמנון 'נפש יהודי הומיה'. עד שלא יהיה שינוי בהמנון - שחקנים ערבים לא ישירו את התקווה". כך אמר קשר בני סכנין ונבחרת ישראל לשעבר, עבאס סואן.

 

סואן אמר את הדברים בכנס שהתקיים בחיפה ביוזמת הקרן החדשה לישראל ואופ"א במסגרת שבוע המלחמה בגזענות. האירוע חולק לשני פאנלים. בראשון השתתפו מאמן נבחרת ישראל אלישע לוי, עבאס סואן, מיכל רביץ, עאהד עזאם ואלון חרזי. בשני השתתפו דקל קינן, יואב זיו, אחמד תאמר ואור שלזינגר.

 

עבאס סואן עם אלישע לוי ויתר משתתפי הכנס (צילום: גיל נחושתן) (צילום: גיל נחושתן)
עבאס סואן עם אלישע לוי ויתר משתתפי הכנס(צילום: גיל נחושתן)

 

סואן הוסיף: "אני לא שרתי את ההמנון במשחקי הנבחרת. עד שלא יהיה שינוי במילים של ההמנון לא כולם יוכלו לשיר. המילים 'נפש יהודי הומיה' לא מתאימות למגזר הערבי. אם אשיר את ההמנון זה יהיה שקר, מפריעה לי השורה בהמנון - נפש יהודי הומיה. כל שחקן ערבי שמגיע לנבחרת ישראל ישר שואלים אותו - אתה שר את ההמנון או לא? אני לא רוצה לשיר ולשקר, המילים מפריעות לי. אנחנו נלחמים בגזענות. אם לא היינו נלחמים המצב שלנו היה קטסטרופלי".

 

סואן שימש כזכור כקפטן בני סכנין כאשר היא עלתה לליגת העל וזכתה בגביע המדינה ב-2004. הדרך בה נהג להביע את דעותיו הרגיזה לא פעם את אוהדי בית"ר ירושלים, שהירבו לקלל אותו ואף קראו לעברו "אותנו אתה לא מייצג" לאחר שכבש במדי הנבחרת בתיקו 1:1 עם אירלנד במוקדמות מונדיאל 2006. בייחוד זכור המקרה בו ספג גידופים ונהמות במהלך התיקו 3:3 בין נבחרת ישראל לקרואטיה במשחק ידידות באצטדיון טדי ב-2005.

 

דברים דומים לאלה של סואן השמיע בעבר מספר פעמים וואליד באדיר, שגם הוא בזמנו הצהיר כי אינו שר את 'התקווה'.

 

"חורה לי שמגמדים את מה שקורה בבית"ר". אלון חרזי (צילום: גיל נחושתן) (צילום: גיל נחושתן)
"חורה לי שמגמדים את מה שקורה בבית"ר". אלון חרזי(צילום: גיל נחושתן)

 

מאמן נבחרת ישראל אלישע לוי, נע בחוסר נוכחות בכסאו לשמע דבריו של סואן והגיב: "כשאימנתי בבני סכנין למדתי שלא צריך לפחד מהשונה. כדורגל הוא גשר שמקרב בין תרבויות. הספורט

יכול לגרום לקירוב בתוך החברה. הייתי שמח שהיו לי כמה שיותר שחקנים מהמגזר בנבחרת. יש להם תשוקה גדולה. אנחנו לא דורשים מהשחקנים לשיר את ההמנון, אבל כולם מכבדים אחד את השני".

 

שחקן העבר אלון חרזי: "בכל חברה יש אנשים קיצוניים. אנחנו הספורטאים אחים שעושים הכל ביחד. במשך השנים תמיד היו אירועיים גזעניים נקודתיים שונים. אני רואה שיש התקדמות גדולה במיגור האלימות והגזענות. את ההקצנה שיש בבית"ר ירושלים כולם יודעים, חורה לי העובדה שאנשים מנסים לגמד שלא משחקים שם שחקנים מוסלמים".

 

קשר הפועל חיפה, עאהד עזאם: "אף פעם לא נתקלתי בגזענות בחדר ההלבשה. בנוגע להמנון, כל אחד וההרגשה הפנימית. יש שחקנים יהודים שלא מכירים את המילים של ההמנון. אם אני לא שר זה לא אומר כלום". יואב זיו: "אין חובה לשיר את ההמנון, אבל חייבים לכבד את הנבחרת ואת הסמלים של המדינה היהודית".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל נחושתן
עבאס סואן
צילום: גיל נחושתן
מומלצים