הראיון שמרגיז את הפלסטינים

חמאס מגיב לאיומי ליברמן: "כל קודמיו איימו - וכולם מתים"

שר הביטחון אביגדור ליברמן איים בראיון לעיתון פלסטיני כי אם תהיה מלחמה נוספת בעזה היא תהיה האחרונה, מאחר וחמאס יושמד לחלוטין. בכיר בחמאס: "כל קודמיו איימו עלינו וכולם מתים" (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
שר הביטחון אביגדור ליברמן, ארכיון (צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון)

שר הביטחון הישראלי אביגדור ליברמן העניק ראיון נדיר לעיתון הפלסטיני "אל קודס", ואיים במהלכו כי המלחמה הבאה ברצועת עזה, אם תהיה - תהיה המלחמה האחרונה, זאת מאחר וישראל תשמיד לחלוטין את חמאס. הראיון, שקטע ממנו הופץ כבר בערב שמחת תורה, עורר זעם רב של פלסטינים כלפי העיתון שאירח את השר ליברמן.

עוד בחדשות:

מדבריו של שר הביטחון לעיתון הפלסטיני: "אין לנו רצון לשוב לרצועת עזה ולכבוש אותה, אבל אם יכפו עלינו מלחמה חדשה - היא תהיה האחרונה של חמאס, כי נשמיד אותו כליל".

"ברצועת עזה יש גורמים קיצוניים מאוד שבראש סדר העדיפויות שלהם עומדת השמדת מדינת ישראל. אבל אני רוצה להיות ברור: אם הם יקבלו החלטה ויפסיקו את חפירת המנהרות, את הברחת הנשק ואת ירי הרקטות נגדנו - אנחנו נהיה ראשוני המשקיעים בשיקום כל רצועת עזה".

אביגדור ליברמן בשער העיתון (מתוך ynet)

ליברמן המשיך והצהיר כי במידה והתוקפנות נגד ישראל תיפסק, "נהיה ראשוני המשקיעים בנמל הימי שלהם, בשדה התעופה שלהם ובאזורי התעשייה שלהם. ישנה אפשרות שביום מן הימים עזה תהיה סינגפור או הונג קונג החדשה. חמאס משקיע יותר מ-100 מיליון שקל בתוכניות הצבאיות שלו במקום בחינוך ובבריאות".

"הכרתי בפתרון שתי המדינות ואני תומך בו, אך אני סבור שהבעיה אינה טמונה בישראל אלא בהנהגה הפלסטינית. אני סבור שהעיקרון הנכון הוא לא שטחים תמורת שלום. אני מעדיף חילופי שטחים ואוכלוסייה. אני לא מבין למה אנחנו צריכים את אום אל-פחם. הם מכירים בעצמם כפלסטינים ולא מכירים בישראל כמדינה יהודית. אני מדבר על השייח' ראאד סלאח ועל אחרים שרואים בעצמם פלסטינים - אז בבקשה תהיו חלק מהמדינה הפלסטינית".

"הבעיה אינה ירושלים או הקיצוניות" אמר ליברמן. "הבעיה טמונה באבו מאזן שמסרב לחתום על הסכם סופי. להסכם כזה דרוש אדם אחר שמסוגל לקבל החלטה קשה בנוגע לעולם הערבי, לפלסטינים ואפילו לירושלים. אני מדמה את ההסכם הסופי לרעידת אדמה משום שזו החלטה גדולה אשר משקפת פתיחת דף חדש ביחסינו עם כל העולם הערבי ועם המזרח התיכון. לאבו מאזן אין את היכולת לשווק את הסחורה שלו לעם".

שר הביטחון אביגדור ליברמן (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)

"מתי אבו מאזן ביקר לאחרונה בשכם או בטול כרם? כבר יותר מעשור שהוא לא היה שם, אבל הוא ביקר הרבה פעמים בלונדון, פריז, ניו יורק ומוסקבה. הוא הנשיא הפלסטיני, אבל אני בטוח שהוא יובס בבחירות ללא ספק" הוסיף ליברמן למתוח ביקורת על יו"ר הרשות הפלסטינית.

הראיון שהעניק ליברמן ל"אל-קודס", יומון פלסטיני נפוץ בגדה המערבית ובמזרח ירושלים, הצליח לעורר זעם רב בקרב הקוראים הפלסטינים, וברשתות החברתיות צייצו גולשים פלסטינים רבים מחאות נגד העיתון שאירח את שר הביטחון הישראלי.

חמאס: "קודמי ליברמן הגיבו - וכולם מתים"

בכיר בחמאס הגיב לדבריו של ליברמן, ואמר כי הארגון לא מפחד מישראל. "כל שרי הביטחון הקודמים איימו עלינו לפניו וכולם מתים. אנחנו לא פוחדים" אמר בכיר הארגון פתחי חמד.

חאזם קאסם, דובר חמאס, התייחס לראיון וצוטט כאומר כי חמאס לא מנהל משא ומתן על הנשק שלו וימשיך להחזיק בנשק שמהווה את הכוח שלו להגנה על העם הפלסטיני.

במקביל, משרד התקשורת של ממשלת חמאס הודיע כי הוא שוקל לאסור מבחינה משפטית להפיץ את העיתון "אל קודס" ברצועת עזה, זאת בעקבות קיום הראיון עם ליברמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר