וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מאיימת: מסוגלים להגיב בכוח אם ארה"ב תטיל סנקציות

19.10.2016 / 16:30

סגן שר החוץ אמר בדיון בפרלמנט כי למוסקבה יש יכולת להשיב להחמרת העיצומים מצד וושינגטון. פוטין ייפגש עם מרקל ועם הולנד כדי לדון במשבר בסוריה, אך בקרמלין הבהירו כי לא יאריכו את הפסקת האש באופן חד-צדדי

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

רוסיה מסוגלת לפעול בכוח אם ארצות הברית תטיל עליה סנקציות נוספות – כך אמר היום (רביעי) סגן שר החוץ סרגיי ריבקוב, בדיון בפרלמנט. היחסים בין מוסקבה לוושינגטון הידרדרו בחודש האחרון בעקבות קריסת הפסקת האש בסוריה והמתקפה הנרחבת בחאלב, שבמהלכה נהרגו מאות אזרחים מתקיפות אוויריות מסיביות של רוסיה ושל סוריה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ייפגש היום בברלין עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת פרנסואה הולנד וידון עמם במשבר בחאלב. גם מרקל הבהירה אתמול כי היא לא דוחה את האפשרות להשית עיצומים נוספים על הקרמלין. השלושה ייפגשו בשולי פסגה נרחבת יותר, הכוללת גם את נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו, שבה ישוחחו על העימות במזרח אוקראינה.

עוד ידיעות על סוריה
לפני ההפוגה: רוסיה וסוריה עוצרות את התקיפות האוויריות בחאלב
בריטניה וארה"ב: נשקול סנקציות על רוסיה עקב ההפצצות בחאלב

הריסות בחאלב, סוריה, 17 באוקטובר 2016. רויטרס
המורדים לא עוזבים את העיר. הריסות בחאלב/רויטרס

אתמול הודיעה מוסקבה על עצירת התקיפות האוויריות שלה ושל משטרו של בשאר אסד בחאלב, לקראת ההפוגה ההומניטרית בת שמונה השעות המתוכננת למחר. בקרמלין אמרו כי הפסקת התקיפות תאפשר לאזרחים ולמורדים לעזוב את מזרח העיר הנצורה, אך לוחמי האופוזיציה דחו זאת והצהירו כי יישארו בעמדותיהם. בקרמלין מסרו היום כי לא יאריכו את הפסקת אש באופן חד-צדדי.

בריאיון שהעניק לרשת טלוויזיה שוויצרית אמר אסד כי כוחותיו מחויבים להיפטר "מהטרוריסטים" בחאלב כחלק מחובתה להגן על אוכלוסייתה האזרחית. "זאת המשימה שלנו, לפי החוקה". הריאיון בוצע אתמול ופורסם היום על ידי רשת SRF באתר האינרנט שלה.

באזור אחר במדינה, בפרברי הבירה, התפנו היום כ-620 מורדים ובני משפחותיהם מהעיירה הנצורה מעדומיה א-שאם, במסגרת הסכם עם הממשל בדמשק. חסן רנדור, חבר בוועדה המקומית המפקחת על יישום ההסכם, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "האוטובוסים של המורדים החלו לזוז". לדבריו, הם יגיעו למחוז אידליב, שבצפון-מערב המדינה, ונשלט על ידי האופוזיציה.

(עדכון ראשון: 14:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully