עובדת יומנגס לשעבר, שהתפטרה מהרשת בטענה שהוטרדה מינית לטענתה, על ידי עובד אחר שפוטר בעקבות הפרשה – גילתה כי חזר לעבוד ברשת לאחרונה.

דנית בראון, עובדת לשעבר ברשת ההמבורגרים "יומנגס", שטוענת שהוטרדה מינית על ידי אחד השפים במסעדה, החליטה לשתף את הסיפור בפוסט בחשבון הפייסבוק שלה, לאחר שהתברר כי השף המטריד לכאורה – חזר לעבוד לאחרונה ברשת.

בפוסט שהעלתה לחשבון הפייסבוק בחמישי האחרון, מספרת בראון על ההתנהלות הפוגענית של השף: "'זכיתי' לעבודה לצד בוס שהיה זורק הערות מיניות כל הזמן, רומז, אפילו נוגע. שיתפתי מלצריות ואחראיות משמרת והרי זה פלא: כולן יודעות וכולן עברו את זה", בהמשך היא טוענת כי היה נוגע בעובדות אחרות, מעיר הערות על גופן ומדבר על אחרות בהקשרים מיניים.

כשבראון הבינה שהיא לא היחידה שהוטרדה מינית על ידי השף לכאורה, היא פנתה להנהלת החברה – שם התברר לה שמדובר בנושא מוכר: "גיליתי שאני לא התלונה הראשונה שקיבלו והעניין מוכר להם. וכך, יומיים לאחר מכן אותו השף פוטר ואני הרגשתי שנעשה צדק. לא עניין אותי לתבוע אותם או אותו באופן אישי, באמת שלא חיפשתי שיצא לי מזה כלום, רק רציתי שהעניין יפסק". היא מספרת בפוסט שקיבל עד כה אלפי שיתופים ולייקים.

הבוקר (שבת), החליטו להתייחס מטעם הרשת לטענות של בראון בעמוד הפייסבוק של יומנגס. לטענתם, גם היא הייתה ידועה בשימוש בשפה מינית בוטה, אך מכיוון שהשף היה בכיר יותר הוא זה שפוטר. בהמשך הם מסבירים שתקופת ההשעיה היוותה עונש הולם מספיק ולאחר בדיקה מקיפה של המקרה והבעת חרטה מצדו של השף – הוחלט להחזיר אותו לעבודה. "לאחר האירוע, עובדים שכפופים לה התלוננו שהיא משתמשת בשפה מינית ובוטה כנגדם, האם זה הפך אותה למטרידה מינית? אנחנו חשבנו שלא. אולי טעינו" והוסיפו: "שנה אחרי, פגשנו בעובד המפוטר וניהלנו איתו שיחה ארוכה על אותו אירוע. ההבנה, תחושת החרטה והמחיר שהוא שילם על פליטת פה, שאירעה במהלך שיח בועה, הביאו אותו לתת גם לו הזדמנות שנייה".

תגובת הרשת

לויכוח הצטרף גם מנכ"ל הרשת, גל בכר שהחליט לחזק את השף המדובר ולהדגיש כי דבריה של בראון לא היו מדויקים במיוחד וכי גם לה יש חלק נכבד בסיפור. לטענתו, הוא ניהל עמה יחסי עבודה קרובים שחשפו אותו להתנהלות הבוטה מצדה על פי גרסתו. הוא מסביר כי אכן פיטר את השף בעבר ובמידה והמקרה יחזור על עצמו – הוא לא יהסס להרחיק אותו בשנית.