סגן ראש עיריית טירת הכרמל באזיקים (צילום: שמעון לוי)
וענונו בבית המשפט | צילום: שמעון לוי

קשה אולי להאמין, אבל אישיות ציבורית בכירה בדמות סגן ראש עיר נהגה ללא רישיון לתקופה של לא פחות מ-3 שנים. כשהוא אזוק ברגליו, שמע היום האיש את גזר דינו: הוא כנראה לא יתניע את הרכב בתקופה הקרובה.

האיש הוא יצחק וענונו המכהן כסגן ראש העיר טירת הכרמל. אתמול הוא נעצר בבדיקה שגרתית, אלא שהשוטרים וגילו כי משנת 2006 הוא נוהג ברכבו, וזה למרות שרישיונו נשלל בעבר בגין עבירות קודמות.

וענונו נאלץ לבלות 24 שעות מאחורי סורג ובריח, והבוקר הוא שמע את החלטת בית המשפט לתעבורה בחיפה: פסילת רישיונו לתקופה של 11 חודשים ומאסר על תנאי.

במהלך המשפט ביקש ראש עיריית טירת הכרמל אריה טל לשחרר את סגנו ממעצר. יתרה מכך, הוא אפילו הבטיח להעניק לו לו נהג פרטי שיעשה את הנהיגה במקומו - הכל כמובן במימון כספי התושבים.

התירוץ למעשה: "לא ידעתי"

תקף את אשתו במהלך ויכוח. ארכיון (צילום: שמעון לוי)
סגן ראש העיר כבול באזיקים | צילום: שמעון לוי

לדברי עורך דינו של וענונו, עו"ד יאיר סטולר, הסיבה היחידה שהוא הודה במעשים היתה כדי לא לבלות לילה נוסף במעצר. סטולר משוכנע שסגן ראש העיר היה יוצא בסופו של דבר זכאי, וכי ההודאה במעשים נעשתה בניגוד לעצתו.

"הוא הודה אך ורק בגלל הלחץ המשטרתי עליו", טען סטולר בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט. "הוא שהה במעצר רק בגלל היותו סגן ראש עיר. אם זה היה קורה לאיציק וענונו שהוא לא סגן ראש עיר, הוא לא היה מובל אל מאחורי סורג ובריח".

"הוא בכלל לא ידע שהוא נוהג בפסילה", המשיך בהסברים סטולר. "כל הידיעה שלו הסתמכה על דבר דואר רשום מבית המשפט. אנחנו טענו שמה שהגיע בדואר היה רק אישור תשלום, בלי להזכיר כי הוא גם קיבל פסילה".