שתף קטע נבחר

גאודלוק: "התווכחתי עם הרופא, רציתי לשחק"

כוכב הניצחון המשוגע של מכבי ת"א על עירוני נהריה חזר לרגעי הדרמה: "הראינו הרבה אופי ורוח לחימה". הצהובים ימריאו למילאנו לקראת משחק פתיחת היורוליג בחמישי (21:00). נפתח הדיון בתביעת שחקני הקבוצה הישראלים נגד המינהלת

מעבר לשמחה על פתיחת עונת 2016/2017 בליגת ווינר סל ברגל ימין, במכבי ת"א בעיקר נשמו לרווחה אחרי ה-93:97 הדרמטי על עירוני נהריה בעין שרה אתמול (א').

 

 

האמת היא שאין לצהובים יותר מדי סיבות לחגיגה. ההגנה שהם הציגו אמש הייתה חדירה במיוחד ואיפשרה למארחים להוביל ברוב שלבי המשחק. פחות מדקה וחצי לסיום, היתרון עמד על 11 נקודות.

 

אלא שמהשלב הזה ואילך הקבוצה של אריק אלפסי עשתה כל טעות אפשרית, וגיא פניני (14 נקודות) ניצל זאת כדי לסחוב את קבוצתו לקאמבק ברגעי הקלאץ' (למרות ששיחק עם ארבע עבירות).

 

ארז אדלשטיין ושחקניו ימריאו כבר היום (16:10) למילאנו בשל יום הכיפורים. למאמן הצהוב יש הרבה סיבות לדאגה לקראת המשחק שיוציא לדרך את עונת היורוליג (ה', 21:00), בייחוד לאור העובדה שקבוצתו איבדה אתמול לא פחות מ-15 כדורים. מי שלא יצטרפו לטיסה יהיו קווינסי מילר ואיתי שגב הפצועים.

 

התווכח עם הרופא. גאודלוק לצד מזרחי על הספסל (צילום: גיל נחושתן) (צילום: גיל נחושתן)
התווכח עם הרופא. גאודלוק לצד מזרחי על הספסל(צילום: גיל נחושתן)

 

אנדרו גאודלוק דווקא כן יעלה עם מכבי על המטוס אחרי שאתמול קלע 21 נקודות ב-21 דקות, והוסיף גם ארבעה אסיסטים במשחקו הראשון מאז שנפצע בתקופת ההכנה. "שיחקנו רע מאוד בכל מה שקשור להגנה, אבל יותר טוב ללמוד מניצחון מאשר מהפסד", הסביר הגארד האמריקני, "יש לנו הרבה מה לשפר, אבל ללא ספק הראינו הרבה אופי ורוח לחימה, במיוחד בדקות הסיום".

 

גאודלק הוסיף: "אחרי חודש שלא שיחקתי אני מאוד עייף אבל כשחקן כדורסל, בדקות כאלה חשובות, אתה רק רוצה לשחק. התווכחתי קצת עם הרופא אבל בסוף הוא איפשר לי לעלות לפרקט. השחקנים בקבוצה עזרו לי מאוד ונתנו לי ביטחון, יש כאן חבורה טובה מאוד. אני אמנם עייף, אבל מאמין שיהיה בסדר עד המשחק מול מילאנו".

 

"יש כאן חבורה טובה מאוד". גאודלוק עם שאר שחקני מכבי (צילום: גיל נחושתן) (צילום: גיל נחושתן)
"יש כאן חבורה טובה מאוד". גאודלוק עם שאר שחקני מכבי(צילום: גיל נחושתן)

 

נפתח הדיון בתביעת שחקני מכבי ת"א

הבוקר נפתח בביה"ד לעבודה בת"א הדיון בעניין תביעתם של חמשת שחקניה הישראלים של מכבי לבטל את חוק הצעירים. בפני השופטת דגית ויסמן הוגשה בקשה לצו מניעה זמני נגד המועדון, מינהלת ליגת העל בכדורסל, הסתדרות העובדים הכללית החדשה ואיגוד הכדורסל.

 

השחקנים גיא פניני, גל מקל, יוגב אוחיון, דגן יבזורי, סילבן לנדסברג מבקשים לבטל את החוק, שקובע כי בכל משחק כדורסל בליגת העל יירשמו בטופס המשחק לפחות שחקן אחד מתחת לגיל 25 ושחקן אחד שגילו מתחת לגיל 22.

 

אוחיון ופניני (צילום: מורג ביתן)
אוחיון ופניני(צילום: מורג ביתן)

 

מכבי ת"א מיוצגת בהליך על ידי עורך הדין נחום פינברג ועורכי הדין יעקב מלישקביץ וירון קרמר, ממשרד נ. פינברג ושות'. בתגובה שהוגשה ע"י הקבוצה נכתב: "מכבי תל אביב מצטרפת לעמדתם של השחקנים וטוענת כי אכן מדובר בכלל המפלה שחקנים שגילם עולה על 25". עורכי הדין מלישקביץ וקרמר: "הכלל - חוק הצעירים, מהווה פגיעה בחופש העיסוק וכבוד האדם, וכן מנוגד לחוק שוויון הזדמנויות בעבודה".

 

השופטת תצטרך לקבוע האם מדובר באפליה פסולה מטעמי גיל או בכלל תקין. לדיון הגיעו כל חמשת השחקנים שהגישו את התביעה, בעלי מכבי ת"א דייויד פדרמן, סמנכ"ל הקבוצה אלי דריקס ויו"ר ארגון השחקנים ניר אלון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל נחושתן
אנדרו גאודלוק
צילום: גיל נחושתן
מומלצים