שתף קטע נבחר

חיפה: 5 מפעלים נבדקו, בכולם נמצאו ליקויים

בפעילות פיקוח ואכיפה של המשטרה הירוקה ונציגי המשרד להגנת הסביבה נבדקו 27 ארובות בחמישה מפעלים - חיפה כימיקלים, כרמל אולפינים, גדיב, גדות מסופים וש.ח. אלחלד. בבדיקה נמצאו ליקויים ברוב הארובות, והתברר כי כל המפעלים מפרים את תנאי היתר הפליטה או תנאי רישיון עסק

המשטרה הירוקה ונציגי המשרד להגנת הסביבה ערכו ביום חמישי פעילות פיקוח ואכיפה ממוקדת לבדיקת תקינות ארובות במפעלים באזור מפרץ חיפה, ובמסגרתה נמצאו ליקויים רבים ברוב הארובות שמופו כחשודות ונבדקו.

 

בפעילות נבדקו 27 ארובות בחמישה מפעלים: חיפה כימיקלים, כרמל אולפינים, גדיב, גדות מסופים וש.ח. אלחלד. נמצא כי כל חמשת המפעלים מפרים את תנאי היתר הפליטה או תנאים נוספים לרישיון העסק, ונמצאו כאמור ליקויים רבים ברוב הארובות שנבדקו. המשרד להגנת הסביבה יפתח בהליכי אכיפה נגד המפעלים, לרבות הטלת עיצומים כספיים, וידרוש את תיקונם המידי של הליקויים.

יונה יהב, ראש עיריית חיפה (צילום: יח"צ) (צילום: יח
יונה יהב, ראש עיריית חיפה(צילום: יח"צ)

מהמשרד נמסר, כי רשימת המפעלים והארובות שנבחרו לפעילות גובשה מתוך רשימה רחבה יותר של יותר מ-200 ארובות באזור המפרץ, תוך מתן דגש לארובות שלגבין קיים חשד של אי עמידה בהוראות נוהל הדיגום של המשרד.

 

השר להגנת הסביבה, זאב אלקין, מסר: "אני רואה בחומרה רבה את החריגות שנתגלו במפעלים. זו הסיבה שהנחיתי את סגן השר ואת מנכ"ל המשרד לתת דגש על ביקורי שטח כולל ביקורי פתע, במיוחד במפרץ חיפה, כדי שבעלי המפעלים יבינו שלא משתלם לא לעמוד בדרישות שנקבעו על ידי החוק ולזהם".

ארובה במפעל חיפה כימיקלים שחורגת מנוהל הדיגום (צילום: כאמל קזאמל, המשרד להגנת הסביבה) (צילום: כאמל קזאמל, המשרד להגנת הסביבה)
ארובה במפעל חיפה כימיקלים שחורגת מנוהל הדיגום(צילום: כאמל קזאמל, המשרד להגנת הסביבה)
  

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, ישראל דנציגר, הוסיף: "אנחנו ממשיכים להגביר את פעילויות הפיקוח והאכיפה שלנו, במטרה לאתר ולמנוע זיהומים וסיכונים לציבור, ולפעול ביד חזקה ונחושה להסירם. כל הפרה שנמצא תטופל מיידית באופן החמור ביותר. העלייה בכמות הבדיקות בארובות שביצענו בשנת 2015 נובעת מהגברת הפיקוח על מפעלי מפרץ חיפה, ואנחנו ממשיכים בקו זה, בכל רחבי המדינה". 

 

תקלת הלהבות הגבוהות

בעקבות התקלה שאירעה ביום שישי בערב במפעל כרמל אולפינים במתחם בתי הזיקוק בחיפה, הורה ראש העיר יונה יהב לפעול להוצאת צו סגירה מנהלי למפעל. תושבים דיווחו כי במקביל לאש נפלט גם עשן שחור סמיך במשך יותר מ-6 דקות - טווח זמן המותר על פי חוק אוויר נקי. מהעירייה נמסר כי ליהב הגיע מידע לפיו הייתה חריגה בכמות הפליטות ובכמות הבעירה באירוע. במפעל אמרו כי בעקבות תקלה הוזרמו גזים ללפיד שבער בעוצמה גבוהה מהרגיל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל נחושתן
מפרץ חיפה
צילום: גיל נחושתן
מומלצים