פרשת הקלטת שעלולה לחסל את הסיכוי של טראמפ להגיע לבית הלבן ממשיכה להסעיר את אמריקה - והלילה הגיעה גם תגובה ראשונה מאשת הטלוויזיה שבמרכז הפרשה החדשה: ננסי אודל, שעליה דיבר טראמפ בקלטת, בה תיאר איך ניסה לקיים עמה יחסי מין בעודו נשוי והתרברב על הקלות שבה הוא יכול לעשות זאת, התייחסה להתבטאות של המועמד הרפובליקני לפני כעשר שנים ואמרה שמדובר בהתבטאות "עצובה ומאכזבת".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

"כאישה שעבדה קשה מאוד כדי לבסס את הקריירה שלה", כתבה אודל, "וגם כאימא, אני חושבת שאני צריכה לדבר בתקווה שכחברה תמיד נשאף לטוב יותר". לדבריה, "גם אם נניח לרגע את הפוליטיקה בצד, אני המומה שהערות כאלה עדיין קיימות בחברה שלנו".

עו"ד לטראמפ: אל תעיד בפני מולר (צילום: רויטרס)
מה יעלה בגורל הקמפיין? טראמפ | צילום: רויטרס

בקטע שנחשף אתמול ב"וושינגטון פוסט", נשמע טראמפ מתרברב על כך שניסה לקיים יחסי מין עם אישה נשואה, ועל כך שהוא מסוגל "למשש נשים". את הדברים אמר במהלך צילומים לתכנית הבידור "Access Hollywood".

טראמפ דחה בתחילה את הביקורת כלפי הקטע וטען שמדובר ב"הלצה של חדר הלבשה", בהצהרה רשמית שהוציא מטה הבחירות שלו. ההצהרה גם ניסתה באופן מיידי להטות את תשומת הלב לביקורת על בעלה של המועמדת הילרי קלינטון, הנשיא לשעבר ביל קלינטון. רק שעות לאחר מכן פרסם סרטון ובו הוא אומר כי "טעיתי, אני מתנצל".

איוונקה ודונלד טראמפ, ארכיון (צילום: רויטרס)
טראמפ ובתו איוונקה | צילום: רויטרס

ההתבטאות של טראמפ העלתה מיד את העניין בעימות השני בין המועמדים שצפוי להיערך הלילה. במשך חודשים הציגה קלינטון את טראמפ כמבזה נשים, והפרשה הנוכחית צפויה לתת לה חומר נוסף לגבות בו את טיעוניה.

ההערה גם הובילה לרגע היסטורי בקמפיין, כשבפעם הראשונה מזה 16 חודשים, טראמפ התנצל. "היו אלה הלצות חדר הלבשה, שיחה פרטית שקיימתי לפני שנים. ביל קלינטון אמר דברים חמורים הרבה יותר בשעה ששיחק גולף. אני מתנצל אם פגעתי במישהו". ממטה קלינטון צייצו בתגובה בטוויטר: "זה מזעזע. אנחנו לא יכולים להרשות לאדם הזה להפוך לנשיא".

מלבד הקלטת שחוללה סערה, פרסמה רשת CNN תמלול של שיחה שניהל טראמפ עם שדרן הרדיו האמריקני האוורד סטרן, בו דיבר בזילות על המראה של בתו איוונקה, על ישבנה ושדיה. "הבת שלך שופעת נכון?", שאל סטרן את טראמפ שענה: "היא יפהפיה אמיתית". לאחר מכן שאל סטרן: "ניתן להגיד שהיא לוהטת?". טראמפ ענה: "חיובי".