יום שישי, 17.05.2024 שעה 05:34

אלישע לוי: ככה זה בארץ, מבקרים בכל מצב

מאמן נבחרת ישראל לא תרגל הרכב באימון המסכם לקראת ליכטנשטיין היום ב-19:00. בן הרוש וקהת מועמדים לפתוח. זהבי מבהיר: "לא ביקרתי את אלישע"

|
אלישע לוי וערן זהבי (אורן בן חקון)
אלישע לוי וערן זהבי (אורן בן חקון)

אחרי הניצחון על מקדוניה, נבחרת ישראל תנסה היום (ראשון, 19:00) להעלות את מאזנה לשש נקודות כשתארח את ליכטנשטיין במחזור השלישי בבית 7 של קמפיין מוקדמות המונדיאל. מאמן נבחרת ישראל אלישע לוי והקפטן ערן זהבי התייצבו למסיבת העיתונאים הרשמית לדבר על הביקורת, העמדה של הקפטן והמשחק מול היריבה. מסע"ת הועברה בשידור חי באתר ובערוץ ONE, אפיק 50 בממיר ללקוחות HOT ,yes, ואף ללקוחות סלקום tv.

זהבי: "לא מצטער על הדברים אחרי מקדוניה"

החבורה בכחול לבן רשמה במחזור השני בבית 6 ניצחון דרמטי במיוחד עם 1:2 מול מקדוניה במשחק שנערך בסקופיה, בו הציל השוער דודו גורש את ישראל מספיגה בתוספת הזמן, כאשר הדף פנדל לזכות המקדונים. עתה, אלישע לוי ושחקניו מקווים לשמור על המאזן המושלם של הנבחרת מול ליכטנשטיין, אשר בשני המשחקים מולה במוקדמות מונדיאל 2002 ניצחה ישראל פעמיים.

במהלך האימון המסכם אלישע לוי לא תירגל הרכב, אלא קיים משחקונים. המאמן אמר לשחקנים וגם במסיבת העיתונאים שיהיו שינויים בהרכב ובמערך. על פי ההערכות רמי גרשון יפתח על חשבון איתן טיבי המורחק ועומרי בן הרוש עשוי להחליף את אופיר דוידזאדה שהיה חלש במשחק הקודם. בקישור נראה שרועי קהת נמצא בתמונה ההרכב ייתכן שעל חשבון אייל גולסה. ניר ביטון צפוי לפתוח לצד אלמוג כהן . בחלק הקדמי ערן זהבי, טל בן חיים ותומר חמד אמורים להמשיך, אך יש אפשרות שלוי ייקח בחשבון את מונס דאבור.

שחקני הנבחרת מתאמנים באצטדיון טדי (אורן בן חקון)
שחקני הנבחרת מתאמנים באצטדיון טדי (אורן בן חקון)
 

מאמן נבחרת ישראל, אלישע לוי, התייחס ליכולת חניכיו בניצחון הדרמטי במקדוניה: "ראיתי את המשחק כמה פעמים. העניין הוא לשחק טוב ולנצח. אנחנו מרוצים מהתוצאה, אבל ניצחנו במקום מאוד קשה. הם מדורגים במקום נמוך, אבל היכולת שלהם יותר טובה. החצי הראשון היה טוב, השני פחות. בשני איבדנו כדורים. כדי לנצח בחוץ לא מספיק לשחק טוב".

הביקורות: "לא מפריעות לי בכלל הביקורות. מניח שבתפקיד הזה אצלנו תמיד יש מה להגיד ולכל אחד יש את הדעה שלו. אני מתמקד בדעה שלי כדי לעבוד עם השחקנים ולעשות את העבודה הכי טוב. שיחקנו נגד איטליה כדורגל יפה ומסודר, אבל הפסדנו. אז באתם ואמרתם שבשורה התחתונה לא הבאנו את הנקודות. נגד איטליה התלוננו על התוצאה והיום מתלוננים על הדרך, ככה זה בארץ. האידיאל הוא גם לשחק טוב וגם לקחת נקודות. לא תמיד זה הולך ביחד".

דודו גורש עוצר את הפנדל בדקה ה-94. חרף היכולת הפושרת, הציל לנבחרת את הניצחון (רויטרס)
גורש עוצר את הפנדל בדקה ה-94. חרף היכולת הפושרת, הציל את הנבחרת (רויטרס)
 

ליכטנשטיין: "לא הייתי מציע לזלזל בליכטנשטיין. הם הפסידו לאלבניה 2:0, וזה עניין של גישה. יש משחקים כמו נגד איטליה שאתה משחק טוב, מחמיץ, אך מפסיד. לא מתעלם מהדקות הרעות, אבל היו גם דברים טובים. הלחימה, ההקרבה, עלינו ליתרון מגולים יפים. ננסה לשחק יפה ולנצח".

שינויים טקטיים: "המערך יהיה שונה מחר. אנחנו באים הביתה. נשים את הדגשים שאנחנו רוצים. המערך יהיה שונה ויהיו שינויים פרסונליים. המשחק הזה הוא מאוד חשוב עבורנו וזה יהיה מושלם אם נדע לנצח מחר. נבוא בגישה מאוד התפקית עם דגשים הגנתיים, לא נבוא בשאננות".

טל בן חיים הבלם: "אני לא חושב שאני צריך לקבוע את מועד הפרישה של בן חיים, זו החלטה אישית שלו. אם הייתי חושב שאתן לו מחר לשחק הייתי מזמין אותו. לא רוצה להתחייב לשום דבר ולסנדל את עצמי. הוא בכושר טוב, אבל עדיין יש לי את השיקולים שלי".

טל בן חיים. &qout;נמצא בכושר טוב. ההחלטה אם לפרוש היא שלו&qout; (אחמד מוררה)
טל בן חיים. "נמצא בכושר טוב. ההחלטה אם לפרוש היא שלו" (אחמד מוררה)
 

גם קפטן הנבחרת, ערן זהבי, הגיב לביקורות לאחר הופעתו מול מקדוניה: "את רף הציפיות הגבוה אני יצרתי - שאבקיע בכל משחק ואנהיג את הנבחרת. לשפוט אותי בנבחרת רק לפי שערים זה לא נכון. אני מנסה לעזור לנבחרת להיות כמה שיותר טובה בתור נבחרת. אם נשחק טוב אני אבקיע את השערים שלי. אין סיבה לשפוט אותי אך ורק לפי שערים. ברור שבנבחרת התיאום פחות טוב מבקבוצה. אני מאמין שהשערים שלי יגיעו ואני לא בלחץ מזה".

התפקוד במגרש: "ברור שבכנף זה לא התפקיד האידאלי שלי. היכולות היותר טובות שלי הן קרוב לשער. אני לא חושב שזה התפקיד הכי טוב שלי, אבל אני אעשה הכל למען הנבחרת. אני תמיד עושה מה שהמאמן חושב שהכי טוב לנבחרת או לקבוצה, מנסה לעשות את העבודה לצד הטוב ביותר".

הביקורת שמתח לאחר מקדוניה: "מה אמרתי לא בסדר שאני צריך לוותר על מילים? לא העברתי ביקורת על מאמן. אם הייתי רוצה להעביר ביקורת על אלישע לוי הייתי עושה את זה בארבע עיניים. לא הייתה פה ביקורת".

ערן זהבי (אורן בן חקון)
ערן זהבי (אורן בן חקון)
 

ההרכב המשוער: דודו גורש, אלי דסה, שיר צדק, רמי גרשון, עומרי בן הרוש (אופיר דוידזאדה), ניר ביטון, אלמוג כהן, רועי קהת, טל בן חיים, ערן זהבי, תומר חמד.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */