למרות האזהרות אתמול (שלישי) על האיחורים בטיסות בנתב"ג, הישראלים הרבים שהגיעו לשדה שמחו לגלות כי לוח הטיסות התנהל כרגיל. העיכוב היחיד הגיע ממקום לא צפוי - כל הטיסות מקייב לישראל עוכבו בשל תקלה במסוע המטען בשדה התעופה בקייב. כ-77 אלף ישראלים צפויים לעבור היום בשדה - מי לחופש ומי בחזרה לשגרה - וברשות שדות התעופה הבהירו כי לוח הטיסות לא נפגע מפעילות חיל האוויר.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

התקלה בקייב אינה מיוחדת ולרוב לא הייתה מדווחת, אלא שעשרות אלפי ישראלים היו בדרכם מהנסיעה השנתית לקברו של הרבי נחמן מאומן והעיכוב השפיע על כולם.

נוסעים רבים כעסו בעקבות העיכובים וההמתנה הארוכה למזוודותיהם. "בקייב עיכבו אותנו מחוץ לטרמינל יותר משלוש שעות", אמר גבי ברנס, נוסע שחזר מאומן. "כשנכנסנו לטרמינל עיכבו אותנו בעוד שעה וחצי, והטיסה התעכבה בסך הכול ב-4 שעות ועכשיו שנחתנו אין מזוודות", תיאר ברנס את החוויה לא נעימה. "החוויה הייתה מדהימה, אך אקורד הסיום היה צורם מאוד", סיכם.

נתב"ג (צילום: משה שי, פלאש 90, חדשות)
"הטיסה התעכבה רק בכמה שעות: | צילום: משה שי, פלאש 90, חדשות

לצד הנוסעים המאוכזבים, ישנם גם כאלה שהעיכוב הגדול לא השפיע על מצב רוחם. "היה עיכוב של ארבע שעות בטיסה ולא אמרו לנו מה הסיבה", אמר אלון נחשון נוסע נוסף שעלה לקברו של רבי נחמן ביחד עם בנו. "אנחנו 20 שנה במסלול הזה, זה קורה, זה די טבעי וזה לא הפריע לנו", הוסיף נחשון, "אנחנו בכלל לא כועסים".

"זה חלק מהתיקון, אנחנו מקבלים את זה באהבה" , אמר ישראל, אברך מירושלים שחזר מאומן עם שני ילדיו. "הטיסה שלנו התעכבה רק בכמה שעות, זה לא נורא. אנחנו לא כועסים, תמיד יש עיכובים", אמר.