יום ראשון, 19.05.2024 שעה 10:23
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
88%1899-220224מכבי ת"א
76%2030-233025הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
52%1983-202525הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
40%2096-204725עירוני נס ציונה
38%1959-192424הפועל עפולה
29%2036-183324הפועל אילת
28%2220-204625הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל אילת
  • 87 - 77
  • הפועל גליל עליון
  • עירוני נס ציונה
  • 70 - 85
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל עפולה
  • 65 - 68
  • בני הרצליה
  • הפועל ת"א
  • ראשון, 19/05, 18:30
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל ירושלים
  • רביעי, 22/05, 18:45
  • הפועל חולון
  • עירוני רמת גן
  • שישי, 24/05, 14:00
  • מכבי ת"א

פטרוביץ' של עולם העסקים מגיע למכבי ת"א

קטש היה מחליפו, הוא ניהל 200 מיליארד שקל בבית ההשקעות פסגות, שונא להפסיד ורץ 24 ק"מ בשבוע. הכירו את חגי בדש, שאמור להחזיר את מכבי ת"א לצמרת

|
חגי בדש. לא מנכ
חגי בדש. לא מנכ"ל, מנהיג (עמית שעל)

ארז אדלשטיין? אנדרו גאודלוק? סוני ווימס? הכירו את הרכש החכם ביותר של מכבי תל אביב בפגרה החולפת - מנכ"ל פסגות לשעבר, חגי בדש - דראזן פטרוביץ' של עולם העסקים וספורטאי לשעבר, שמונה על ידי הגווארדיה הוותיקה של המועדון כדי להחזיר עטרה ליושנה ואת האימפריה הצהובה לצמרת האירופית.

בדש (42) הוא כריש בעולם העסקים, אולם מה הקשר שלו לכדורסל? הרבה יותר משחשבתם. ONE מגיש פרופיל מיוחד על האיש שעומד מאחורי המהפך הגדול בקבוצת החלומות של מכבי ת"א.

תעודת הזהות של חגי בדש
תעודת הזהות של חגי בדש
 

בדש גדל ברמת גן, ומתגורר כיום בכפר שמריהו עם אשתו גלי וארבעת ילדיהם: עילאי (10), איתמר (7), מיכאלה (4), ואריאל (3). הוא צמח על הבלטות של מכבי רמת גן וזכה בצעירותו באליפות מחוז גוש דן תחת שרביטו של אפי בירנבוים. סגל המאמנים שניבאו לו גדולות כולל גם את עופר ברקוביץ', אלי קנטי וארז אדלשטיין, עמו הוא משלים סגירת מעגל במכבי ת"א.

לפי ארכיון המנהלת, בדש רשם 40 הופעות בבוגרים של מכבי ר"ג בין השנים 1991-1993, ועונה אחת בהפועל חולון ב-1996, במדיה הוא מדורג 289 בקלעי כל הזמנים עם 5 נקודות ב-2/2 מהשדה ו-1/2 מהעונשין נגד עמק יזרעאל. בדש שימש בעברו כקפטן נבחרת הקדטים שסיימה חמישית באליפות אירופה ועלתה דרג. הוא היה הרכז הפותח. מי עלה מהספסל? גארד כחוש שלימים שבה את הספורט הישראלי בקסמיו וענה לשם עודד קטש.

"גילוי נאות, אנחנו חברים טובים ואני מאוד אוהב אותו. בנוער הוא היה אגדה. אם היה יותר טוב ממני? יש ויכוח, היו חילוקי דעות לגבי מי יותר טוב, אמרו שאין לי סיכוי מולו. הוא היה מהמוכשרים בארץ - התפתח פיזית מוקדם מאוד. בקדטים כבר היה לו גוף של שחקן בוגרים, וזה היה היתרון הבולט שלו על כולם", העיד מספר 10 האגדי ומאמנה הנוכחי של הפועל אילת, עודד קטש.

בדש עם שמעון מזרחי, דיוויד פדרמן ורון חולדאי. בכיר בשוק ההון
בדש עם שמעון מזרחי, דיוויד פדרמן ורון חולדאי. בכיר בשוק ההון
 

"הייתי קורא לו דראזן פטרוביץ' כי היה להם סגנון דומה", סיפר מנהלה המקצועי של הפועל ת"א, אפי בירנבוים, על חניכו לשעבר ומנכ"ל הצהובים. "הוא היה כוכב. לא אתלטי במיוחד, אבל רכז ששולט במשחק, טכניקה מעולה וקליעה לא רעה. לפעמים שחקנים נתקעים בגלל בעיות ראש ומנטליות, אבל אצלו זה היה המעבר מהנוער לבוגרים. הוא היה 1.80+ מטרים בצעירותו, אבל הפסיק לגדול מאז".

עזיבתו של בדש את תפקידו כמנכ"ל בית ההשקעות פסגות לאחר 16 שנה בחברה, הכתה את העולם העסקי-פיננסי בתדהמה. בכיר בשוק ההון ניתח ל-ONE את המהלך: "זו לא התקדמות מבחינתו להגיע למכבי ת"א. זו אפילו הליכה אחורה, אך מנגד, הוא עשה בפסגות כסף לא רע והגיע לו. יש גם כיום עליהום על שכר הבכירים בשוק הפיננסי, אז יכול להיות שהבחירה שלו נובעת גם בגלל זה".

אגב, בדש שומר על קשר עם שוק ההון ובכיריו. ביום שישי האחרון הוא ערך מסיבה פרטית ברידנג 3 בת"א, תחת הכותרת "התחלות חדשות", לרגל סיום התפקיד בפסגות, ההתחלה במכבי ת"א והדרך החדשה בה בחר. אנשי פסגות, בראשות זהבית כהן, מנכ"לית קרן ההשקעות אייפקס השולטת בפסגות, שהגיעו לחגוג יחד עם בדש לצד אנשי מכבי ת"א בראשות שמעון מזרחי, דיוויד פדרמן, השחקנים הישראלים כמו גיא פניני ויוגב אוחיון, נהנו מאווירה טובה, הופעה של ישראל קטורזה ואוכל משובח. בדש למעשה בעצם קיום האירוע אותת לשוק ההון - לא עזבתי את עולם העסקים, להיפך. אגב, בהודעה על מינויו לתפקיד המנכ"ל, ציינה מכבי ת"א כי בדש ימשיך גם לעסוק בעסקיו הפרטיים.

חגי בדש ואחד מבעלי המניות אודי רקאנטי
חגי בדש ואחד מבעלי המניות אודי רקאנטי
 

הוא עבר במסדרונות החינוך של תיכון בליך, והמרכז הבינתחומי עם תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים בהתמחות מימון, לצד רישיון לניהול השקעות מהרשות לניירות ערך. הוא עבד ארבע שנים בבנק לאומי ולמעלה מעשור, 16 שנים ליתר דיוק, בבית ההשקעות הגדול בישראל כשבגיל 38 בלבד מונה למנכ"ל פסגות המנהל 200 מיליארד שקל, והיה בין השאר אחראי על גידול וצמיחה משמעותית בנכסים ובתוצאות העסקיות במדדי הרווחיות של מעל 50%.

בדש הצליח להביא את פסגות בשנת 2015 לשנת שיא, ההכנסות רשמו עלייה של כ-1%, והסתכמו בכ-940 מיליון שקל, ה-EBITDA רשמה עלייה של כ-8% לכ-390 מיליון שקל, והרווח הנקי לפני מס צמח בכ-12% לעומת שנת 2014 והסתכם לכ-230 מיליון שקל.

לא היה חסר הרבה שבדש, לפני שהגיע לצהובים, היה מגיע דווקא למנהלת הליגות בכדורגל. כאשר הודיע על עזיבת פסגות, בדיוק חיפשו במנהלת מחליף ליו"ר יורם באומן שעוזב בסוף החודש, גורם בכיר כבר רקח תכנית להצניח את בדש לתפקיד זה, אך המינוי המפתיע של הנהלת מכבי ת"א טרף את האפשרות של הגעת בדש לעמוד בראש מנהלת הליגות בכדורגל.

יורם באומן. רצו שבדש יחליף אותו (נעם מורנו)
יורם באומן. רצו שבדש יחליף אותו (נעם מורנו)
 

עלות שכרו בפסגות, כולל עמידה ביעדים ובונוסים, הגיעה למספרי שיא של כ-6.7 מיליון שקל לשנה, כאשר עלות שכר, בונוס והוצאות כלליות עמדה על כ-5.5 מיליון שקל לשנה, כאשר רכיב האופציות תומחר בעוד כ-1.2 מיליון שקל. בדש נהנה שם משכר של כ-410 אלף שקל לחודש. במכבי ת"א הכנסותיו צנחו לכ-150 אלף שקלים בחודש, כמו גם היקף התקציב של החברה שעומד על 100 מיליון שקל, אבל אהבתו לניהול לצד יכולותיו על הפרקט והדם הצהוב שזורם בעורקיו, החזירו אותו לאור הזרקורים. מספר הגופייה שלו בנבחרת היה 7 ומשתלב היטב עם ה-DNA של אלופי אירופה ושחקנים בעלי הצלחה ו-IQ גבוה כמו ניקולה וויצ'יץ', דייויד בלו, ריקי היקמן, קרלוס ארויו ונייט האפמן ז"ל.

עם המעבר לשיטה אסטרטגית חדשה ביורוליג, החליטו הצהובים על שינוי גישה והחלפת הנורות האדומות שנדלקו בשל הפאדיחות באירופה, הנפילות המקצועיות, ואיבוד התארים בשנים האחרונות.

בדש, דובר עברית-אנגלית-איטלקית, אף פעם לא הזניח את החיים הספורטיביים. הוא משלים פעמיים בשבוע 24 ק"מ ריצה בחלוקה שווה מביתו לאזור הים והפארק בהרצליה. בדש נחשב למנהל ריכוזי מאוד, שמדגדג את הפרטים הקטנטנים ביותר לצד חשיבה ומעורבות מקסימלית המבוססת על דו"חות והליכי עבודה מסודרים.

בקליפ הפרידה שהכינו לו עמיתיו בפסגות תארו אותו כ-"אדם שהוא לא מנהל, אלא מנהיג, שיודע להיכנס לפרטים הקטנים בכל מקום כמו החפתים של החליפה והאורך הנכון של המקף, ועדיין לראות את התמונה הגדולה".

ניקולה וויצ´יץ´. בדש דאג שהתפקיד שלו יהיה ברור
ניקולה וויצ´יץ´. בדש דאג שהתפקיד שלו יהיה ברור
 

חילופי הזירות לא סנוורו את בדש והוא הכניס למכבי ת"א קוד לבוש שכולל הגעה פורמלית בחולצות מכופתרות לדרג העליון, וחולצות פולו ייצוגיות של עובדי המועדון והסובבים את הקבוצה פרונטלית. השינוי הבולט עם כניסתו לתפקיד: אם בעבר חלוקת האחריות בקבוצה הייתה אפרורית ולא ברורה, ועל כניסתו של ניקולה וויצ'יץ' לתפקיד הג'נרל מנג'ר לקח לצהובים שלוש שנים להודות בדבר - לבדש הספיק פחות מחודש בכדי לפזר את הערפל. "האיש הוא 100% ניהול, הוא פריק קונטרול ברמה ארגונית שחייב לדעת הכל ולא משאיר דבר למזל או מקריות", העיד עליו גורם במשרדי הקבוצה.

בדש למעשה מביא יתרון גדול למערכת כמנכ"ל מכבי ת"א. הידע הרב וההצלחות שצבר בעולם העסקי, לצד הבנה בכדורסל. הוא מבין לליבו של השחקן והמאמן, ואהבת המשחק. הוא מאוד מחובר לרגש ולריגוש ומשוגע על כדורסל. האמוציות אצלו חזקות מאוד, הוא מאמין בלשחק עבור הסמל, ויישם את זה גם בעולם העסקי ובוודאי שיהיה כך בעולם הספורטיבי התחרותי.

חגי בדש וארז אדלשטיין. שונא להפסיד
חגי בדש וארז אדלשטיין. שונא להפסיד
 

מינויו לתפקיד נעשה על דעת בעלי המניות הוותיקים לאחר סדרת פגישות עם דייויד פדרמן, אודי רקנאטי, ושמעון מזרחי, שכללו מצגות מפורטות, עם תכניות לטווח הקצר, הבינוני והארוך להצלחת המועדון. בדש, ווינר מוכח, דיבר בפגישה על תורתו הדוגלת בשלוש מ' - מיקוד, מקצוענות, מומנטום - המתחברות לאותיות ולזהות של מ-כבי.

בין סמכויותיו הוא יוציא לפועל הערכות אסטרטגיות רב שנתיות כשהוא מקבל סמכויות נרחבות ומשמש כמגנט-צינור מידע בין בעלי המניות והדרגים המקצועיים והניהוליים בצהוב. בדש יודע לעבוד מול בעלי המניות ולכבד אותם, כך היה גם בפסגות. הוא מצליח ליצור הפרדה בין בעלי המניות לבין ניהול הקבוצה באופן השוטף והיומיומי, הכל עובד דרכו.

במכבי הבינו כי אחרי הדחה מהיורוליג ליורוקאפ ואובדן האליפויות להפועל ירושלים ולמכבי ראשון לציון, ריבוי דעות לצד חוסר הסכמה מאחורי הקלעים על מינויים והחתמות, נדרש שינוי. בדש שונא להפסיד, גם בהכנה מול פנאתינייקוס וצסק"א. אפילו בשש-בש (שמעון, ראה הוזהרת).

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */