היערכות שיא בנתב"ג

ההלוויה: ארונו של פרס יוצב מחר בכנסת

ארונו של הנשיא התשיעי שמעון פרס ז"ל יוצב מחר ברחבת הכנסת. בנמל התעופה בן גוריון נערכים לקליטת ראשי המדינות במקביל ליציאת עשרות אלפים לאומן (חדשות, בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
שמעון פרס ז"ל (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין הנחה הבוקר (רביעי) את מנכ"ל הכנסת וגורמי הכנסת השונים להיערך לאירוע מעבר הקהל על פני ארונו של שמעון פרס, הנשיא התשיעי וראש הממשלה של מדינת ישראל, מחר בכנסת.

שמעון פרס כיהן כחבר כנסת במשך 48 שנים, במשך 14 כנסות, מהכנסת הרביעית ועד הכנסת ה-17.

ארונו של שמעון פרס יוצב מחר (חמישי) ברחבת הכנסת והציבור יוכל לעבור על פני הארון. ההיערכות בכנסת כבר בעיצומה, וההערכה היא שאלפים רבים של אזרחים יגיעו לכבד את זכרו של שמעון פרס ולעבור על פני הארון.

במקביל, ברשות שדות התעופה נערכים בנמל התעופה בן גוריון לקליטת ראשי המדינות, העיתונאים והאורחים הצפויים להגיע להלוויתו של שמעון פרס ז"ל.

רשות התעופה נמצאת בשיא הפעילות לקראת ראש השנה כשתנועת הנוסעים עומדת על מאות אלפים (יציאת כ-40 אלף חסידים לאומן) ומחר צפוי יום שיא במהלכו יעברו בנתב"ג למעלה מ-95 אלף נוסעים.

מאז אושפז הנשיא התשיעי שמעון פרס ז"ל הוכשרו עוד רחבות חנייה זמניים לקליטת מטוסים ונעשו פעולות והכנות לקליטת המשלחות. מאז אירוע יום הולדתו התשעים כשהגיעו למעלה מ-60 מטוסים (שחנו באזור מיוחד שהוקצע על מסלול 21 שהיה בהכשרה) הוכשרו עוד כעשרים רחבות חנייה למטוסים באזור המערבי ובצד המזרחי.

כאמור הבוקר תופעל פקודה מיוחדת אשר תאפשר פעילות מבצעית מיוחדת בתעבורה האווירית על ידי חטיבת המבצעים ומגדל הפיקוח (הגדלת הקיבולת בנחיתות והמראות - ללמעלה מ-34 נחיתות והמראות בשעה).

צוותים מיוחדים של חטיבת מבצעי הקרקע תוביל את המבצע על הקרקע. בנוסף קיים גיוס כללי של עובדי נתב"ג ורש"ת לסייע בקליטת האורחים הצפויים להגיע לארץ. כאמור, רשות שדות התעופה תעמיד את כלל האמצעים העומדים לרשותה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר